• Σχόλιο του χρήστη 'Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα' | 24 Ιανουαρίου 2025, 14:27

    Άρθρο 20 Ταχύτητα 30 km ΤΩΡΑ στις κατοικημένες περιοχές! Η συσχέτιση της ταχύτητας με τη βαρύτητα της σύγκρουσης και των συνεπειών της είναι αδιαμφισβήτητη παγκοσμίως. Χαρακτηριστικά μια αύξηση 5% της μέσης ταχύτητας οδηγεί σε 20% αύξηση των θανατηφόρων συμβάντων. Τα όρια ταχύτητας ορίζονται με βάση τη χρήση και υποδομή του οδικού δικτύου και στόχο την προστασία της ζωής των χρηστών του. Για το λόγο αυτό στους αυτοκινητόδρομους, με διαχωριστικό των δυο κατευθύνσεων και μοναδικούς χρήστες τα οχήματα που κυκλοφορούν σε αυτούς, τα ορια είναι της τάξης των 120km/h. Αντίθετα όμως στους δρόμους μεσα στον αστικό ιστό υπάρχουν διαφοροι χρήστες με διαφορετικές ανάγκες και χαρακτηριστικά. Το αυτοκίνητο θέλει να περάσει από τη γειτονιά, ο πεζός να διασχίσει με ψώνια τον ίδιο δρόμο για να παει σπίτι του, το παιδί να τρέξει να πιάσει τη μπάλα του στον ίδιο δρόμο, κοκ. Το σύστημα κυκλοφορίας πρέπει να είναι προσαρμοσμένο στους φυσικούς περιορισμούς των χρηστών της οδού. Ένα τέτοιο «ασφαλές σύστημα» στοχεύει να φιλοξενήσει το αναπόφευκτο ανθρώπινο σφάλμα χωρίς να οδηγήσει σε θάνατο ή σοβαρό τραυματισμό. Άρα οι δυνάμεις που μπορεί να αντέξει ένα ανθρώπινο σώμα και να επιβιώσει πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όταν σχεδιάζεται το οδικό σύστημα και καθορίζονται τα όρια ταχύτητας. Με βάση αυτή την προσέγγιση και τη μελέτη των συνεπειών των τροχαίων συγκρούσεων είναι πλέον διεθνώς αποδεκτό ότι οι περισσότεροι ευάλωτοι χρήστες [πεζοί, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές] του οδικού δικτύου στην πόλη επιβιώνουν εάν χτυπηθούν από όχημα με ταχύτητα έως και 30 χλμ/ώρα. Ο κίνδυνος θανάτου είναι σχεδόν πενταπλάσιος σε συγκρούσεις μεταξύ αυτοκινήτου και πεζού σε 50 χλμ/ώρα σε σύγκριση με τον ίδιο τύπο σύγκρουσης με 30 χλμ/ώρα. Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένο ότι το μεγαλύτερο μέρος των θανατηφόρων συγκρούσεων γίνεται μέσα στις πόλεις θεωρούμε ότι επιβάλλεται άμεσα ο καθορισμός του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις στα 30 χλμ/ώρα, ενιαία χωρίς εξαιρέσεις [όπως οι απαραδεκτες του προτεινόμενου άρθρου 20 του ΚΟΚ] και με συνεπή εφαρμογή του.