Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Νίκος | 22 Ιανουαρίου 2025, 13:13
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλημέρα σας. Προς την σωστή κατεύθυνση είναι τα νέα νομοσχέδια τα οποία εμπεριέχουν αυτηρότερους νόμους αλλά αυτά, εν πολλοίς, ακυρώνονται από το γεγονός ότι, δυστυχώς, το Ελληνικό Κράτος δεν κινητοποιεί επαρκή αριθμό οργάνων (Αστυνομικών - Τροχονόμων) οι οποίοι να ελέγχουν τους παραβάτες των νόμων, παρά το γεγονός ότι διαθέτει 55.000 Αστυνομικούς. Θα ήθελα να επικεντρωθώ στην αντιμετώπιση της παράνομης σταθμεύσεως κυρίως μπροστά σε εισόδους γκαράζ, πράγμα το οποίον αποτελεί ακραία αντικοινωνική συμπεριφορά. Εισηγούμαι τα εξής: Κατ΄αρχάς, να επιτραπεί, στο νέο -νόμο, η τοποθέτηση ανακλινόμενου Π έμπροσθεν του γκαράζ, το οποίο, προφανώς, θα αποτρέψει αποτελεσματικά την συγκεκριμένη παρανομία. Εάν αυτό, παραδόξως ή αναιτιολογήτως δεν ισχύσει τότε θα πρέπει αφ’ ενός να γίνει ανάθεση του έργου αυτού σε μοτοσυκλετιστές της Τροχαίας, έτσι ώστε να επιλαμβάνονται άμεσα της παραβάσεως και αφ’ ετέρου να αυξηθεί το πρόστιμο της παραβάσεως τουλάχιστον σε 100 Ευρώ. Προκειμένου να αιτιολογήσω την αναγκαιότητα πάταξης της ανωτέρω παρανομίας αναφέρω τα εξής: έχω γκαράζ σε περιοχή της Αθήνας, όπου επί καθημερινής βάσεως σταθμεύουν στην είσοδο αυτού, παρανόμως, αυτοκίνητα. Όταν καλείται (και ξανακαλείται) το 100 αργεί πολύ για να έρθει, ακόμα και ώρες! Πολλές φορές έχω αναγκαστεί να σταθμεύσω το αυτοκινητό μου εκατοντάδες μέτρα μακριά αφού δεν μπορώ να εισέλθω στο γκαράζ μου. Δεν κατηγορώ τους 2 Αστυφύλακες του περιπολικού, διότι γνωρίζω, ότι για πολυπληθείς περιοχές της Αθήνας είναι διαθέσιμο ένα μόνο περιπολικό με δύο Αστυφύλακες, τους οποίους, απαραδέκτως, έχουν επιφορτίσει οι Υπηρεσίες τους με τα πάντα! Είναι δυνατόν, για παράνομη στάθμευση, να κινητοποιείται ολόκληρο περιπολικό αυτοκίνητο με 2 Αστυφύλακες, ωσάν να πρόκειται να αντιμετωπίσει κάποια δύσκολη αστυνομική επιχείρηση;! Αχρείαστη δέσμευση 2 αστυνομικών οργάνων, (που θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν σε σοβαρό περιστατικό, αλλά και αχρείαστη υλική σπατάλη για την κίνηση του περιπολικού αυτοκινήτου. Τουναντίον, θα μπορούσε, κάλλιστα, ειδικά την παράνομη στάθμευση να την επιμελείται, αμέσως, ένας μοτοσυκλετιστής της Τροχαίας (ή της Αστυνομίας). Άλλωστε, ο χρόνος απασχολήσεώς του για να την καταγράψει δεν είναι περισσότερο από 5 λεπτά και συνεπώς ένας μοτοσυκλετιστής, που θα είναι επιφορτισμένος με αυτήν και μόνο την παράβαση (παράνομη στάθμευση), σε μία και μόνο βάρδια θα μπορεί να καταγράφει εκατοντάδες παραβάσεις. Απλά και αυτονόητα πράγματα που είναι απορίας άξιον γιατί δεν υλοποιούνται. Προφανώς, αυτοί οι λίγοι «έξυπνοι» και θρασείς που σταθμεύουν, συστηματικά, μπροστά σε εισόδους γκαράζ εκμεταλλεύονται αφ’ ενός το γεγονός ότι οι περισσότεροι συμπολίτες τους είναι νομοταγείς (κατ’ αυτούς, κορόϊδα) και δεν σταθμεύουν μπροστά σε γκαράζ, και έτσι λοιπόν, οι έξυπνοι αυτοί έχουν εξασφαλισμένη, ανα πάσα στιγμή, ελεύθερη θέση για παρκάρισμα. Αφ’ ετέρου, εκμεταλεύονται το γεγονός της ανεπαρκούς έως ελλιπούς αστυνόμευσης γνωρίζοντας καλά, ότι