• Σχόλιο του χρήστη 'Λαζάρου Νικόλαος' | 23 Ιανουαρίου 2025, 20:19

    -(1)- Στο άρθρο 94 παρ. 4 και 5 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να προβλέπεται ότι θα πρέπει υποχρεωτικά να λαμβάνεται το μέτρο της ακινητοποίησης του οχήματος και η άρση της ακινητοποίησης να γίνεται μόνο εφόσον προσέλθει στο σημείο πρόσωπο το οποίο κατέχει ισχύουσα άδεια ικανότητας οδηγήσεως της αντίστοιχης κατηγορίας. -(2)- Στο άρθρο 6 παρ. 1 περ. β), ε), η) και ι) του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας η προτεινόμενη αλλαγή που διάβασα μειώνει τον χρόνο κράτησης της άδειας οδήγησης από εξήντα (60) ημέρες που ισχύει σήμερα σε τριάντα (30) ημέρες. Θα πρέπει είτε να αυξηθεί ο χρόνος αφαίρεσης της άδειας οδήγησης σε ενενήντα (90) ημέρες είτε εφόσον παραμείνουν οι τριάντα (30) ημέρες αφαίρεσης να αυξηθεί το διοικητικό πρόστιμο στα 850-1000 ευρώ. Πάντως σίγουρα αλλαγή επί το αυστηρότερον σε μία από τις πιο σοβαρές παραβάσεις, όπως είναι η παραβίαση του ερυθρού φωτός σηματοδότη. -(3)- Το πρόστιμο για τις κατηγορίες Ε1-Α και Ε1-Β να διαμορφωθεί στα 40-50 ευρώ καθόσον πρόστιμο κάτω των 40 ευρώ είναι επιεικέστερη αλλαγή σε σύγκριση με την ισχύουσα κατάσταση και σε μία κοινωνία με μηδενική κυκλοφοριακή παιδεία είναι λανθασμένη αυτή η κατεύθυνση. -(4)- Στο άρθρο 90 παρ. 3 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που αφορά κυκλοφορία οχήματος είτε με πλαστές πινακίδες είτε με τεμαχισμό, είτε αλλαγής γραμματικού-αριθμητικού μέρους τις πινακίδας, να προβλεφθεί είτε διοικητικό πρόστιμο είτε ποινικές κυρώσεις. Παλαιότερα τιμωρούνταν ως πταίσμα πλην όμως τα πταίσματα καταργήθηκαν και επομένως για την συγκεκριμένη παράβαση, αν και σοβαρή, δεν προβλέπονται κυρώσεις. -(5)- Στο άρθρο 104 παρ. 4Α του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να προβλεφθεί η περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης με υπεύθυνη δήλωση υποδεικνύει τα στοιχεία του προσώπου στο οποίο είχε παραχωρήσει το όχημα προς οδήγηση πλην όμως το πρόσωπο το οποίο έχει υποδείξει ο ιδιοκτήτης του οχήματος ως οδηγό αρνείται ότι διέπραξε την παράβαση. Παράδειγμα ο ιδιοκτήτης οχήματος Γιώργος δηλώνει με υπεύθυνη δήλωση ότι οδηγός του οχήματος κατά τον χρόνο της παράβασης είναι ο Νίκος. Ο Νίκος προσέρχεται στην αστυνομική αρχή και με υπεύθυνη δήλωση δηλώνει ότι δεν ήταν εκείνος ο οδηγός του οχήματος κατά τον χρόνο της παράβασης. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να προβλέπεται ρητά από τις κείμενες διατάξεις ποιος τεκμαίρεται ότι ήταν ο οδηγός του οχήματος. Κατά την γνώμη μου αν το πρόσωπο που υπέδειξε ο ιδιοκτήτης ως οδηγό αρνηθεί ότι πράγματι διέπραξε την παράβαση θα πρέπει παραβάτης οδηγός να λογίζεται ο ιδιοκτήτης.