Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη ΡΕΜΠΕΛΟΣ | 22 Ιανουαρίου 2025, 13:57
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Έχοντας διαβάσει όλα τα άρθρα αλλά και τα σχόλια συμπολιτών και φορέων έως σήμερα 22.1.25 διαπιστώνουμε τα εξής : - στο όριο των 30 χλμ δεν υπάρχει consensus (κοινωνική συναίνεση). Αποτελεί ΜΗ βιώσιμη επιλογή για οδηγούς - αναβάτες.Προωθείται ως μέτρο μηδενικού κόστους ενώ ΕΧΕΙ κόστος σε χαμένες ανθρωπο-ωρες ανυπολόγιστο.Για παράδειγμα , οδήγηση με 40 χμλ/ωρα ΣΗΜΕΡΑ δεν Θεωρείται παράνομη και δεν τιμωρείται. Ή μελέτη που αναφέρεστε ότι θα μειώσει τους νεκρούς (600/2 =300 κατά ποσοστό ανάλογο της μείωσης ορίου ταχύτητας θα πρεπει ΠΙΛΟΤΙΚΑ να αποδείξει τη βάση της στην Ελλάδα με τις ιδαίτερες συνθήκες της .Ως τότε δεν νοείται πρόστιμο αλλά ίσως μια ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ ηλεκτρονικά για συνολική μείωση της ταχύτητας στην πόλη. - δεν αρκεί στο νομοσχέδιο ή κατάργηση με ευφυή τρόπο της λέξης "τιμωρείται" για να μη χαρακτηριστεί -νομικώς ή άλλως- τιμωρητικό. Υπάρχουν παραδείγματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών προς σύγκλιση . - ο ηλεκτρονικός έλεγχος συμμόρφωσης οδηγών έχει περιορισμούς : έχοντας διαβάσει το πλήρες κείμενο της Περιφέρειας Αττικής για τις κάμερες παραβίασης ερυθρού σηματοδότη , καθώς και το πόρισμα της Ανεξάρτητης Αρχής προστασίας Προσωπικών δεδομένων σχετικά με ΜΗ χρήση τεχνητής νοημοσύνης , ισχύουν τα κάτωθι : > η χρήση OCR (optical character recognition) για τις πινακίδες κυκλοφορίας μπορεί να εφαρμοστεί ΜΕΤΑ την καταγραφή της παράβασης κατά τη διαδικασία βεβαίωσης .Ή χρήση της τεχνολογίας για εντοπισμό ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ θεωρείται ΓΕΩΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ και τιμωρείται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία > ή χρήση AI οπτικής αναγνώρισης προσώπου ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ. Σε καταγραφή από ηλεκτρονικά μέσα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με τεχνολογία θόλωσης Επειδή ή χρήση κινητού κατά την οδήγηση γίνεται πλησίον της κεφαλής ή ηλεκτρονική πιστοποίηση της παράβασης καθίσταται ΑΔΥΝΑΤΗ.Συνεπώς , οι ΜΟΝΕΣ παραβάσεις που μπορούν να πιστοποιηθιύν ηλεκτρονικά είναι ή παραβίαση ερυθρού σηματοδότη (με τον περιορισμό της μη συνεχούς καταγραφής) και της παραβίασης ορίου ταχύτητας (με εφαρμογή OCR πινακίδων ΜΕΤΑ την καταγραφή της παράβασης και σε χρονικό διάστημα τέτοιο που να μην επιτρέπει γεωεντοπισμό του οχήματος (μερικές ημέρες ΜΕΤΑ για παράδειγμα) - σε σημεία που κατά την τροχαία έχουν διαπιστωθεί σωρεία τροχαίων έχει αποδειχτεί ότι ή χρήση ραντάρ ταχύτητας με χρήση smilie (χαρούμενης ή λυπημένης φστσούλας αναλόγως της ταχύτητας) συνετίζει ΑΜΕΣΑ τον οδηγό δίνοντας του την εντύπωση ότι τον προσέχει χωρίς να