Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Γεώργιος Σ. Μόσχος | 24 Ιανουαρίου 2025, 04:11
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γενικά Δεν μπορεί να μιλάμε για διαγραμμίσεις και οδοστρώματα όταν οι πρώτες είναι αόρατες ή μερικώς ορατές και τα δεύτερα κουρελοειδείς άσφαλτοι και με ανάποδες κλίσεις λόγω κακοτεχνιών ή φθοράς. Θα πρέπει η πολιτεία και οι πολίτες να γνωρίζουν με σαφήνεια για το ποιος και για πού είναι αρμόδιος ο κάθε αιρετός ώστε με απλό μήνυμα ηλ.ταχ. να του διαβιβάζονται οι παρατηρήσεις από τους χρήστες των οδών με υποχρέωση απάντησης εντός προθεσμίας και επιβολή προστίμου σε αντίθετη περίπτωση. Προϋπόθεση για όλα είναι η δειγματοληπτική εργασία της τροχαίας με τα αναγκαία όργανα μέτρησης και για τυχαίο δείγμα ανά σημαντική και αντικοινωνική παράβαση μετρήσιμο ανά μήνα και ανά νομό γιατί δεν είναι τυχαίο ότι οι οδηγοί κάποιων νομών είναι πιο «απρόσεκτοι» από άλλους άλλων… Η σωστή νομοθέτηση θα έπρεπε να επιβάλλει την εκ νέου δημοσίευση του ΚΟΚ όπως αυτός θα ισχύει από τούδε! Έλεος με την ύλη για δικηγόρους-ιστοσελίδες και σπατάλη πόρων!! Άρθρο 14 Πλήρης ασάφεια σχετικά με τον αριθμό των οδηγών, το μέγεθος των κοπαδιών και τις σημάνσεις τους. Η κατηγοριοποίηση σε Ε1-Α μηδαμινή για τον κίνδυνο που εγκυμονούν. Άρθρο 15 Ορθώς κατατάσσονται στην αντικοινωνική συμπεριφορά (Σ) οι παραβάτες της παρ. 1 αλλά η διαπίστωση αυτών (όταν δεήσουν οι τροχονόμοι να σταματήσουν κάποιον) επαφίεται στον έλεγχο της κάρτας καυσαερίων και ΚΤΕΟ ενώ πολύ καλά γνωρίζουμε ότι τα ΚΤΕΟ λειτουργούν ύποπτα ελαστικά αφού κανείς δεν τους ελέγχει και άρα τα πιστοποιητικά τους είναι κατά το μάλλον κίβδηλα. Σε κάθε περίπτωση οι αστυνομικοί θα πρέπει να επαληθεύουν, ΕΣΤΩ ΔΗΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΑ, με τις ειδικές συσκευές τα πιστοποιητικά και σε περίπτωση αποκλίσεων να επιβάλλουν ποινές με Σ+ στους αρμόδιους αυτών που τα εξέδωσαν και πολύ μικρότερες στον οδηγό. Άρθρο 17 Η λέξη διήθηση μάλλον πρέπει να αντικατασταθεί από τη λέξη διείσδυση… Στην παρ. 3 περ. ζ γιατί δεν επιτρέπεται η προσπέραση σε σήραγγες όταν έχουν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση; Αλλάξτε το… Το αυτό με την περ. η με το σχολικό και δύο λωρίδες, έλεος! Θα περιμένουμε πότε το σχολικό θα αποβιβάσει για να προσπεράσουμε στην ελεύθερη λωρίδα; Εξοντωτική η ποινή της κατηγορίας Ε4. Άρθρο 20 Είναι νύχτα, ψυχή ζώσα στο δρόμο δεν υπάρχει και θα πηγαίνω με 30 χλμ/ώρα επειδή κάποιος καρεκλοκένταυρος θεωρεί ότι είναι η απόλυτη ταχύτητα που σκοτώνει. Ε όχι, δεν σκοτώνει η απόλυτη ταχύτητα αλλά η σχετική, ανάλογα με τις συνθήκες. Θα μπορούσε δηλαδή να θεσμοθετηθούν όρια ταχύτητας ανάλογο με την πυκνότητα κυκλοφορίας μετρημένης με οχήματα ανά 100 μ. μήκος οδού ή/και ανάλογα με την ώρα κυκλοφορίας. Τα 150χλμ/ώρα σε αυτοκινητόδρομο είναι λίγο, πολύ λίγο εκτός και εάν υπάρχουν ειδικές συνθήκες (π.