Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Δρ Χρήστος Ι. Κολοβός | 23 Ιανουαρίου 2025, 17:09
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δρ Χρήστος Ι. Κολοβός ck-energy.blogspot.com Σε άλλο σχόλιο (22/1/2025 18:34, https://www.opengov.gr/yme/?c=7340) κατέγραψα πως το παρόν νομοσχέδιο βιάζει κατάφωρα την έννοια της χρηστής διοίκησης. Σοβαρά προβλήματα παρουσιάζει ιδίως το «Άρθρο 100, Επιβολή διοικητικών προστίμων από αστυνομικά όργανα– Εξουσιοδοτικές διατάξεις Τροποποίηση τίτλου και παρ. 2, 3 , 4 και 5 άρθρου 104 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», όπως πιο κάτω: Στην κωδικοποιημένη μορφή της παρ. 4 του Άρθρου 104, εδάφιο β, αναφέρεται (σελ. 54 του νομοσχέδιου): «Τα τεχνικά ή ηλεκτρονικά μέσα, με τα οποία διενεργείται η διαπίστωση παραβάσεων, δύνανται να τοποθετούνται και σε οχήματα έκτακτης ανάγκης του άρθρου 44 και δημόσιας οδικής μαζικής μεταφοράς επιβατών και επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται μόνον εφόσον υπάρχει σχετική προειδοποίηση προς το κοινό με σταθερές ή κινητές πινακίδες για την ύπαρξη και λειτουργία τους.» Εδώ υπάρχει μια βάναυση παραβίαση της ιδιωτικότητας και της προσωπικότητας των πολιτών: η τοποθέτηση «ηλεκτρονικών μέσων», δηλαδή ΚΑΜΕΡΩΝ, σε κινητά σημεία έχει ως αποτέλεσμα την εντελώς ανεξέλεγκτη συλλογή προσωπικών δεδομένων των πολιτών κατά την κίνηση των οχημάτων. Πολύ περισσότερο μάλιστα αν οι κάμερες τοποθετηθούν σε οχήματα δημόσιας οδικής μαζικής μεταφοράς επιβατών, τα οποία κινούνται σε πολυσύχναστες οδούς των πόλεων. Επιπρόσθετα, το εδάφιο «επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται μόνον εφόσον υπάρχει σχετική προειδοποίηση προς το κοινό με σταθερές ή κινητές πινακίδες για την ύπαρξη και λειτουργία τους» είναι εντελώς προσχηματικό για τους πολίτες: τέτοιες πινακίδες υπάρχουν ήδη τοποθετημένες σε πάρα πολλά σημεία του οδικού δικτύου και μάλιστα σε σημεία που δεν συνεισφέρουν στην οδική ασφάλεια, παρά μόνο στην τεχνητή κατασκευή «παραβατών», προκειμένου με την επιβολή προστίμων να γεμίζει το δημόσιο ταμείο και να αδειάζει η τσέπη των πολιτών. Έχει μάλιστα παρατηρηθεί να βεβαιώνονται τέτοιες παραβάσεις μόνο σε οχήματα με Ελληνικές πινακίδες, αλλά όχι σε οχήματα με πινακίδες τρίτων χωρών, τα οποία συχνά είναι μεγάλου κυβισμού και κινούνται στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητες πολύ πάνω από το όριο των 130χλμ. Η πρακτική αυτή αντιβαίνει την αρχή της χρηστής διοίκησης και της ισότητας των πολιτών απέναντι στο νόμο. Επιπλέον: σύμφωνα με το άρθρο 44 του ισχύοντος Κ.Ο.Κ., «Ως οχήματα άμεσης ανάγκης, για την εφαρμογή της διάταξης αυτής, θεωρούνται τα οχήματα που φέρουν ειδικά πρόσθετα μπλε ή ερυθρά φώτα. Με ένα ή περισσότερα μπλε φώτα που αναβοσβήνουν, μπορούν να εφοδιάζονται μόνο τα νοσοκομειακά οχήματα, τα οχήματα πρώτων βοηθειών και κλινικών, τα οχήματα της Ελληνικής Αστυνομίας, της Δημοτικής Αστυνομίας ως και τα οχήματα των στρατιωτικών και λιμενικών αρχών. Με ένα ή περισσότερα ερυθρά φώτα που αναβοσβήνουν, μπορούν να εφοδιάζονται μόνο τα οχήματα της πυροσβεστικής υπηρεσίας δασαρχείου και αποκατάστασης βλαβών ηλεκτρικού δικτύου, καθώς και τα οχήματα των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης.» Όπως είναι ευρέως γνωστό, οι υπηρεσίες αποκατάστασης βλαβών ηλεκτρικού δικτύου γίνονται εντελώς περιορισμένα πλέον από προσωπικό του ΔΕΔΔΗΕ και κατά βάση γίνονται από ιδιωτικές εργολαβικές εταιρείες, στις οποίες ανατίθενται οι σχετικές εργασίες. Το ίδιο συμβαίνει και με την αποκατάσταση βλαβών των συστημάτων ύδρευσης και αποχέτευσης. Είναι εντελώς πέραν κάθε λογικής να προβλέπεται στο νομοσχέδιο η δυνατότητα τοποθέτησης καμερών συλλογής προσωπικών δεδομένων των πολιτών σε οχήματα ιδιωτικών εταιρειών! Αυτά δεν συμβαίνουν ούτε στα πλέον αυταρχικά καθεστώτα! Οι διατάξεις για τις κάμερες πρέπει να επανεξεταστούν από την αρχή, καθώς με την εντελώς ανεξέλεγκτη τοποθέτησή τους δημιουργείται η δυνατότητα χρησιμοποίησής τους για οποιοδήποτε άλλο σκοπό εκτός απ’ τη βεβαίωση παραβάσεων Κ.Ο.Κ., π.χ. για την παρακολούθηση των πολιτών με την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου.