Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (άρθρα 1-2)Σχόλιο του χρήστη ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ | 20 Ιανουαρίου 2025, 21:00
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Διάβασα κάποιες τροποιήσεις άρθρων του Κ.Ο.Κ. οι οποίες μου ακούγονται "Κινέζικα" για το απλό λόγο ότι δεν έγιναν από ειδικούς συγκοινωνιολόγους και εμπειρογνώμονες οδικής ασφάλειας. Και ιδού η αντιρρήσεις μου, σαν πρώην εκπαιδευτή οδηγών στο εξωτερικό. 1. Οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι και οι Βορειοαμερικανοί, δεν κατεβάζουν το όριο ταχύτητας κατοικημένων περιοχών χαμηλότερα από 50 χλμ/ώρα για τον λόγο ότι τα ατυχήματα που συμβαίνουν στον αστικό ιστό δεν είναι αποτέλεσμα του ορίου ταχύτητας αλλά της οδικής συμπεριφοράς οδηγών και πεζών, με πρωταγωνιστή την χρήση κινητού τηλεφώνου. Η μείωση του ορίου ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές, όχι μόνο δεν θα μειώσει τα τροχαία ατυχήματα, αλλά αντιθέτως θα αυξήσει την επιτική οδήγηση και κατά συνέπεια τα ατυχήματα. Πέραν τούτου, σε πολλές περιπτώσεις ο κυκλοφοριακός φόρτος και τα εκατέρωθεν του οδοστρώματος σταθμευμένα οχήματα δεν επιτρέπουν ταχύτητες άνω των 25-30 χλμ/ώρα. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΛΙΑΝ ΕΠΙΕΙΚΩΣ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΑ. 2. Πάρτε μια απόφαση σε σχέση με τους κυκλικούς κόμβους, διότι ούτε στην Αφρική ή την Ινδία δεν υπάρχει τέτοιο εγκληματικό μπάχαλο. Στον ίδιο κυκλικό κόμβο με 5 εισόδους/εξόδους, οι 2 δρόμοι που εισέρχονται έχουν STOP. Στον κυκλικό κόμβο υπάρχει μία και μόνο κυκλοφοριακή ρύθμιση. Σε όλα τα σημεία εισόδου πρέπει να υπάρχει πινακίδα Ρ-1 (Παραχώρηση προτεραιότητας), διότι με την απαράδεκτη νοοτροπία του "κινουμένου εκ δεξιών" ο κυκλικός κόμβος θα ακινητοποιηθεί και η συμφόρηση θα είναι απαράδεκτη. Ο κυκλκικός κόμβος πρέπει να αδειάζει, συνεπώς προτεραιότητα πρέπει να έχουν τα εντός του κυκλικού κόμβου οχήματα σε όλη την επικράτεια και όχι κατά το δοκούν σε κάθε Δήμο. 3. Είσοδος σε Εθνικές Οδούς / Δρο΄μους ταχείας κυκλοφορίας. Τέρμα στην ηλίθια τοποθέτηση πινακίδας Ρ-2 STOP. Κατά την είσοδο υπάρχει ειδική διαγράμμιση με εγκάρσιες γραμμές που απαγορεύει την επ' αυτών κίνηση διότι ακολουθεί λωρίδα επιταχύνσεως για την είσοδο στον άξονα ταχείας κυκλοφορίας. Οι οδηγοί που κινούνται ήδη στον άξονα απαγορεύεται αυστηρά να αλλάξουν λωρίδα προς τα δεξιά, αλλά να κάνουν χώρο στα επιταχύνοντα οχήματα να εισέλθουν στον άξονα με αρχικά αλλαγή λωρίδας προς τα αριστερά, ή με "απαλή" επιβράδυνση. Θα πρέπει να θεσπισθεί η ανάλογη πινακίδα που χρησιμοποιείται σε χώρες του εξωτερικού. 