Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΜΟΤ.Ο.Ε.) | 24 Ιανουαρίου 2025, 17:32
Στο Άρθρo 26 του ΚΟΚ, Iσόπεδoι oδικoί κόμβoι και υπoχρέωση παραχώρησης πρoτεραιότητας, αναφερεται ότι «5. Στoυς κόμβoυς χωρίς τέτoια σήμανση η πρoτεραιότητα ανήκει σε αυτόν πoυ έρχεται από τα δεξιά.» Το συγκεκριμένο είναι όμως προβληματικό στην περίπτωση των κυκλικών κόμβων. Στην Ελλάδα, η προτεραιότητα είναι συχνά παρεξηγημένη ή αγνοείται, καθώς σε πολλούς κυκλικούς κόμβους η προτεραιότητα δίνεται στα οχήματα που εισέρχονται. Αυτή η πρακτική έρχεται σε αντίθεση με τα περισσότερα ευρωπαϊκά πρότυπα. Θεωρείται παρωχημένη και δημιουργεί σύγχυση τόσο στους ντόπιους οδηγούς όσο και στους επισκέπτες που είναι εξοικειωμένοι με την ευρωπαϊκή προσέγγιση. Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιταλία και την Ισπανία, οι οδηγοί που κινούνται εντός του κυκλικού κόμβου έχουν προτεραιότητα. Στη Γαλλία, από το 1983, η προτεραιότητα έχει δοθεί στα οχήματα εντός των κυκλικών κόμβων. Γνωστοί κυκλικοί κόμβοι, όπως αυτός στην Αψίδα του Θριάμβου, ήταν γνωστοί για την κυκλοφοριακή συμφόρηση προτού εισαχθεί αυτός ο κανόνας. Η σημασία της προτεραιότητας των οχημάτων που κινούνται εντός των κυκλικών κόμβων σε σχέση με εκείνα που εισέρχονται σε αυτούς είναι ένα σημαντικό ζήτημα για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα της κυκλοφορίας. Όταν τα οχήματα που κινούνται εντός του κυκλικού κόμβου έχουν προτεραιότητα, μειώνονται οι πιθανότητες ατυχημάτων. Η διατήρηση της ομαλής κίνησης χωρίς διακοπές από οχήματα που προσπαθούν να εισέλθουν διασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξουν ξαφνικές ή ακατάλληλες στάσεις, μειώνοντας τη συμφόρηση και τους χρόνους καθυστέρησης.