Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη xristos | 20 Ιανουαρίου 2025, 14:37
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Oι περισσότεροι δρόμοι στην Ελλάδα έχουν κατασκευαστεί τις δεκαετίες 1960, 1970 και 1980 είτε από τη ΜΟΜΑ είτε από εργολάβους ως ΣΥΝΔΕΤΗΡΙΕΣ ΟΔΟΙ χωριών, περιοχών, κωμοπόλεων κλπ. Δηλαδή πρόκειται για δρόμους χωρίς πεζοδρόμια, με ταχύτητα μελέτης μέχρι 70 χλμ/ώρα (γιατί τότε τόσο έφτανε το μέσο αυτοκίνητο) χωρίς πρόβλεψη απαλλοτριώσεων για επέκταση του πλάτους της οδού για επιπλέον λωρίδες διέλευσης άλλων μέσων (φορτηγά, ποδήλατα, πατίνια, δρομείς). Σήμερα σε μεγάλο μέρος αυτών των δρόμων έχουν κτιστεί εξοχικά με μάντρα πάνω στο δρόμο, με αμέτρητες κυκλοφοριακές συνδέσεις να έχουν εγκριθεί σε συνδετήριες οδούς χωρίς πεζοδρόμια, το μέσο αυτοκίνητο τρέχει με 120 χλμ/ώρα, και λόγω τουρισμού στον ίδιο συνδετήριο δρόμο χωρίς πεζοδρόμια συνυπάρχουν αυτοκίνητα, μπετονιέρες που φτιάχνουν τα εξοχικά, ποδηλάτες και τουρίστες που κάνουν τζόκιν , καθώς και άνθρωποι με πατίνια. Εφόσον δεν μειωθεί παντού το όριο ταχύτητας (έστω όπου κρίνει ο αρμόδιος μηχανικός δημόσιας υπηρεσίας)δεν θα υπάρξει μείωση του αριθμού ατυχημάτων. Είναι αδύνατο σε ένα συνδετήριο δρόμο χωρίς πεζοδρόμια μπορούν να βγαίνουν αμέτρητες κάθετες προσβάσεις και να συνεχίζουν τα αυτοκίνητα να τρέχουν με την ταχύτητα μελέτης 70 χλμ/ώρα ενώ συνυπάρχουν με φορτηγά ,ποδηλάτες και πεζοπόρους. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Η ΤΑΧΎΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΙΕΡΧΟΜΕΝΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΣΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 50 ΧΛΜ/ΩΡΑ ή και σε 30 χλμ ανά ώρα όπου κρίνεται απαραίτητο από τον αρμόδιο μηχανικό δημόσιας υπηρεσίας για την προστασία των διερχόμενων και των κατοίκων της περιοχής. Επιπλέον θα πρέπει να επικαιροποιηθεί ο Ν.3481/2006(ΦΕΚ 162 Α/2-8-06) και η εγκύκλιος 25/21-09-06 καθώς όπως αναφέρει «Οι αρμόδιες για την συντήρηση των οδών υπηρεσίες υποχρεούνται να ελέγχουν, τουλάχιστον ανά δεκαπενθήμερο, τις οδούς αρμοδιότητας τους,…» κάτι που καμία υπηρεσία δεν εφαρμόζει λόγω υποστελέχωσης. Όταν μια υπηρεσία το 2001-2006 που βγήκε ο νόμος είχε 40 μηχανικούς και σήμερα έχει 3 μηχανικούς για 1200 χλμ οδικό δίκτυο πως ακριβώς θα υλοποιήσει το νόμο? Και τι γίνεται όταν αντικειμενικά δεν μπορεί εκ των πραγμάτων με τον κόσμο που υπάρχει στην υπηρεσία πρακτικά-μαθηματικά να βγάλει τις αυτοψίες που απαιτούνται?απο που θα αντλήσει μηχανικούς για αυτή τη δουλεία, από άλλες επίσης υποστελεχωμένες υπηρεσίες που έχουν έλλειψη σε μηχανικούς? Στις τελευταίες προκηρύξεις του ΑΣΕΠ το 40% των μηχανικών όπως και στους γιατρούς δεν αποδέχθηκε τον διορισμό με τους μισθούς που δίνει το δημόσιο. Θα πρέπει να προκηρύσσονται 14 θέσεις μηχανικών στο ΑΣΕΠ για να εμφανιστούν στο τέλος 8-9 μηχανικοί για ανάληψη καθηκόντων.