Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Αλέξανδρος Αθανασόπουλοσ | 22 Ιανουαρίου 2025, 15:31
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε συνέχεια των σχολίων της πρωτοβουλίας ΠΕΖΗ για τις διαβάσεις: Σύμφωνα με την επετηρίδα της αστυνομίας, το 2023 βεβαιώθηκαν μόνο 88 περιπτώσεις για "ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΠΡΟΤΕΡ. ΠΕΖΩΝ ΣΕ ΔΙΑΒΑΣΗ" ( ΠΙΝΑΚΑΣ 94, https://www.astynomia.gr/statistikes-epetirides/ ). Οι διαβάσεις πεζών αστυνομεύονται λιγότερο από κάθε άλλη πτυχή του ΚΟΚ, 5 φορές λιγότερο από την επόμενη σε συχνότητα παράβαση, την κίνηση σε αριστερή λωρίδα (464 βεβαιώσεις). Τα σχετικά άρθρα 38 και 39 είναι γραμμένα με τρόπο που προάγουν την διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων, ακόμα και στις διαβάσεις πεζών. Το άρθρο 38 έχει τίτλο "Κανόνες κυκλοφορίας πεζών" αλλά αναφέρει μόνο οτι οι πεζοί πρέπει να προσέχουν, όχι οτι οι οδηγοί πρέπει να τους δίνουν προτεραιότητα. Το άρθρο 39 με τίτλο "Συμπεριφορά των οδηγών προς τους πεζούς", αναφέρει με ασαφή τρόπο οτι οι οδηγοί πρέπει μεν να δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς, και να σταματούν "σε περίπτωση ανάγκης", εφόσον όμως οι πεζοί ακολουθούν το άρθρο 38. Για παράδειγμα, το άρθρο 39.1.β): β) Αυτοί που προτίθενται να στρίψουν σε άλλη οδό, στην είσοδο της οποίας υπάρχει διάβαση πεζών, να κινούνται αργά και να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς που ήδη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται στη διάβαση, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 38 του παρόντος Κώδικα και σε περίπτωση ανάγκης να διακόπτουν την πορεία του οχήματός τους. Αν οι πεζοί εισήρθαν στη διάβαση με κάποιο άλλο τρόπο από αυτόν που ορίζεται στο άρθρο 38, οι οδηγοί δεν χρειάζεται να κινηθούν αργά ή να τους παραχωρήσουν προτεραιότητα; θα έπρεπε πρώτα να ορίζεται η υποχρέωση των οδηγών (να δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς στις διαβάσεις), και μετά η σύσταση στους πεζούς να προσέχουν (γιατί μπορεί οι οδηγοί να μην τους παραχωρήσουν προτεραιότητα). Για να μην αλλάξει όμως η αρίθμηση των άρθρων του ΚΟΚ, να επαναληφθούν κάποια σημεία από το άρθρο 39 στο άρθρο 38, δηλαδή το άρθρο 38 να αναφέρει οτι οι πεζοί έχουν προτεραιότητα στις διαβάσεις, όπως σχολίασε η πρωτοβουλία ΠΕΖΗ. Παρακαλώ η αστυνομία και ο ΚΟΚ να προσέξει περισσότερο την κυκλοφορία των πεζών. Οι οδηγοί που αφήνουν τους πεζούς να περάσουν στη διάβαση είναι πιο προσεκτικοί, λιγότερο αφηρημένοι, λιγότερο βιαστικοί, πιο ασφαλείς. Οι πεζοί πρέπει να διευκολύνονται γιατί δεν δημιουργούν κυκλοφοριακό πρόβλημα, ούτε ηχορύπανση, ούτε μόλυνση. Το περπάτημα στις πόλεις πρέπει να γίνει πιο ελκυστικό. Η αστυνόμευση διάβασης είναι εύκολη. Πιθανόν να μπορούν να χρησιμοποιηθούν και κάμερες για καλύτερη τεκμηρίωση.