τον κακοποιεί οικονομικά με υπέρογκα πρόστιμα. Σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις υπάρχει ΗΧΗΤΙΚΗ ΣΗΜΑΝΣΗ την ώρα της παράβασης να προειδοποιεί τον οδηγό ότι ελέγχεται (δίχως επιβολή προστίμου, παρά μόνο στον ερυθρό σηματοδότη) - σε διαβάσεις πεζών ή τεχνολογία δίνει δυνατότητα να αναβοσβήνουν με ηλιακή φόρτιση "μάτια γάτας" στο οδόστρωμα όταν διαπιστωθεί βηματισμός πεζού - ή χρήση κινητού είναι μάστιγα , όπως και οι πολλαπλές οθόνες αφής αυτοκινήτων Ευτυχώς , είναι εύκολη ή απενεργοποίηση χρήσης τους εν κινήσει σε συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία. Για τα κινητά θέσπιση CAR MODE αντίστοιχο της ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΤΗΣΗΣ στα αεροσκάφη .Ίσως οι τεχνολογικοί κολοσσοί μπορέσουν να βοηθήσουν υπολογίζοντας - για παράδειγμα- την πτώση σήματος κατά την είσοδο στον κλωβό Faraday του οχήματος ή το επιταχυνσιόμετρο / άλλον αισθητήρα ειδικών για την περίπτωση. Πάντοτε , όμως , εμφανίζοντας ειδοποίηση στην οθόνη και ποτέ απαγόρευση αφού ο τελικός χρήστης έχει την ευθύνη - ή σωστή διήθιση απαιτεί παιδεία οδηγική από τον αναβάτη.Χρήση της διήθισης ΜΟΝΟ σε στάση των προπορευόμενων οχημάτων ΑΡΧΙΚΑ θα δημιουργήσει με το χρόνο την απαιτούμενη παιδεία να εφαρμοστεί και εν κινήσει - τεχνολογίες απομακρυσμένης ακινητοποίησης οχήματος δεν έχουν θέση νομικά καθώς ο ιδιοκτήτης δεν έχει συναινέσει αναλόγως κατά την αγορά του οχήματος - ομοίως τεχνολογίες low energy Bluetooth (BLE) που διαθέτουν τα νέα φωτιστικά LED σώματα των οδών ΔΕΝ ΔΥΝΑΝΤΑΙ να συνδεθούν με ΟΙΑΔΗΠΟΤΕ εξυπνη συσκευή εν αγνοία και χωρίς τη συναίνεση του φέροντα ή οδηγούντα - οι αυτοκινητιστές ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ μια συγκοινωνιακή μελέτη για την επίπτωση χρήσης ΛΕΑ, από τα αποτελέσματα της οποίας να κριθεί ή χρήση της Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για τη συμμετοχή των πολιτών και των Φορέων στην προσπάθεια.Ως γενικό σχόλιο το ύψος του νομοσχεδίου κρίνεται υπερβολικό , κουνώντας το δάκτυλο στον οδηγό / αναβάτη ως τον αποκλειστικό υπεύθυνο των τροχαίων. Επειδή υπάρχει ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ της πολιτείας θεωρούμε σκόπιμη την αλλαγή ΟΛΟΥ του ύφους του νομοσχεδίου. Καλούμε την επιτροπή να συνεδριάσει εκ νέου, αποσύροντας επίμαχες διατάξεις ή το σύνολο και φέρνοντας προς ψήφιση βελτιωμένη έκδοση αυτού Τέλος , εφιστούμε την προσοχή στη νομική σύμβουλο του Υπουργείου που στην έκθεση της συμφωνεί με την τοποθέτηση και χρήση ηλεκτρονικών μέσων πιστοποίησης παραβάσεων σε ΜΜΜ , ασθενοφόρα και αστυνομικά οχήματα και να εναρμονίσει το τελικό κείμενο με τον Ευρωπαίκό κανονισμό .Υπενθυμίζουμε ότι όσο ενδιαφέρον εμφανίζουν ιδιωτικές εταιρίες εξωτερικού στον έλεγχο παραβάσεων άλλο τόσο εμφανίζουν άλλες που προασπίζονται δεδομένα πολιτών σε κίνδυνο . Μετά τιμής