Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη ΣΚΟΥΡΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ | 20 Ιανουαρίου 2025, 20:00
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συνεχίζει το Υπ. Μεταφορών, (παρά τις καταγγελίες που έχουν γίνει από την Ο.Σ.Μ.Ε. και το Σ.Ε.Ο.Φ.Α.Ε.), να επιμένει στα πρόστιμα "χάδι" όσον αφορά τις ποινές για Λεωφορεία και Φορτηγά στα οποία έχει λήξει η ημερομηνία απόσυρσης από την κυκλοφορία τους, (27 έτη). Αυτήν την στιγμή, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη χρονικού περιθωρίου για την επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας (άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας) πίσω στο υπουργείο, με αποτέλεσμα να φτάνουν στα σωματεία και την ομοσπονδία, παράπονα από μισθωτούς οδηγούς, οι οποίοι εξαναγκάζονται να κυκλοφορούν ληγμένα οχήματα τα οποία έχει λήξει η ημερομηνία απόσυρσης τους, ακόμα και σχεδόν ένα ολόκληρο χρόνο πριν, όχι μόνο κινδυνεύοντας με διοικητικά πρόστιμα αλλά και βάζοντας άθελά τους σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι κάποιες από τις καταγγελίες αφορούσαν Σχολικά Λεωφορεία τα οποία μεταφέρουν μαθητές. Οι δε οδηγοί, φοβούμενοι την απόλυση και την μη εύρεση εργασίας, δυστυχώς, δεν προχώρησαν σε επώνυμες καταγγελίες. Όσον αφορά τους τροχονομικούς ελέγχους, αυτοί γίνονται μόνο κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, σε κεντρικές συνήθως αρτηρίες και διαρκούν μόνο για ελάχιστες ημέρες από την έναρξη των σχολείων, με αποτέλεσμα μετά από λίγες εβδομάδες να εμφανίζονται λεωφορεία "ερείπια", και ακόμα, οδηγοί ακατάλληλοι χωρίς τα προσόντα που προβλέπει ο νόμος, (άδεια οδήγησης D' και Π.Ε.Ι.). Έχω να τονίσω ότι, εγώ ο ίδιος έχω συναντήσει εννιαθέσσια οχήματα μάρκας Mercedes, τύπου Viano και Vito, σε δύο διαφορετικά εκπαιδευτήρια, τα οποία έχουν ταξινομηθεί ως Λεωφορεία, (με τί είδους έγκριση τύπου άραγε;), (τα στοιχεία είναι διαθέσιμα εάν μου ζητηθούν). Ειδικά για τις μαθητικές μεταφορές, έχουμε προτείνει εγγράφως στο παρελθόν στα Υπουργεία, Μεταφορών, Παιδείας, Προ.Πο., Εσωτερικών και Εργασίας, α) να εξαιρεθούν από την υποχρέωση χρήσης ζώνης ασφαλείας οι συνοδοί μαθητών για όση ώρα υπάρχουν μαθητές στο λεωφορείο ώστε να μπορούν να επεμβαίνουν στα παιδιά για την ασφάλεια τους, (τους λόγους τους έχουμε αναφέρει αναλυτικά και παραστατικά στα υπομνήματα) β) να θεσπιστούν περεταίρω πιστοποιήσεις στα πληρώματα των σχολικών λεωφορείων (Πιστοποιητικό Πρώτων βοηθειών – ΚΑΡΠΑ – αναγνώρισης συμπτωμάτων αλλεργικού σοκ, σχετική αναγνώριση ασθενειών – αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης. Πιστοποιητικό ετοιμότητας έγκαιρης επέμβασης και ενεργειών σε τροχαία ατυχήματα - εκκένωση λεωφορείου. Πιστοποιητικό κατάσβεσης πυρκαγιάς σε οχήματα. Πιστοποιητικό παρακολούθησης σεμιναρίων για Παιδική Παραμέληση, Παιδική Προστασία, Ψυχική ευεξία δημιουργική απασχόληση σε παιδιά και νέους, Πρόληψης και αναγνώρισης του εκφοβισμού (Bullying). Κανόνες συμπεριφοράς προς παιδιά και εφήβους) όπως υπάρχουν σε πολλές χώρες του εξωτερικού και χωρίς τις παραπάνω πιστοποιήσεις να μην επιτρέπετε η μαθητική μεταφορά. Επίσης προτείνουμε λόγο των ακραίων συμπεριφορών από εφήβους, να θεσπιστεί υποχρέωση συνοδού από το Υ.ΜΕ. και στα λεωφορεία που μεταφέρουν μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. (υποχρέωση υπάρχει μόνο για την πρωτοβάθμια). Θέσπιση αρμοδιοτήτων οδηγού – συνοδού στην μαθητική μεταφορά από το Υπ. Μεταφορών, και Εργασίας και κοινωνικών υποθέσεων. (Οι αρμοδιότητες για τους συνοδούς είχαν αποτυπωθεί σε ΦΕΚ πριν από σχεδόν 50 χρόνια και η περιγραφή ήταν μόνο, ότι ο/η συνοδός είναι υπεύθυνος/η για την τήρηση της τάξης μέσα στο λεωφορείο)!!! (Προεδρικό Διάταγμα 288/1976 - ΦΕΚ Α-115/15-5-1976) Συχνότερους ελέγχους της τροχαίας με μικτά κλιμάκια ΟΕΠΤΑ υπουργείου Μεταφορών και υπουργείου εργασίας, ώστε να αντιπαραβάλλονται τα αληθή ωράρια εργασίας με την σύμβαση μέσω των ταχογράφων και να ελέγχονται και οι οδηγοί μέσω του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ από ποιο κλάδο προέρχονται, (έχει παρατηρηθεί μεγάλο μέρος οδηγών, οι οποίοι εργάζονται σε Ν.Π.Ι.Δ και σε Ν.Π.Δ.Δ. πράγμα που σημαίνει ότι έχουν εξαντλήσει το επιτρεπόμενο ωράριο οδήγησης στην υπηρεσία τους και μάλιστα εργάζονται χωρίς την προβλεπόμενη άδεια από αυτήν. Για μία ασφαλέστερη μεταφορά των παιδιών μας και με διάθεση συνεργασίας. Σκούρης Αντώνιος Αντιπρόεδρος Β΄ Σ.Ε.Ο.Φ.Α.Ε.