• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΚΡΥΩΝΙΤΗΣ ΗΛΙΑΣ' | 24 Ιανουαρίου 2025, 16:24

    Ως Δημοτικός Αστυνομικός θα ήθελα κι εγώ να υποβάλω μερικά σχόλια και προτάσεις για το παρόν σχέδιο νόμου. 1) Σχετικά με το άρθρο 34: α) Να οριστεί ότι η στάθμευση δικύκλων θα γίνεται κάθετα στο οδόστρωμα, και όχι παράλληλα όπως τα ΙΧ. Έχει γίνει πλέον σύνηθες, οδηγοί και επιχειρηματίες να βάζουν μηχανές με τέτοιο τρόπο, ώστε να κρατάνε θέση για το αυτοκίνητό τους. β) Να οριστεί ρητά απαγόρευση στάθμευσης στις γωνίες των οδών, ιδίως όταν εμποδίζεται η ορατότητα στις διασταυρώσεις. γ) Η στάθμευση στο πεζοδρόμιο αποτελεί μία αντικοινωνική συμπεριφορά, καθώς ο παραβάτης δε σεβεται το δικαίωμα του πεζού για ελεύθερη διέλευση. Προτείνεται η παράβαση του αρθ. 34 παρ. 2 περίπτωση ε' να κατατάσσεται τουλάχιστον στην κατηγορία Ε1-Β. δ) Να απαγορευτεί η στάθμευση των ΕΠΗΟ στο πεζοδόμιο. Παρατηρείται καθημερινά πλήθος ηλεκτρικών πατινιών να αφήνονται στο πεζοδρόμιο, με αποτέλεσμα οι πεζοί να δυσκολεύονται στη διέλευση, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις τα πεζοδρόμια είναι στενα. 2) Το άρθρο 48, σχετικά με την κατάληψη οδοστρώματος με εμπόδια κα εγκαταστάσεις, να ισχύει και για τα πεζοδρόμια και για πλατείες, έτσι ώστε να μην εμποδίζεται η διέλευση των πεζών. 3) Στο άρθρο 92 θα πρέπει να οριστεί ότι η επιστροφή των στοιχείων οχήματος θα γίνεται μόνο με την προσκόμηση άδειας οδήγησης του παραβάτη. Δε γίνεται οδηγός που κατελήφθη να οδηγεί χωρίς δίπλωμα να παραλαμβάνει πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας μόνο με την πληρωμή της κλήσης. 4) Προτείνεται στο ΣΕΣΟ να εναχθούν όλες οι αντικοινωνικές παραβάσεις κατηγορίας Σ. 5) Το διοικητικό πρόστιμο των 30€ είναι πολύ χαμηλό, και ουσιαστικά δε πρόκειται ποτέ να εισπραχθεί. Έτσι, θα υπάρχει ατιμωρησία για μια σειρά παραβάσεων που επιρρεάζουν τη καθημερινότητα των πολιτών. Προτείνεται το ποσό να διπλασιαστεί, και μέσα σε 10 μέρες να δίνεται δικαίωμα πληρωμής στο μισό. 6) Γενικά, ο ισχύων ΚΟΚ έχει ψηφιστεί εδώ και 25 χρόνια και έχει υποστεί όλα αυτά τα χρόνια πλήθος τροποποιήσεων, μία από τις οποίες είναι και το παρών νομοσχέδιο. Προτείνεται η κατάργηση του Ν. 2696/99 και η σύνταξη νέου από την αρχή. 7) Τέλος, όπως έχει αναφερθεί και σε άλλα σχόλια, ο ΚΟΚ δε θα εφαρμοστεί ποτέ σωστά και τα ατυχήματα δε θα μειωθούν, εάν πρώτα δεν υπάρχει κυκλοφοριακή αγωγή για όλους τους χρήστες των οδών. Είναι απαραίτητο να θεσμοθετηθεί μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, τουλάχιστον στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Δυστυχώς, ήδη δίνεται το δικαίωμα σε έφηβους να οδηγούν ποδήλατα και ΕΠΗΟ, χωρίς να διαθέτουν καμία γνώση σε θέματα ΚΟΚ.