Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Grigoris Mavroudis | 19 Ιανουαρίου 2025, 22:56
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 13: Ασάφεια στο τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται , άρα υπόκειται στην υποκειμενική κρίση του οργάνου που επιλαμβάνεται. Αρθρο 15: Ασάφεια άρθρο 17: Η διήθηση των δίκυκλων να είναι μόνο για οχήματα σε στάση διαφορετικά θα οδηγήσει σε περισσότερα τροχαία ατυχήματα Άρθρο 19: Ασάφεια για τον υπολογισμού της απόστασης ασφάλειας Άρθρο 20: Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής:. α) Η παράβαση της υπέρβασης του ανώτατου ορίου ταχύτητας έως είκοσι (20) χιλιόμετρα την ώρα (χλμ./ώρα), κατατάσσεται στην κατηγορία Ε1-Α. β) Η παράβαση της υπέρβασης του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από είκοσι (20) χλμ./ώρα έως και τριάντα (30) χλμ./ώρα, κατατάσσεται στην κατηγορία Ε1-Β. γ) Η παράβαση της υπέρβασης του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από τριάντα (30) χλμ./ώρα έως και πενήντα (50) χλμ./ώρα, καθώς και η κίνηση οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητα πάνω από 150 χλμ./ώρα και έως 170 χλμ./ώρα, στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα πάνω από 130 χλμ./ώρα και έως 150 χλμ./ώρα και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο με ταχύτητα πάνω από 120 χλμ./ώρα και έως 140 χλμ./ ώρα, κατατάσσονται στην κατηγορία Ε2-Β δ) Η παράβαση της υπέρβασης του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από πενήντα (50) χλμ./ώρα, καθώς και η κίνηση οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητα πάνω από 170 χλμ./ώρα, στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα πάνω από 150 χλμ./ώρα και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο με ταχύτητα πάνω από 140 χλμ./ ώρα, κατατάσσονται στην κατηγορία Ε4 και στον παραβάτη επιβάλλονται διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ και το διοικητικό μέτρο της επιτόπου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για εξήντα (60) ημέρες. ε) Η παράβαση της οδήγησης με ταχύτητα κατώτερη του ελάχιστου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας και η παράβαση της παρ. 9 κατατάσσονται στην κατηγορία Ε1-Α.». Σε καμία άλλη χωρά της Ευρώπης η παραβίαση του ορίου ταχύτητας μέχρι 20km/h δεν έχει ποινή 150 ευρώ.(αναλογικά με το μέσω μισθό της κάθε χώρας) Είναι εισπρακτικό μέτρο. Το προηγούμενο πρόστιμο των 40 ευρώ ήταν αποδεκτό και σωστά εναρμονιζόμενο με τον μέσο ευρωπαϊκό ορό. Το πρόστιμο των 150 ευρώ για υπέρβαση ορίου ταχύτητας έως 20 χλμ/ώρα είναι δυσανάλογο της επικινδυνότητας της παράβασης (για αυτό τον λόγο σχεδόν σε όλη την ευρώπη είναι μικρότερο). Για παράδειγμα σε κάθετο της Εγνατίας οδόυ με δυο λωρίδες ανα κατεύθυνση , στηθαίο στο κέντρο και μπαρες στα άκρα, πλησιάζοντας σε ανισόπεδο κόμβο υπάρχει «ξεχασμένη» πινακίδα ορίου 50 χλμ (σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας!) από την πρότερη κατάσταση όταν υπήρχε ισόπεδος κόμβος. Αυτή τη στιγμή η πινακίδα χρησιμοποιείται από την τροχαία καθαρά για εισπρακτικούς λόγους καθώς και για την εύκολη και γρήγορη εγγραφή πολλών παραβάσεων σε ελάχιστη ώρα, μια που είναι αδυνατη και φυσικά επικίνδυνη η κίνηση με τέτοια ταχύτητα σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας . Αρα με τον προωθούμενο ΚΟΚ αυτά τα σημεία θα είναι εξοντωτικά για τους χρήστες (πλην των νομοθετών βέβαια μια που δεν τους καταγράφουν). Άρθρο 26: Ρυθμίσεις κυκλοφορίας σε κυκλικούς κόμβους όπως στην πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης που προτεραιότητα έχει αυτός που είναι μέσα στον κόμβο. Άρθρο 34: α)Η απαγόρευση θα πρέπει να ισχύει μόνο για επάνω στη διάβαση των πεζών. β) Η απόσταση θα πρέπει να είναι στα 6 μέτρα εκατέρωθεν των στάσεων. γ) Η απόσταση από (Ρ-2) και (Ρ-1) πρέπει να είναι στα 3 μέτρα εκτός εάν το όχημα κρύβει την πινακίδα (Ρ-2) και (Ρ-1). δ) Απόλυτη ασάφεια ποια είναι η τομή ρυμοτομικών γραμμών και νοητών προεκτάσεων. Αρθρο 81: ασάφεια άρθρο 102: να εξαιρούνται οι κατηγορίες υπέρβασης κάτω των 20 χλμ από την παράβαση της υποτροπής Να προστεθεί ένα νέο άρθρο του ΚΟΚ για την «ΚΙΝΗΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ», όπου θα πρέπει και τα ταχι να επιτρέπετε να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες, για κίνηση. Η στάση ή σε ειδικές εσοχές που να μην παρεμποδίζουν τα λεωφορεία ή αμέσως μετά τις στάσεις των λεωφορείων έτσι ώστε να μην αναγκάζονται τα μεγάλα οχήματα σε άσκοπα φρεναρίσματα.