ακόμα και να κληθεί το 100 θα καθυστερήσει πολύ να έρθει (δικαιολογημένα βεβαίως διότι το περιπολικό, συνήθως, θα έχει κληθεί κάπου αλλού να αντιμετωπίσει επείγον περιστατικό) και έτσι θα έχουν όλη την άνεση χρόνου να κάνουν την δουλειά τους και μετά να φύγουν σαν κύριοι. Και βεβαίως, οι «κύριοι» αυτοί, εκμεταλλεύονται επίσης και το γεγονός, ότι το πρόστιμο είναι μόνον 20 Ευρώ και, συνεπώς, ακόμα και αν κάποιες ελάχιστες φορές τύχει να το επωμιστούν, θα είναι πολύ φθηνότερα από το να πληρώνουν κάθε τόσο ιδιωτικό γκαράζ. Επίσης, είναι ακατανόητο, γιατί απαγορεύεται στον ιδιοκτήτη του γκαράζ να τοποθετήσει ανακλινόμενο Π μπροστά από την είσοδό του. Απαγορεύεται, λέει, διότι πρέπει να υπάρχει ελεύθερος χώρος μήπως χρειασθεί να σταθμεύσει εκτάκτως κάποιο ασθενοφόρο ή αστυνομικό αυτοκίνητο. Μα, επί τέλους, τί λογική είναι αυτή;! Eάν είναι παρανόμως κατειλημμένη η είσοδος του γκαράζ από κάποιο αυτοκίνητο, τότε πάλι καμμία ελεύθερη θέση δεν θα υπάρχει για ασθενοφόρο. Αλλά και εάν τελικά το γκαράζ θα είναι άχρηστο στον ιδιοκτήτη του, αφού, δεν θα μπορεί να το χρησιμοποιεί, θα αναγκαστεί κι΄αυτός τελικά να το καταργήσει και να παρκάρει και αυτός μπροστά επί του δρόμου και συνεπώς και πάλι καμμία ελεύθερη θέση δεν θα υπάρχει! Άλλωστε, σε μία έκτατη κατάσταση, το περιπολικό ή το ασθενοφόρο μπορεί, φυσικά, να σταθμεύσει στην μέση του δρόμου για λίγα λεπτά. Είναι γνωστό ότι όταν γίνεται κάποια μετακόμιση (ή για να ρίξουν μπετά για κάποια εργασία κ.λ.π.) έρχεται φορτηγό (ή μπετονιέρα) κλείνει το δρόμο με τις ώρες και δεν ενδιαφέρεται κανείς!, βάζουν και τον κάδο των σκουπιδιών οι εργάτες στην διασταύρωση για να εκτρέπουν τα αυτοκίνητα και όλα καλά! Ας υπάρξει, επί τέλους, και ένα ενδιαφέρον από την Πολιτεία και για τις γειτονιές, όπου οργιάζει η αυθαιρεσία (πολλές φορές δεν υπάρχει ορατότητα στις διασταυρώσεις από μεγάλα αυτοκίνητα παρκαρισμένα στην γωνία και για να περάσει κάποιος με το αυτοκίνητό του στην διασταύρωση πρέπει να το παίξει «κορώνα - γράμματα). Όχι μόνο μπλόκα στις λεωφόρους. Όλα τα ανωτέρω, προφανώς λογικά, που περιγράφω απαραδέκτως δεν αντιμετωπίζονται, επί του πρακτέου, επί τόσα χρόνια. Καλά είναι τα νομοσχέδια και οι νόμοι επί του χάρτου αλλά … Συνεπώς, για όλους τους ανωτέρω λόγους, όσον αφορά, ειδικά, στην αντιμετώπιση της παρανόμου σταθμεύσεως έμπροσθεν γκαράζ (της οποίας είμαι παγίως θύμα) εισηγούμαι τα εξής: Κατ΄ αρχάς, να επιτραπεί, στο νέο νομοσχέδιο-νόμο, η τοποθέτηση ανακλινόμενου Π έμπροσθεν του γκαράζ, το οποίο, προφανώς, θα αποτρέψει αποτελεσματικά την συγκεκριμένη παρανομία. Εάν αυτό, παραδόξως, κριθεί ότι δεν μπορεί να γίνει, τότε θα πρέπει 1) Να γίνει ανάθεση του έργου αυτού σε μοτοσυκλετιστές της Τροχαίας, έτσι ώστε να επιλαμβάνονται άμεσα της παραβάσεως 2) να αυξηθεί το πρόστιμο της παραβάσεως τουλάχιστον σε 100 Ευρώ Δυστυχώς, η κάθε είδους παραβατική συμπεριφορά μεσουρανεί και ένας κύριος παράγοντας είναι η ανεπαρκής αστυνόμευση με τους ελάχιστους αστυνομικούς στους δρόμους. Δυστυχώς μόνον όταν έρχεται στην Αθήνα κάποιος ξένος επίσημος, εμφανίζονται τότε, ως δια μαγείας, 5.000 Αστυνομικοί στους δρόμους! Ευχαριστώ