Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη ΠΑΡΗΣ ΟΡΦΑΝΟΣ | 21 Ιανουαρίου 2025, 13:23
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρατηρήσεις επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ». Άρθρο 34, παρ. Ι : Η χρηματική ποινή για την κατάληψη σταθμών στάθμευσης (πιάτσες) ταξί να συνοδεύεται και από αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες. Επειδή το πρόστιμο είναι πολύ μικρό, πολλές φορές η πολύωρη στάθμευση ενός Ι.Χ. αυτοκινήτου ακόμη κι αν συνοδεύεται από χρηματική ποινή είναι… πιο συμφέρουσα από το κόστος ενός πάρκινγκ, με αποτέλεσμα να παρκάρει οποιοσδήποτε θέλει εντός των χώρων στάθμευσης των ταξί (πιάτσες) κάνοντας τους οδηγούς ταξί σε όλη τη χώρα να μην μπορούν να ασκήσουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, έχοντας ως αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό να προσπαθεί να βρει ταξί για να εξυπηρετηθεί σε άλλα σημεία επι του οδοστρώματος προκαλώντας πολλές φορές κυκλοφοριακά προβλήματα. Άρθρο 34, παρ. 12 : Να φύγει η περίπτωση της υποτροπής στο τέλος της παραγράφου. Θεωρώ ότι είναι εξοντωτική η ποινή της αφαίρεσης της άδειας του ταξί. Άρθρο 52, παρ. 4 : Να φύγει η λέξη ΜΑΖΙΚΗΣ στην φράση «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, μπορούν να καθορίζονται οδοί ή λωρίδες κυκλοφορίας, στις οποίες κυκλοφορούν μόνο μέσα δημόσιας οδικής μαζικής μεταφοράς προσώπων» και να διαμορφωθεί ως εξής: «Για την ανακούφιση, την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της οδικής κυκλοφορίας, σε συνδυασμό με την ανάγκη εξασφάλισης καλύτερων συνθηκών διεξαγωγής της οδικής κυκλοφορίας με τα μέσα δημόσιας οδικής μεταφοράς προσώπων ή για λόγους γενικότερου δημόσιου συμφέροντος, μπορούν να παίρνονται μέτρα περιορισμού ή απαγόρευσης της κυκλοφορίας ή της στάθμευσης μηχανοκίνητων οχημάτων οποιασδήποτε κατηγορίας ή ορισμένων κατηγοριών, καθώς και μοτοποδηλάτων σε ορισμένη περιοχή ή περιοχές της χώρας ή πόλεων ή κωμοπόλεων ή σε ορισμένη οδό ή οδούς ή και σε τμήμα οδού ή οδών. Με την διαγραφή της λέξεως «μαζικής», δίνεται η δυνατότητα νομοθέτησης, μέσω Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος, στην νομιμοποίηση της κίνησης των και των οχημάτων ταξί (οχήματα δημόσιας χρήσης μεταφοράς επιβατών) στις λεωφορειολωρίδες και να εμπίπτει η κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες στην διοικητική αρμοδιότητα των Υπουργών ώστε ασκώντας κατά διακριτική ευχέρεια την διοικητική τους δικαιοδοσία να εντάσσουν και τα ταξί στις Λεωφορειολωρίδες. Σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές μητροπόλεις τα ταξί έχουν πρόσβαση στις λωρίδες λεωφορείων. Η χώρα μας γιατί να αποτελεί αρνητική εξαίρεση;;; Τα ταξί θα πρέπει να μπορούν να κινούνται ελεύθερα όλο το 24ωρο στις Α.Λ.Λ. (Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων), με πολλαπλά οφέλη για το επιβατικό κοινό αλλά και την κυκλοφορία των οχημάτων όπως : • Ταχύτερη, ασφαλέστερη & οικονομικότερη μεταφορά του επιβατικού κοινού με αποτέλεσμα να δημιουργείται και κίνητρο να αφήσουν ακόμη και όσοι έχουν το δικό τους Ι.Χ. αυτοκίνητο, στο σπίτι τους και αυτό σημαίνει και λιγότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα στους δρόμους. • Απελευθέρωση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα υπόλοιπα οχήματα. • Μείωση της κατανάλωσης καυσίμων. • Βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών (μείωση αποτυπώματος άνθρακα). Σημείωση: Σε περίπτωση βεβαίωσης παράβασης εισόδου σε λεωφορειολωρίδα η ποινή σύμφωνα με τον νέο Κ.Ο.Κ. θα είναι η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για ένα μήνα συν 5 βαθμοί ποινής στο Σ.Ε.Σ.Ο. Σας υπενθυμίζω ότι στις 5 παραβάσεις και την συμπλήρωση 25 βαθμών ποινής στο σύστημα Σ.Ε.Σ.Ο. αφαιρείται η άδεια οδήγησης!! Καταλαβαίνετε τον αντίκτυπο που θα έχει στους επαγγελματίες οδηγούς Ε.Δ.Χ. οχημάτων τόσο εξοντωτικών ποινών; Αντιλαμβάνεστε ότι η αφαίρεση του δικαιώματος της εργασίας θα έχει άμεσα ολέθριες συνέπειες στις οικογένειες των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί; Γνωρίζετε ότι στους ξένους επισκέπτες της χώρας μας που κάνουν χρήση των υπηρεσιών ταξί, δίνεται κακή εντύπωση που ταξί δεν μπορούν να κάνουν χρήση των Α.Λ.Λ.; Θεώρώ πως πλέον με την χρήση σύγχρονων μέσων (κάμερες υψηλής ευκρίνειας, κάμερες στα Μ.Μ.Μ κ.α) πλέον έχουν ωριμάσει οι συνθήκες ώστε η χρήση των Α.Λ.Λ. να γίνεται και από τα έμφορτα Ε.Δ.Χ.. Με εκτίμηση.