χ. ορατότητα, έντονη κυκλοφορία). Ισχύει το ίδιο με πριν. Αν είναι να πηγαίνουμε με βαρετούς ρυθμούς σε άδειους δρόμους μάλλον θα κινδυνεύουμε με ύπνο του νομοθέτη… Αφού δεν υπάρχει ελάχιστο όριο ταχύτητας πουθενά, γιατί μας κοροϊδεύετε; Άρθρο 21 Γιατί οι συνεχείς ή διακεκομμένοι ελιγμοί με ενεργοποίηση πάντα των δεικτών κατεύθυνσης αποτελούν κίνδυνο για τον νομοθέτη; Μήπως πρέπει να οδηγούμε δίκην συρμού προβάτων; Όσοι βέβαια δεν μπορούν, δεν πρέπει να το κάνουν. Αλλά γιατί σώνει και καλά όλοι στο ίδιο τσουβάλι; Αν βέβαια προκληθεί ατύχημα μάλλον θα φανεί ποιος φταίει από τις θέσεις των οχημάτων και όχι από μαρτυρίες περιοίκων ή… Και μάλιστα Ε3-Β; Κατάργηση. Άρθρο 23 Πολλοί, όταν θέλουν να στρίψουν π.χ. δεξιά, θα πάνε λίγο αριστερά και μετά δεξιά… Αυτό βέβαια το έμαθαν από τις υποχρεωτικές ώρες στις ανεξέλεγκτες σχολές οδηγών, στα νυχτερινά διπλώματα επίορκων υπαλλήλων και φυσικά συνεχίζουν ελέω ανύπαρκτης τροχαίας… Άρθρο 36 Το αυτό με το άρθρο 15 θα έπρεπε να ισχύει και για τα αρρύθμιστα-έντονα φώτα των οχημάτων (άνω του 80% αυτών σύμφωνα με παρατηρήσεις μου) με τη διαφορά ότι οι ποινές Σ+ θα έπρεπε να επιβάλλονται στο οδηγό. Σ+ διότι αν δεν είναι αντικοινωνική συμπεριφορά το να οδηγείς με αρρύθμιστα φώτα ή με ειδικά έντονα ή με τη μεγάλη σκάλα τότε τί είναι για τον άλλον που οδηγεί μπροστά σου και δεν βλέπει την ώρα να σε αποφύγει (ενίοτε αυξάνοντας υπέρμετρα την ταχύτητά του) ή στραβώνεται όταν σε βλέπει απέναντι και κλείνει τα μάτια μέχρι να περάσεις; Δεν τον θέτεις σε άμεσο κίνδυνο επειδή δεν κατανοείς ότι καταπονείται με τη συμπεριφορά σου; Προτείνεται λοιπόν Σ+ ανεπιφύλακτα! Τα φώτα πορείας θα έπρεπε να μετονομαστούν σε φώτα μοναξιάς και μόνον… Άρθρο 40 Γιατί η περ. δ; Δηλαδή δεν μπορούν δύο ή και περισσότερες μοτοσικλέτες να κινούνται παράλληλα στην ίδια ή διαφορετικές λωρίδες; Τότε ποια η χρησιμότητα της διείσδυσης και των δικύκλων γενικότερα;; Κατάργηση. Άρθρο 45 Σε μια κοινωνία σύγχρονη τα λόγια δεν θα έπρεπε να ενοχλούν σε αντίθεση με τις πράξεις! Είναι υβριστικό να χαρακτηρίσεις τον τροχονόμο τεμπέλη ή ανίκανο επειδή δεν εκτελεί ευσυνείδητα τα καθήκοντά του με τραγικές συνέπειες για την οδική ασφάλεια; Τί τελικά συνιστά ύβρι για τον νομοθέτη; Η απειλή βέβαια είναι κάτι διαφορετικό. Προτείνεται η απάλειψη της λέξης «υβριστικά» όπως και η τιμωρία της ελληνοπρεπούς μούντζας που μόνο συμπλεγματικοί θα μπορούσαν και τελικά επέβαλαν. Η εκτόνωση δια των λέξεων ή/και κινήσεων καμιά φορά είναι αποτελεσματικότερη στη διαχείριση του άγχους της οδήγησης σε μια χώρα που η οδηγική τουλάχιστον συνείδηση αναζητείται!