Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Άρης Ζωγράφος | 23 Ιανουαρίου 2025, 09:09
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πρόταση για τα Πρόστιμα του ΚΟΚ ως Διαδικασία Διαπαιδαγώγησης και Επικαιροποίησης Γνώσεων..! Η παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) εντοπίζεται στον δρόμο, όπου η μη σύννομη συμπεριφορά ενός χρήστη αποσταθεροποιεί την εύρυθμη λειτουργία της Κοινωνίας της Κυκλοφορίας (ΚτΚ). Αποσταθεροποίηση της Κοινωνίας της Κυκλοφορίας Η παράβαση διαταράσσει την ομαλή λειτουργία και τη συνοχή της ΚτΚ, δημιουργώντας κινδύνους για τη δημόσια ασφάλεια, την οδική συμπεριφορά και την αλληλεπίδραση των χρηστών του οδικού δικτύου. Αρχές Επιβολής των Προστίμων Για την αποκατάσταση της ισορροπίας και την αποτροπή της επανάληψης των παραβάσεων, το πρόστιμο πρέπει: • Να επιβάλλεται επιμεριστικά. • Να συνοδεύεται από διαδικασίες επανόρθωσης και εκπαίδευσης. • Να είναι αναλογικό με το εισόδημα του παραβάτη. Διαδικασία Επανόρθωσης και Αποτροπής Τα πρόστιμα του ΚΟΚ δεν πρέπει να αποτελούν απλώς χρηματικές ποινές αλλά να εντάσσονται σε ένα συνολικό πλαίσιο διαπαιδαγώγησης και επικαιροποίησης των γνώσεων των οδηγών. Η επιβολή των προστίμων θα πρέπει να περιλαμβάνει: 1.Μαθήματα Επικαιροποίησης και Επανένταξης - Οι παραβάτες θα πρέπει να συμμετέχουν σε ειδικά μαθήματα οδικής ασφάλειας και συμπεριφοράς σε πιστοποιημένα κέντρα εκπαίδευσης. - Τα μαθήματα θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά και να εστιάζουν στις παραβάσεις που διέπραξε ο οδηγός, ώστε να κατανοήσει τις συνέπειες των πράξεών του. 2. Κοινωνική Εργασία - Ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης, ο παραβάτης θα πρέπει να συμμετέχει σε δράσεις κοινωνικής προσφοράς. - Ενδεικτικές δράσεις: υποστήριξη θυμάτων τροχαίων, συμμετοχή σε ενημερωτικές καμπάνιες για την οδική ασφάλεια, εργασία σε υπηρεσίες οδικής συντήρησης. 3. Χρηματική Ποινή με Αναλογικότητα - Η χρηματική ποινή θα καθορίζεται με βάση τη σοβαρότητα της παράβασης και την πιθανότητα επαναληψιμότητας. - Πρέπει να εισαχθεί αναλογικότητα των προστίμων, ώστε να ανταποκρίνονται στο εισόδημα του παραβάτη, εξασφαλίζοντας έτσι δικαιοσύνη και ισότητα στην επιβολή τους. 4. Αφαίρεση Βαθμών Ποινής για τις Παραβάσεις του ΣΕΣΟ - Οι σοβαρές παραβάσεις που αφορούν την οδική ασφάλεια πρέπει να επιφέρουν αφαίρεση βαθμών ποινής, μετά από ολοκληρωμένη κατάρτιση στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ). - Αυτό θα λειτουργεί επανορθωτικά και αποτρεπτικά για την επανάληψη των παραβάσεων και θα ενισχύσει την υπευθυνότητα των οδηγών. Η επιβολή των προστίμων του ΚΟΚ πρέπει να μετασχηματιστεί από ένα σύστημα καθαρά χρηματικών κυρώσεων σε ένα ολοκληρωμένο μηχανισμό διαπαιδαγώγησης και επικαιροποίησης γνώσεων. Με την εισαγωγή εκπαιδευτικών και κοινωνικών μέτρων, μπορούμε να διαμορφώσουμε μια νέα κουλτούρα κυκλοφοριακής συνείδησης, μειώνοντας τις παραβάσεις και αυξάνοντας την ασφάλεια στους δρόμους. Απαραίτητες Θεσμικές Αλλαγές Η λογική που επικρατεί σήμερα, ότι τα πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αποτελούν συμπληρωματική πηγή χρηματοδότησης του κρατικού προϋπολογισμού και των περιφερειακών ταμείων, πρέπει να αλλάξει. Η Πρόταση του ΠΣΕΟ για το Νέο Ταμείο Εκπαίδευσης Κινητικότητας είναι νομίζω μονόδρομος! Προτείνεται η δημιουργία ενός Ταμείου Εκπαίδευσης Κινητικότητας, στο οποίο θα κατατίθενται: Όλα τα έσοδα από τα πρόστιμα. Ένα ποσοστό από τα διόδια και τα καύσιμα. Εισφορές και επιδοτήσεις. Το ταμείο αυτό θα έχει ως αποκλειστική αποστολή τη χρηματοδότηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων βιώσιμης κινητικότητας και οδικής ασφάλειας. Τα προγράμματα αυτά θα απευθύνονται τόσο στους σημερινούς όσο και στους μελλοντικούς χρήστες του οδικού δικτύου και θα υλοποιούνται από πιστοποιημένους φορείς της πολιτείας. Με αυτόν τον τρόπο, τα πρόστιμα θα πάψουν να αποτελούν μια απλή τιμωρία χωρίς αντίκρισμα. Αντίθετα, θα μετατραπούν σε εργαλείο καλλιέργειας και ανύψωσης του επιπέδου συνειδητότητας και υπευθυνότητας των οδηγών. Έτσι, θα επιτευχθεί ουσιαστική βελτίωση της Κοινωνίας της Κυκλοφορίας και μακροπρόθεσμη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Άρης Ζωγράφος Πρόεδρος ΠΣΕΟ