• Θεωρούμε σε γενικές γραμμές ότι οι τροποποιήσεις αυτές του Κ.Ο.Κ. σε συνδυασμό με το έργο της ψηφιακής αναβάθμισης, βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων στην χώρα. Στο πλαίσιο αυτό και με σκοπό την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου μας, Θα θέλαμε να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τα παρακάτω αιτήματα περί τροποποίησης των άρθρων 29, 34, 96 και 99: Άρθρο 29|Κατηγορίες παραβάσεων και κυρώσεις για μη τήρηση κανόνων κίνησης οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες – Αντικατάσταση παρ. 11 άρθρου 29 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας Στην παρ.10 του άρθρου 29 του ΚΟΚ σχετικά με την υποχρέωση καταβολής του διοδίου τέλους, είναι απαραίτητο να προστεθεί η ίδια διευκρίνηση που υπάρχει και στην παρ.11 του άρθρου 34, ήτοι: «Εάν το όχημα ανήκει σε επιχείρηση ενοικιάσεως και είναι μισθωμένο, ως υπόχρεος λογίζεται ο μισθωτής που προκύπτει από το μισθωτήριο συμβόλαιο.» Άρθρο 34|Κατηγορίες παραβάσεων και κυρώσεις για μη τήρηση κανόνων στάσης και στάθμευσης -Τροποποίηση παρ. 2, 5, 10, 11Α, αντικατάσταση παρ. 10Α και προσθήκη παρ. 16 στο άρθρο 34 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας Στην παρ. 16. πρέπει να προστεθεί η πρόταση ότι «Εάν το όχημα ανήκει σε επιχείρηση ενοικιάσεως και κατά την ημερομηνία της παράβασης ήταν μισθωμένο, τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος επιστρέφονται στον ιδιοκτήτη-εταιρεία ενοικιάσεως με την προσκόμιση του μισθωτηρίου συμβολαίου». Η ποινή αφορά στον οδηγό και όχι στην εκμισθώτρια-ιδιοκτήτρια εταιρεία, η οποία δεν έχει την χρήση και κατοχή του οχήματος στο διάστημα της μίσθωσης. Άρθρο 96|Έγγραφα τα οποία πρέπει να φέρει ο οδηγός – Κυρώσεις – Αντικατάσταση παρ.2 άρθρου 100 ΚΟΚ Το άρθρο 100 του ΚΟΚ δεν εξαιρεί τις επιχειρήσεις εκμισθώσεως αυτοκινήτων από την συγκεκριμένη υποχρέωση, όπου ορίζεται ότι σε κάθε όχημα πρέπει να υπάρχουν τα έγγραφα των στοιχείων του οχήματος σε πρωτότυπη έντυπη μορφή. Συνέπεια αυτού, είναι οι επιχειρήσεις του κλάδου να βρίσκονται καθημερινώς αντιμέτωπες όχι μόνο με τις δυσμενείς επιπτώσεις της απώλειας ή καταστροφής των εγγράφων αυτών από τους μισθωτές και κατ’ επέκταση να διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία τους, αλλά να διευκολύνεται η παράνομη μεταβίβαση των ενοικιαζόμενων οχημάτων από επιτήδειους εξαιτίας της ύπαρξης των πρωτότυπων εγγράφων εντός του οχήματος. Υπενθυμίζουμε ότι, οι πληροφορίες των οχημάτων μας υπάρχουν ήδη ψηφιακά στις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων των Υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών, συνεπώς δύνανται να είναι διαθέσιμα μέσω του AuditCar στις ελεγκτικές αρχές, προκειμένου να απαλειφθεί η ανάγκη προσκόμισης ή επίδειξής τους από τους οδηγούς των εκμισθωμένων οχημάτων, όπως έχει ήδη γίνει στο Gov.gr.Wallet για τους κατόχους οχημάτων που είναι Φυσικά Πρόσωπα. Για τους λόγους αυτούς, θεωρούμε επιβεβλημένη την τροποποίηση του άρθρου 100 του ΚΟΚ και δη ζητούμε την άμεση κατάργηση της υποχρέωσης να υπάρχουν εντός των μισθωμένων οχημάτων τα πρωτότυπα σώματα της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, του αποδεικτικού ασφάλισης, της απόδειξης πληρωμής των τελών κυκλοφορίας, του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου και της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων. Αντ’ αυτού να δύνανται να φέρουν αντίγραφα αυτών, τα δε πρωτότυπα να φυλάσσονται στην έδρα / υποκατάστημα της επιχείρησης. Άρθρο 99|Επιβολή διοικητικών μέτρων – Εξουσιοδοτική διάταξη -Τροποποίηση άρθρου 103 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας Στην παρ. 6 του άρθρου 99, όπου αναγράφει ότι «Στην περίπτωση που ο αναφερόμενος στο προηγούμενο εδάφιο ιδιοκτήτης ισχυριστεί ότι για τη συγκεκριμένη παράβαση, δεν ήταν αυτός ο παραβάτης-οδηγός, υποχρεούται, εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία επίδοσης της πιο πάνω έκθεσης,» να προστεθεί η λέξη «εργασίμων» πριν την λέξη «ημερών», ώστε η προθεσμία υποβολής της δήλωσης να είναι εντός 5 εργασίμων ημερών και να παρέχεται επαρκής χρόνος για τις παραπάνω ενέργειες. Επίσης, θα πρέπει να διασφαλιστεί η επίδοση του δημοσίου εγγράφου της βεβαίωσης της παράβασης να γίνεται στα σωστά στοιχεία διεύθυνσης, είτε φυσικής είτε ηλεκτρονικής. Ειδικά για τις εταιρείες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων και leasing θα πρέπει να υπάρχει ειδικό πεδίο στην πλατφόρμα του GOV/ΑΑΔΕ/Υπουργείου Μεταφορών κλπ. στο οποίο θα δύναται η κάθε εταιρεία να καταχωρήσει μια συγκεκριμένη ηλεκτρονική διεύθυνση (email) που θα αφορά αποκλειστικά την επίδοση παραβάσεων των οχημάτων. Με εκτίμηση, Μάρβα Βιδάλη|Διευθύντρια ΣΤΕΕΑΕ