4. Δικυκλιστές. Το να επιτρέπεται η κίνηση ανάμεσα απο οχήματα κινούμνα σε παράλληλες σειρές υπό προϋποθέσεις ΕΙΝΑΙ ΣΤΥΓΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ και ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΤΑΒΙΑΣΗ. Όλοι μας γνωρίζουμε την απαράδεκτη συμπεριφορά των δικυκλιστών καθώς επίσης και την εγκληματική ατιμωρησία τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις ατυχήματος, όλοι μας γνωρίζουμε ότι αθωώνεται ο κατα συρροήν παραβάτης και θυματοποιείται ο/η οδηγός που εφαρμόζει τον Κ.Ο.Κ. Η τροποποίση αυτή παρέχει προνομιακή μεταχείριση σε μερίδα οδηγών και κατα συνέπεια πρέπει άμεσα να αποσυρθεί αφού παραβιάζει την ισότητα έναντι του νόμου που προβλέπει το Σύνταγμα της χώρας. 5. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΟΜΟΥ. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η χώρα μας είναι η 2η πολυπληθέστερη χώρα αστυνομίας μετά το Βέλγιο. Διαθέτουμε 525 αστυνομικούς ανα 100.000 κατοίκους, αλλά αστυνόμευση δεν υπάρχει. Ο έλεγχος των τροχαίων παραβάσεων δεν πρέπει να εμπίπτει στις κατά τόπυς Διευθύνσεις Τροχαίας. Η "Τροχαία" είναι τμήμα της ΕΛ.ΑΣ. και κατα την γνώμη μου πρέπει να επιλαμβάνεται των τροχαίων ατυχημάτων. Η υπόλοιπ[η ΕΛ.ΑΣ πρέπει να επιφορτιστεί και αυτή με την οδική ασφάλεια, καθώς είναι παράβαση νόμου η μη εφαρμογή του Κ.ο>κ. 6.ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ. Να επιλαμβάνεται για την σωστή τοποθέτηση ρυθμιστιών πινακίδων, σύντήρηση και αντικατάσταση όταν χρειάζεται, και πρωταρχικά να διαφαλίζει ότι είναι ορατές από αρκετή απόσταση. Προσωπικά έχω παρέμβει σε Δήμο της Αττικής από αχές Δεκεμβρίου 2024 για 2 πινακίδες και οι αρμόδιοι "Αγρόν ηγόρασαν. 7. Οι κάμερες ελέχγου τροχαίων παραβάσεων με την προϋπόθεση ότι φωτογραφίζουν την οπίσθια πινακίδα του παραβατικού οχήματος, δεν καταπατούν καμμία συνταγματική ελευθερία του ατόμου. Ο ΠΑΡΑΒΑΤΗΣ οδηγός έχει την συνταγματική ελευθερία να σκοτώνει ενώ ο αθώος πεζός ή ο ακουσίως εμπλεκόμενος οδηγός σε ατύχημα δεν έχουν το συνταγματικό δικαίωμα της ύπαρξης στην ζωή και την ελευθερία. Πως σας φαίνεται αυτό; 8. ΟΔΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ. Κάτι ανύπαρκτο στα χρόνια που περνάμε. Στα χρόνια που ήμουν μαθητής Γυμνασίου, είχαμε τακτικές επισκέψεις από αξιωματικούς της Τροχαίας που μας έκαναν μαθήματα οδικής ασφάλειας. Πείτε με γέρο, αλλά δεν με ενδιαφέρει ο χαρακτηρισμός. Εκείνο που θα σας πω είναι ότι κανένας δεν ενδιαφέρεται για τίποτα σε θέματα ωής και θανάτου παρά μόνο για την καλοπέραση με φραπόγαλο στην παραλία. ΚΥΡΙΟΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΕΣ. Πέραν του ότι δεν είστε ειδικοί, άλλωστε στην Ελλάδα μόνο ανεγκέφαλοι καλούνται για "βελτιώσεις", πάρτε πίσω τα πάντα και απλά ζητείστε από την κυβέρνηση να συμβάλλει στην εφαρμογή των ήδη υπαρχόντων νόμων. Σε αυτό τον τόπο δεν χρειαζόμαστε νέους νόμους. ΕΦΑΡΜΟΓΗ και ΑΠΑΛΟΙΦΗ της ρουσφετολογικής μεταχείρισης χρειαζόμαστε.