• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ. ΠΕΤΡΑΚΑΚΙΣ' | 23 Ιανουαρίου 2025, 08:31

    Με το άρθρο 41 του Ν 4850/21 (ΦΕΚ 208/Α/21) καθορίστηκε η δικαιολογημένη διαφορετική μεταχείριση λόγω ηλικίας κατά έννοια του άρθρου 6 του Ν 4443/16 (ΦΕΚ 232/Α/16) των επαγγελματιών οδηγών «1. Με την επιφύλαξη της παρ. 2, η ανώτατη ηλικία για την άσκηση του επαγγέλματος του οδηγού φορτηγού ή λεωφορείο δημοσίας ή ιδιωτικής χρήσης ορίζεται στα εξήντα επτά (67) έτη. 2. Η ανώτατη ηλικία για την άσκηση του επαγγέλματος του οδηγού σχολικού λεωφορείου, καθώς και του οδηγού τουριστικού λεωφορείου που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά μαθητών ορίζεται στα εξήντα πέντε (65) έτη....», χωρίς να καθοριστούν ποινές για τους παραβάτες Λαμβάνοντας υπόψη ότι μέχρι σήμερα δεν έχει ασκηθεί το δικαίωμα που απορρέει από την παρ.3 του άρθρου 14 του Ν 4266/14 που κύρωσε την Διεθνή Σύμβαση της Βιένης για την οδική κυκλοφορία κ.λ.π., για τον περιορισμό της ισχύος μέχρι τα εξήντα (67) επτά έτη των κατηγοριών C1,C,C1E,CE,D1,D,,D1E, DE των αδειών οδήγησης που εκδίδονται σε εθνικό επίπεδο από τις Δ/νσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών της επικράτειας, σε εφαρμογή του άρθρου 41 του Ν 4850/21, θα πρέπει να ρυθμιστεί η Διοικητική και ποινική διαχείριση των εργοδοτών, Διαχειριστών Μεταφορών (άρθρο 4 του Κανονισμού 1071/2009 EE L 300 της 14.11.2009, σ. 51) και εργαζομένων «επαγγελματιών οδηγών» και «αυτοαπασχολούμενων οδηγών» που προσλαμβάνουν «επαγγελματίες οδηγούς» που έχουν υπερβεί το όριο ηλικίας των εξήντα επτά (67) ετών ή παρέχουν υπηρεσίες μεταφορών «αυτοαπασχολούμενου οδηγού» ενώ έχουν υπερβεί το όριο ηλικίας των εξήντα επτά (67) ετών για την νόμιμη άσκηση του επαγγέλματος του οδηγού φορτηγού ή λεωφορείου δημοσίας ή ιδιωτικής χρήσης (άρθρο 41 του Ν 4850/21 κ.λ.π.) , θέτοντας εν γνώση του σε κίνδυνο την ασφάλεια των συγκοινωνιών, την ασφάλεια των χρηστών του Δημόσιου οδικού δικτύου και της περιουσίας του Δημοσίου και των ιδιωτών, ασκώντας επάγγελμα χωρίς να πληρούν αθροιστικά όλους τους όρους και προϋποθέσεις που η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει. Προτείνεται στο άρθρο 92 «Άδειες οδήγησης – Κυρώσεις – Τροποποίηση παρ. 4 και 5 και προσθήκη παρ. 4Α στο άρθρο 94 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας » θα πρέπει να προστεθεί παράγραφος 5.Α και 5.Β «5.Α. Η παράβαση για αυτόν που καταλαμβάνεται να οδηγεί αυτοκίνητο φορτηγό ή λεωφορείο ενώ έχει ηλικία μεγαλύτερη από την ανώτατη προβλεπόμενη ηλικία για την άσκηση του επαγγέλματος του οδηγού φορτηγού ή λεωφορείου δημοσίας ή ιδιωτικής χρήσης και την άσκηση του επαγγέλματος του οδηγού σχολικού λεωφορείου που προβλέπουν οι ισχύουσες διατάξεις, κατατάσσεται στην κατηγορία Ε4 και επιβάλλεται στον παραβάτη διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ και το διοικητικό μέτρο της επιτόπου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες, σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται στον παραβάτη διοικητικό πρόστιμο δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ και το διοικητικό μέτρο αφαίρεση της άδειας οδήγησης για ένα (1) έτος . 5.β. Στον «Διαχειριστή Μεταφορών» της μεταφορικής επιχείρησης επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ και το διοικητικό μέτρο της αφαίρεσης του Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Επάρκειας για ένα (1) έτος και στην επιχείρηση επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ »