Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 106Σχόλιο του χρήστη Ανδρέας Λεοντίτσης | 22 Ιανουαρίου 2025, 11:43
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 2 – Ορισμοί: Διάβαση πεζών: Το τμήμα του οδοστρώματος που ορίζεται με ειδική σήμανση ή διαγράμμιση ή σηματοδότηση για τη διέλευση των πεζών. Προτείνω να συμπληρωθεί ως εξής: «Στις διασταυρώσεις εντός κατοικημένων περιοχών, η προέκταση κάθε πεζοδρομίου επί του οδοστρώματος μέχρι το απέναντι πεζοδρόμιο, θεωρείται διάβαση πεζών, άσχετα με την ύπαρξη ή μη των σχετικών διαγραμμίσεων.» Θεωρώ αυτή τη συμπλήρωση αναγκαία, αφού το ποσοστό των διασταυρώσεων με διαγραμμίσεις διαβάσεων πεζών είναι εξαιρετικά μικρό. Άρθρο 2 – Ορισμοί: Οδός προτεραιότητας: Οδός ειδικά χαρακτηρισμένη και σημασμένη όπου η κυκλοφορία των οδικών οχημάτων σε αυτήν, έχει προτεραιότητα έναντι των εισερχόμενων σε αυτήν από άλλες οδούς. Προτείνω να τηρηθεί στην πράξη η αναφερόμενη σήμανση (με σήματα Ρ-3), η οποία σήμερα σπανίζει. Επίσης το νόημα του σχετικού σήματος να επεκταθεί και να γίνει «Οδός προτεραιότητας. Απαγορεύεται η στάθμευση». Οι οδηγοί που εισέρχονται σε οδό με προτεραιότητα πρέπει να έχουν ελεύθερο οπτικό πεδίο και όχι απλά να κατηγορούνται για παραβίαση του STOP, δεδομένου ότι όσοι κινούνται σε οδό με προτεραιότητα αναπτύσσουν πάντα μεγαλύτερη ταχύτητα. Αυτή είναι άλλωστε και η σκοπιμότητα ύπαρξης οδών με προτεραιότητα. Άρθρο 4 - Σήμανση οδών με πινακίδες: P-53 Κυκλική υποχρεωτική διαδρομή. Αυτή η περιγραφή είναι λανθασμένη. Όποιος μπαίνει σ’ ένα κόμβο δεν είναι υποχρεωμένος να διαγράψει κυκλική διαδρομή, αφού μπορεί να βγει στην πρώτη έξοδο δεξιά. Θεωρώ ορθότερο τον ορισμό: «Ρ-53 Αριστερόστροφος μονόδρομος με προτεραιότητα». Αυτό σημαίνει ότι αφού μπούμε στον κόμβο, όποτε θέλουμε βγαίνουμε. Όμως όσο είμαστε μέσα έχουμε προτεραιότητα και απαγορεύεται να γυρίσουμε προς τα πίσω. Γενική πρόταση: Αντί να ασχολούμαστε με αλλαγές και προσαρμογές στην προσπάθεια σύνταξης ενός «τέλειου» ΚΟΚ, θα ήταν προτιμότερο να πάρουμε τον ισχύοντα ΚΟΚ ενός ευρωπαϊκού κράτους γενικής (κατά το δυνατόν) αποδοχής, να τον μεταφράσουμε και να τον εφαρμόσουμε και στην Ελλάδα. Αυτό θα διευκόλυνε τους Έλληνες οδηγούς που βγαίνουν στο εξωτερικό, καθώς επίσης και τους αλλοδαπούς που έρχονται στη χώρα μας. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, τότε για να εγκριθεί οποιαδήποτε προσαρμογή στον ΚΟΚ θα πρέπει αυτή να ισχύει σε ικανό αριθμό ευρωπαϊκών χωρών. Καλό θα είναι να αποφεύγονται οι κάθε είδους ανεφάρμοστες πρωτοτυπίες.