• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΑΡΗΣ' | 23 Ιανουαρίου 2025, 12:23

    Όλα καλά με τις απαγορεύσεις, ποινές και πρόστιμα, αλλά για να μπορέσει να υιοθετηθεί και να αξιοποιηθεί ένας Νόμος, καλό θα είναι πρώτα από όλα να καλύπτει την στοιχειώδη κοινή λογική. 1) Θα ξεκινήσω με το αποκλειστικό πρωτοποριακό φαινόμενο του Νομού Αττικής ότι είναι ένα απέραντο απαγορευτικό στάσης-στάθμευσης. Σε όποια γειτονία κι αν κυκλοφορήσεις, χωρίς λόγο και αιτία, υπάρχουν σχεδόν παντού οι γνωστές πινακίδες Ρ-39/40. Παρόλο που όλοι γνωρίζουν την ρυμοτομία της χώρας/πόλης μας και το ότι δεν υπάρχουν αρκετοί χώροι στάθμευσης είτε στις πολυκατοικίες - είτε σε υπαίθριους χώρους, έχουν αναγάγει σε εχθρό της κοινωνίας το αυτοκίνητο. Πληρώνεις Τέλη Κυκλοφορίας και Ασφάλεια για να μπορείς να το κυκλοφορείς, αλλά απαγορεύεται να το σταθμεύσεις! Οπότε, κανείς δεν ακολουθεί την συγκεκριμένη σήμανση και η Δημοτική Αστυνομία κόβει πρόστιμα κατά το δοκούν. Με αυτό τον τρόπο περιφρονείται η αξία της εν λόγω πινακίδας του ΚΟΚ. Ας γίνει μια σοβαρή μελέτη, με γνώμονα τις ανάγκες αλλά και το σύνολο των αυτοκινήτων στο λεκανοπέδιο και να γίνει η σήμανση εκεί που πραγματικά χρειάζεται, για την εύρυθμη κυκλοφορία πεζών και οχημάτων. Η υπερβολή δεν βοηθάει πουθενά. Παράδειγμα: Οδός Ιπποκράτους & Χαριλάου Τρικούπη. Απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση, από την Λ. Αλεξάνδρας έως την Σταδίου, καθώς και στις καθέτους τους. Σε μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας! Ότι πιο φυσικό, λοιπόν, όσο πιο κοντά στην Λ. Αλεξάνδρας χωλαίνει το μέτρο και όλοι εθελοτυφλούν. Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων είναι η ίδια είτε εκεί- είτε κοντά στο κέντρο, αλλά η σήμανση παραμένει, έστω και σε λήθαργο. Ή θα ξηλώσετε την περιττή σήμανση ή θα ισχύει ο ΚΟΚ σε όλο το μήκος των εν λόγω οδών. 2) Ενώ τα αυτοκίνητα είναι ο εχθρός της κοινωνίας, τα μηχανάκια έχουν καταστεί η Ιερή Αγελάδα. Μπορούν να κάνουν ότι θέλουν. Μπορούν να κάνουν σφήνες, να οδηγούν ανάποδα σε μονόδρομο, να παραβιάζουν την διπλή διαγράμμιση, να οδηγούν πάνω σε πεζοδρόμια, να σταθμεύουν πάνω σε πεζοδρόμια και διαβάσεις πεζών. Έχουμε μπερδέψει λίγο την διευκόλυνση, με την ασυδοσία! Η Αστυνόμευση ? Απούσα ! 3) Επίσης, κάθε κατάστημα που "σέβεται" τον εαυτό του, τοποθετεί ένα φυσικό εμπόδιο μπροστά στην βιτρίνα του ή την είσοδό του, εις χάρην της πελατείας του, αλλά κατά παράβαση του Άρθρου 48. Στερώντας από τους οδηγούς, που πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας, μια θέση στάθμευσης. 4) Αρκετοί συμπολίτες μας, εισέρχονται ανάποδα σε μονόδρομο για να σταθμεύσουν. Και ενώ ο ΚΟΚ είναι αρκετά αυστηρός με αυτό, καθώς η είσοδος και η έξοδος από αυτήν την θέση μπορεί να δημιουργήσει ατύχημα, κανείς δεν δραστηριοποιείται. Η Δημοτική Αστυνομία είναι αρμόδια μόνο για σήμανση περί "Μονίμων Κατοίκων" ή "Ελεγχόμενης Στάθμευσης". Οπότε το βάρος πέφτει στην Τροχαία που αδιαφορεί! 5) Κάτι πρωτοποριακό επίσης στην Ελλάδα είναι η προτεραιότητα εισόδου σε κυκλική πλατεία (round about). Ενώ στον υπόλοιπο κόσμο, προτεραιότητα έχει αυτός που είναι ήδη στον κυκλικό κόμβο, έτσι ώστε να μην υπάρχει διακοπή της κίνησης, εδώ ισχύει το αντίθετο (αν δεν υπάρχει σήμανση STOP), με ότι αυτό συνεπάγεται. Αν υπάρξει μια σοβαρή αστυνόμευση από τα αρμόδια όργανα και τα περίπολα αυτών σημειώνουν και τιμωρούν τις παραβάσεις που συναντούν και δεν αδιαφορούν, σιγά-σιγά όλοι θα ευθυγραμμιστούν.