Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (άρθρα 1-2)Σχόλιο του χρήστη Ζαφειρίου Ιωάννης | 23 Ιανουαρίου 2025, 08:57
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο πνεύμα των διατάξεων για την τροποποίηση των κανόνων οδικής ασφάλειας, θα πρέπει αντίστοιχα να υπάρξουν προσαρμογές και στο άρθρο 11 του υφιστάμενου Κ.Ο.Κ. Στον ισχύοντα Κώδικα περιλαμβάνονται διατάξεις που οδηγούν σε παράλληλες ερμηνείες των κανόνων με αποτέλεσμα να προκαλείται σύγχυση και στους επαγγελματίες και στα όργανα ελέγχου. Η διαφήμιση μέσω οχημάτων, παρά το γεγονός ότι έχει ήδη ρυθμιστεί από άλλα νομοθετήματα, παρατηρούμε ότι συνεχίζει να διενεργείται από πολλούς ιδιώτες και επαγγελματίες, εκτός του πλαισίου με σοβαρό κίνδυνο για οδηγούς και πεζούς. Συνεπώς, θα πρέπει να περιλαμβάνει και ο ΚΟΚ ρητή διάταξη για την ρύθμιση της συγκεκριμένης κατηγορίας, διευκρινίζοντας τους εφαρμοστέους κανόνες. Ταυτόχρονα είναι χρήσιμο να διαφοροποιηθούν τα οχήματα που εκτελούν έργο δημόσιας συγκοινωνίας από τα άλλα οχήματα όπως συμβαίνει στους σχετικούς νόμους. Ειδικά, όσον αφορά την διενέργεια υπαίθριας διαφήμισης σε δρόμους εκτός κατοικημένων περιοχών ή και μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, ο νομοθέτης θα πρέπει να διευκρινίσει όλες τις εντασσόμενες κατηγορίες, ώστε να μην δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Η υπαίθρια διαφήμιση τα τελευταία χρόνια, επιτελεί μια παράλληλη επωφελή για το κοινωνικό σύνολο λειτουργία, αυτή της άμεσης ενημέρωσης για κατεπείγοντα, ύψιστης σημασίας γεγονότα και ειδήσεις όπως ενδεικτικά τα μηνύματα της Πολιτικής Προστασίας και τα μηνύματα Amber Alert. Η πολιτεία, οφείλει να εκμεταλλευτεί το συγκεκριμένο δίκτυο πληροφόρησης, επικαιροποιώντας του κανόνες και να καθορίσει εκείνα τα σημεία που ενώ διενεργείται με ασφάλεια η υπαίθρια διαφήμιση, μεταδίδονται ταυτόχρονα αντίστοιχες πληροφορίες. Αντίστοιχα, όσον αφορά τα πλαίσια και τις διαστάσεις τους, να τα καθορίσει με ασφάλεια και σαφήνεια, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα διαφημιστών ή και ιδιωτών που εκμεταλλεύονται το συγκεκριμένο κενό και δραστηριοποιούνται με ασαφείς κανόνες. Παράλληλα, για να αποφεύγεται η σύγχυση και να ενισχυθεί η ορθή εφαρμογή των διατάξεων του ΚΟΚ θα πρέπει να συμπεριληφθούν συμπεριλάβει πρόνοιες και ρυθμίσεις που έχει θεσπίσει η πολιτεία για χώρους που έχουν ειδικό καθεστώς (πχ.λιμάνια, αεροδρόμια κλπ).