• Σχόλιο του χρήστη 'Νικόλαος Παπαδάτος' | 24 Ιανουαρίου 2025, 10:17

    Η διάταξη της παραγράφου 1 του Άρθρου 17, του σε Διαβούλευση Σχεδίου Νόμου, με την οποία επιτρέπεται υπό "προϋποθέσεις" η κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης (διήθηση) σε οδούς με τουλάχιστον δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας κατά κατεύθυνση, αποτελεί πραγματικά οδυνηρή έκπληξη για όσους οδηγούς αυτοκινήτων βιώνουμε καθημερινά την επώδυνη εμπειρία από την αυθαίρετη, ανεξέλεγκτη και ιδιαίτερα επικίνδυνη (παράνομη με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο) και όχι μόνον μεταξύ των λωρίδων "διήθηση" μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών σε όλες τις οδούς, ανεξαρτήτως πλάτους και αριθμού λωρίδων, ακόμα και σε αυτές μονής κατεύθυνσης και πλάτους που αντιστοιχεί σε μία μόνον λωρίδα κυκλοφορίας. Ενώ, λοιπόν, θα περιμέναμε τον αυστηρότερο έλεγχο της παραβατικής αυτής συμπεριφοράς (αλλά και ιδιαίτερα επικίνδυνης για την δημόσια ασφάλεια) μιας μεγάλης πλειοψηφίας οδηγών μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών (οι οποίοι μάλιστα υβρίζουν, ασχημονούν και σε αρκετές περιπτώσεις χειροδικούν κατά των οδηγών των αυτοκινήτων, οι οποίοι "κατά την άποψη τους δεν τους διευκολύνουν στην διήθηση αυτή"), καθώς και την θέσπιση αυστηρότερων ποινών στις παραβάσεις αυτές, διαπιστώνουμε με πλήρη απογοήτευση την νομιμοποίηση των άκρως επικίνδυνων και αντικοινωνικών αυτών συμπεριφορών, ουσιαστικά σε όλες τις οδούς (αφού στην πράξη με τον τρόπο αυτό θα ερμηνευθεί). Οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις για υψηλή πυκνότητα κυκλοφορίας των οχημάτων, χαμηλή ταχύτητα "διήθησης" και χαμηλή ταχύτητα κίνησης των αυτοκινήτων, καθώς και η προβλεπόμενη παραχώρηση προτεραιότητας από τους οδηγούς μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, είναι προφανώς αδύνατον να ελεγχθούν και να εφαρμοστούν στην πράξη και το μόνο βέβαιο αποτέλεσμα θα είναι η δραστική αύξηση των ατυχημάτων και δυστυχημάτων (με θύματα κυρίως τους οδηγούς μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών), από τα οποία θα προκύπτουν και πολύωρες καθυστερήσεις για όλα τα οχήματα. Κατά συνέπεια θα προκληθεί ένα σύνολο από ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις, που σαφώς θα μηδενίσουν το όποιο προσδοκώμενο όφελος (;) της ρύθμισης αυτής για τους οδηγούς μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών. Είναι λοιπόν απόλυτα απαραίτητο να αποσυρθεί / διαγραφεί η διάταξη αυτή και αντίθετα να διατυπωθεί ρητά η απαγόρευση της "διήθησης" μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, όχι μόνον μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης σε οδούς με τουλάχιστον δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας κατά κατεύθυνση, αλλά και μεταξύ αυτοκινήτων και πεζοδρομίου, ή / και διαχωριστικής νησίδας, σε όλες τις οδούς.