• Σχόλιο του χρήστη 'Δημητρης Καρανικας' | 21 Ιανουαρίου 2025, 23:54

    Ο νέος ΚΟΚ κατά τη γνώμη μου είναι ακραίος σε πολλά θέματα. Αν εφαρμοστεί ως έχει και σε συνδιασμό με τις 1388 κάμερες που θα τοποθετηθούν σε μία εβδομάδα δεν θα έχει κανείς δίπλωμα. -Ενα ακραίο είναι το άρθρο 102 ως προς την υποτροπή, περιλαμβάνει σχεδόν κάθε παράβαση!!! και όχι μόνο αυτο σε περίπτωση δεύτερης παράβασης εντός ετους ο οδηγός πρέπει να ξανά δώσει εξετασεις για δίπλωμα, πραγματικά απίστευτα πράγματα!!! Οι παραβάσεις που πρέπει να λογίζονται σαν υποτροπή πρέπει να είναι μόνο το αλκοόλ, η παραβίαση Κοκκίνου και stop και οι κόντρες. Εδώ έχουμε το εξής ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ , σε κάθε σχεδόν παράβαση έχουμε αφαίρεση διπλώματος, ποντους στο point system, υποτροπή και εξετάσεις ξανά για δίπλωμα!!! - Όσον αφορά το άρθρο 102 για την υποτροπή για την υπερβολική ταχύτητα θεωρώ ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟ να περιλαμβάνει ολόκληρο το άρθρο 20 δηλαδή να εξισώνει ως προς την υποτροπή παραβάσεις με λίγα χαω με παραβάσεις με υπέρβαση πάνω από 50 χαω. Το όριο μπορεί πολύ εύκολα να παραβιαστεί για λίγα χαω . Πρέπει λοιπόν να μην λογίζεται ως υποτροπή η υπέρβαση σίγουρα κάτω από 30 χαω και κάτω από 50 χαω σε αυτοκινητόδρομους. Δεν μπορεί μία παράβαση όπως η υπέρβαση του ορίου έως 20 χαω κατηγορίας Ε2Α και κάτω από 30 χαω να κατατάσσεται στην υποτροπή και να αφαιρεί το δίπλωμα για 6 μήνες με 1000 ευρώ πρόστιμο και ξανά εξετάσεις για δίπλωμα!!! ΔΕΝ υπάρχει σε καμία Ευρωπαϊκή χώρα αυτό και ισοπεδώνεται η αρχή της αναλογικότητας. -Στα φανάρια αν όχι σε όλα τουλάχιστον σε αυτά που θα τοποθετηθούν κάμερες πρέπει να τοποθετηθεί και η ένδειξη αντίστροφης μέτρησης για το κόκκινο όπως είναι στο εξωτερικό ώστε οι οδηγοί να μπορούν έγκαιρα να αποφασίσουν να περάσουν ή όχι καθώς στους μποτιλιαρισμενος δρόμους συμβαίνει πολύ συχνά ενώ είναι πράσινο και πάει να περάσει κάποιος τον πιάνει κόκκινο πάνω στη διασταύρωση ή τη διάβαση και θα τιμωρείται άδικα . Επίσης το κίτρινο πρέπει να διαρκεί περισσότερο χρόνο. Η τοποθέτηση αντίστροφης μέτρησης χρόνου στα φανάρια πιστεύω θα οδηγήσει κατακόρυφα στην αύξηση της οδηγικής ασφαλείας τόσο των οδηγών όσο και των πεζών, αλλά και στην αποσυμφόρηση των διασταυρώσεων το έχω δει στο εξωτερικό. - Ένα τρίτο σημείο είναι τα όρια στους αυτοκινητόδρομους , ενώ έχουμε τους πιο σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους στην Ευρώπη έχουμε απίθανα όρια σε πάρα πολλά σημεία της τάξης των 80 και 90 χαω. Τα όρια αυτά όχι απλά είναι ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΤΙΚΑ αλλά είναι και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ αν τα τηρήσει καποιος.Οι εναλλαγές των ορίων είναι τέτοιες που πραγματικά οι οδηγοί χάνονται. Επίσης το όριο των 130χαω που πρέπει να υπάρχει με βάση τον ΚΟΚ δεν υπάρχει σχεδόν ΠΟΥΘΕΝΑ!! Υπάρχει το εξής παράδοξο οι παλιοί δρόμοι να έχουν υψηλότερα όρια από ότι οι αυτοκινητόδρομοι σε πολλά σημεία!!! Πρέπει λοιπόν να γίνει ολική αλλαγή σε όλους τους αυτοκινητόδρομους και να μπουν πραγματικά όρια που να αντικατοπτρίζουν το 2025 και όχι το 1950. Η τάση σε όλη την Ευρώπη είναι η ΑΥΞΗΣΗ των ορίων στους αυτοκινητόδρομους. Τα παραδείγματα των απίστευτων ορίων είναι σχεδόν παντού. Η λεωφόρος Συγγρού έχει όριο 90 χαω και ο Κηφισός που είναι αυτοκινητόδρομος έχει όριο 80 και 60 χαω, πλήρης παράνοια. Στην Αθηνων-Λαμιας υπάρχει πλήρης παραλογισμός , σε ευθείες με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ ξαφνικά το όριο γίνετε 100 και 90 χαω!!! Ο Ε-65 που μόλις έχει παραδωθεί ΔΕΝ έχει πουθενά 130 χαω!!! Αλλά αντίθετα βλέπουμε όρια της τάξης των 80, 90 χαω!!! Τα ίδια παράλογα ισχύουν και στους άλλους αυτοκινητόδρομους , θα μπορούσα να γράφω σελίδες. Αυτά που αναφέρω δεν έχουν σχέση με την υπερβολική ταχύτητα αλλά με την απλή λογική , δεν μπορεί να θεωρούμε παραβάτη υπερβολικής ταχύτητας κάποιον που πηγαίνει με 80 , 90 και 100 σε αυτοκινητόδρομο επειδή κάποιοι βάλανε παράλογα όρια . - Όριο 30 χαω. Εδώ πάλι έχουμε μια ισσοπεδοτικη αντίληψη όπως στην υπέρβαση των ορίων. Τα 30 χαω σε δρόμους της Κυψέλης ή στο Μοναστηράκι μπορεί να είναι πολλά, τα 30 χαω σε πολλούς άλλους δρόμους είναι αστεία όπως πχ σε ένα χωριό των Γρεβενών ή μία ανοιχτή συνοικία της Αθήνας. -Όσον αφορά τη διήθηση των μοτοσικλετών ορθός νομιμοποιείται, τι νόημα έχει η χρήση των μηχανών αν δεν μπορούν να κινούνται πιο γρήγορα μέσα στην πόλη; Οι χρήση των μηχανών και μοτοποδηλατων βοηθά στη μείωση της κίνησης , έχει μικρότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις και εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο. Προσωπικά είμαι οδηγός αυτοκινήτου , μηχανής και ποδηλάτου. Απλά και μόνο η μονόπλευρη αυστηριοποιηση των ποινών δεν λέει τίποτα. Χρειάζεται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που δεν βλέπω στον νέο ΚΟΚ . Αντίθετα θα έχουμε δυσβάσταχτα πρόστιμα και άπειρες αφαιρέσεις διπλωμάτων ακόμη και για ασήμαντες παραβάσεις που όλοι μπορεί να κάνουμε γιατί απλά είμαστε άνθρωποι , με αποτέλεσμα τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα.