• Σχόλιο του χρήστη 'Αθηνά Λινού' | 22 Ιανουαρίου 2025, 17:26

    Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας φαίνεται να κινείται προς την σωστή κατεύθυνση. Η αυστηροποίηση τόσο των προστίμων όσο και των διοικητικών μέτρων μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για την επικίνδυνη οδήγηση. Ωστόσο, οι ποινές από μόνες τους δεν αρκούν για να επιφέρουν ουσιαστική αλλαγή στη συμπεριφορά των οδηγών. Χρειάζεται να επενδύσουμε περισσότερα στην ενημέρωση και στην εκπαίδευση των πολιτών πάνω στους κανόνες οδικής συμπεριφοράς. Η μείωση του ορίου ταχύτητας, μέσα σε κατοικημένες περιοχές, στα 30 χλμ/ώρα αποτελεί ένα απαραίτητο μέτρο για την μείωση των ατυχημάτων. Ωστόσο, αυτή φαίνεται πως περιορίζεται στους μικρούς δρόμους μιας λωρίδας κυκλοφορίας. Το όριο πρέπει να μειωθεί και στους υπόλοιπους δρόμους μέσα στα χωριά και τις πόλεις και να φτάνει στα 40 χλμ/ώρα. Το μέγεθος των ποινών αλλά κυρίως ο λόγος ύπαρξής τους πρέπει να ενσωματωθούν στην διαδικασία εκπαίδευσης και εξέτασης για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, αντίστοιχα μαθήματα να ενταχθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθητών του Λυκείου, οι περισσότεροι από τους οποίους αποκτούν δίπλωμα οδήγησης μετά την αποφοίτησή τους. Επιπλέον, είναι καθήκον της πολιτείας να μεριμνήσει για την ευαισθητοποίηση στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας ήδη από τις τάξεις του Δημοτικού με προγράμματα καλής οδικής συμπεριφοράς. Στο πρόβλημα της επικίνδυνης οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ είναι σημαντικό να εμπεδοθεί η λογική της μηδενικής κατανάλωσης αλκοόλ (zero tolerance limit) στην οδήγηση και ιδιαίτερα στους νέους οδηγούς, όπως προτείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση και εφαρμόζεται από αρκετές χώρες της Ευρώπης. Και εδώ, ωστόσο, η αποτελεσματικότητα των μέτρα εξαρτάται άμεσα από την ευαισθητοποίηση των πολιτών αλλά και την δυνατότητα ελέγχου.