• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέξανδρος Αθανασόπουλοσ' | 22 Ιανουαρίου 2025, 14:12

    Νομιμοποίηση της διήθησης δεν σημαίνει νομιμοποίηση της στάσης μοτοσυκλετών σε διάβαση πεζών (https://www.opengov.gr/yme/?c=7300 ). Μια λύση προτείνεται από την Ομοσπονδία Αστικής Ποδηλασίας https://www.opengov.gr/yme/?c=7280 Με λίγα λόγια: Το άρθρο 2.4.ε που προβλέπει χώρο αναμονής ποδηλάτων μεταξύ οχημάτων και διάβασης να επεκταθεί για όλα τα δίκυκλα και να μην απαιτεί την ύπαρξη λωρίδας ποδηλάτου. Και ας υλοποιηθεί σε μερικά φανάρια για να το δούμε και στην πράξη. Να επιτρέπεται η διήθηση και για τα ποδήλατα, με προσοχή. Η Ομοσπονδία προτείνει να επιτρέπεται μεταξύ 1ης και δεύτερης λωρίδας από δεξιά. Προτείνω όταν τα οχήματα είναι σταματημένα ή κινούνται με ταχύτητα μικρότερη από την ταχύτητα πεζού (5 χλμ/ώρα), η διήθηση ποδηλάτων να επιτρέπεται μεταξύ όλων των λωρίδων, ώστε τα ποδήλατα να μπορούν να περάσουν απ' όπου χωράνε, προσέχοντας να μην εγκλωβιστούν σε αριστερή λωρίδα του δρόμου όταν αλλάξει το φανάρι. Τα ποδήλατα ήδη κυκλοφορούν με μεγάλο κίνδυνο στο δρόμο (μικρότερο, όμως από τον κίνδυνο των μοτοσυκλετιστών). Ο κίνδυνος εγκλωβισμού σε αριστερή λωρίδα είναι ένας από αυτούς τους κινδύνους, ίσως όχι ο πιο σημαντικός. Συχνότερος κίνδυνος είναι όταν τα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες κάνουν "διήθηση" σε ποδήλατο, δηλαδή περνάνε από την λωρίδα που είναι το ποδήλατο και πολύ κοντά του. Στην πόλη τα ποδήλατα μπορούν να κυκλοφορούν με μέση ταχύτητα εφάμιλλη ή μεγαλύτερη των άλλων οχημάτων, επειδή ακριβώς είναι ευέλικτα και μπορούν να περνάνε μπροστά στα φανάρια, όταν τα άλλα οχήματα ειναι μποτιλιαρισμένα. Ας ευνοήσουμε αυτό το πλεονέκτημα, αντί να το απαγορεύουμε.