Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. | 24 Ιανουαρίου 2025, 15:37
Η πρόταση αφορά την προσθήκη του εξής εδαφίου στην Παράγραφο 6 του Άρθρου 32 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ): «Κατ’ εξαίρεση, σε περιπτώσεις μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εντός λιμενικών εγκαταστάσεων, τα κλειδιά (κλείστρα) που ασφαλίζουν τα εμπορευματοκιβώτια επί του φορτηγού οχήματος απασφαλίζονται από τον οδηγό πριν την είσοδο του οχήματος στον ειδικά προσδιορισμένο χώρο φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, όπως αυτός προσδιορίζεται από τον διαχειριστή των λιμενικών εγκαταστάσεων και στον οποίο η παραμονή των οδηγών εκτός των φορτηγών οχημάτων απαγορεύεται για λόγους ασφαλείας. Αντίστοιχα, κατά την φόρτωση, τα κλειδιά (κλείστρα) που ασφαλίζουν τα εμπορευματοκιβώτια επί του φορτηγού οχήματος, ασφαλίζονται από τον οδηγό πριν την έξοδο του οχήματος από την λιμενική εγκατάσταση στον ειδικά προσδιορισμένο χώρο φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων. Όσο τα κλειδιά (κλείστρα) που ασφαλίζουν το εμπορευματοκιβώτιο στο όχημα είναι απασφαλισμένα, η μέγιστη ταχύτητα κίνησης του φορτηγού οχήματος απαγορεύεται να είναι ανώτερη των 15 χιλιομέτρων ανά ώρα.» Με την προσθήκη του δεύτερου εδαφίου στην παράγραφο 6 του άρθρου 32 του νέου ΚΟΚ, όπως αυτός τίθεται σε δημόσια διαβούλευση προ της ψήφισής του, επιχειρείται να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα ασφαλείας που έχει προκύψει κατά την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων στις ζώνες φορτοεκφόρτωσης εντός των λιμενικών εγκαταστάσεων της χώρας. Ειδικότερα τα φορτηγά οχήματα όταν φέρουν κάποιο εμπορευματοκιβώτιο οφείλουν, βάσει του πρώτου εδαφίου του ανωτέρω άρθρου, να κινούνται με τα κλειδιά (κλείστρα) δεμένα – ασφαλισμένα για επιπλέον σταθερότητα επί του επικαθήμενου του φορτηγού. Ωστόσο, όταν τα φορτηγά εισέρχονται εντός των λιμενικών εγκαταστάσεων, και ιδίως στις προσδιορισμένες ζώνες όπου γίνεται φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων με την χρήση γερανογεφυρών και λοιπών μεγάλων ανυψωτικών μηχανημάτων, οι οδηγοί απαγορεύεται να εξέρχονται των οχημάτων τους για λόγους ασφαλείας, προς αποφυγή σοβαρών ατυχημάτων. Προκειμένου να επιτευχθεί κάτι τέτοιο οι οδηγοί υποχρεούνται, με την παρούσα προσθήκη του δεύτερου εδαφίου, να ασφαλίζουν/απασφαλίζουν τα εμπορευματοκιβώτια στις λιμενικές εγκαταστάσεις σε προσδιορισμένες ζώνες φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων, προκειμένου αυτά να μπορούν να φορτο/εκφορτωθούν εκεί με τα μηχανήματα χωρίς τον αυξημένο κίνδυνο ατυχήματος για τους οδηγούς που επιχειρούν την ασφάλιση/απασφάλιση εντός των ζωνών φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων. Η πρόβλεψη ιδιαίτερα χαμηλής ταχύτητας κίνησης του φορτηγού, όταν τα κλείστρα του φέροντος εμπορευματοκιβωτίου είναι απασφαλισμένα, αποτελεί ένα αποτελεσματικό μέτρο και επαρκές αντιστάθμισμα στην κίνηση ενός φορτηγού με απασφαλισμένα κλείστρα, ο οποίος όμως είναι ουσιωδώς πολύ κατώτερος από τον εναλλακτικό κίνδυνο παραμονής οδηγών, εκτός των φορτηγών, σε χώρο όπου εκτελούνται βαρέως τύπου εργασίες φορτοεκφόρτωσης.