• Σχόλιο του χρήστη 'Δρ Χρήστος Ι. Κολοβός' | 24 Ιανουαρίου 2025, 17:26

    Δρ Χρήστος Ι. Κολοβός ck-energy.blogspot.com Στο άρθρο 102, όπου τροποποιείται το άρθρο 107 του Κ.Ο.Κ., η παρ. 4αη αναφέρει ως περίπτωση υποτροπής «την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, άρθρο 20» γενικά και χωρίς κάποια ιδιαίτερη προσαρμογή. Το άρθρο 20 προβλέπει σήμερα συγκεκριμένα διοικητικά πρόστιμα και μέτρα, τα οποία έχουν τροποποιηθεί στο παρελθόν και είναι ήδη αυστηρά. Η επιχειρούμενη θέσπιση επιβολής διοικητικού προστίμου χιλίων (1000) ευρώ και του διοικητικού μέτρου της αφαίρεσης της άδειας οδήγησης έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες εάν καταγραφεί ίδια παράβαση για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα ενός (1) έτους ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΠΡΟΔΗΛΩΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΣ και ασφαλώς ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ, πολύ περισσότερο που στο οδικό μας δίκτυο η σήμανση ορίων ταχύτητας κατά κανόνα ΔΕΝ βασίζεται σε ειδική κατά τόπο μελέτη των στοιχείων της οδού, αλλά στην ευθυνοφοβία και αυθαιρεσία των κατά τόπους υπηρεσιών της διοίκησης, π.χ. τοποθετείται πινακίδα που θεσπίζει όριο, αλλά δεν τοποθετείται στη συνέχεια πινακίδα λήξης του περιορισμού, με αποτέλεσμα θεωρητικά το όριο να ισχύει για δεκάδες χιλιόμετρα. Επιπλέον, έχουν τοποθετηθεί πινακίδες ορίων ταχύτητας προ πολλών ετών και στη συνέχεια έχουν γίνει εργασίες βελτίωσης (π,χ, βελτίωση χάραξης, διαπλατύνσεις, επίστρωση με αντιολισθηρό οδόστρωμα, κλπ), δεν επικαιροποιούνται τα όρια ταχύτητας και παραμένουν όπως ήταν στην πρότερη κατάσταση της οδού. Επιπρόσθετα είναι συχνή η ύπαρξη ξεθωριασμένων από την πολυκαιρία πινακίδων σήμανσης ή κρυμμένων πίσω από βλάστηση ή βανδαλισμένων, με αποτέλεσμα να μη γίνονται ευχερώς αντιληπτές από τους οδηγούς και να κατασκευάζονται «παραβάτες», με επαχθείς για τους πολίτες συνέπειες. Η διάταξη αυτή γίνεται ιδιαίτερα απαράδεκτη σε περίπτωση που θεσπιστεί το εξαιρετικά χαμηλό ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ σε κατοικημένες περιοχές. Η θεωρία πως το όριο εφαρμόστηκε σε άλλα κράτη με επιτυχή αποτελέσματα δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, καθώς από περιοχή σε περιοχή διαφέρουν οι πολεοδομικές συνθήκες, η κατασκευή και η σήμανση των οδών, ο Κ.Ο.Κ., η εκπαίδευση των οδηγών, η λειτουργία των θεσμών, κ.ο.κ.. Επίσης, στην παρ. 4αθ, εντάσσεται στην κατηγορία υποτροπής η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), παρ. 9 του άρθρου 29. Επισημαίνεται πως Λ.Ε.Α. υπάρχει μόνο σε κλειστούς αυτοκινητόδρομους (και μάλιστα υπάρχουν κλειστοί αυτοκινητόδρομοι που στερούνται Λ.Ε.Α.), αλλά σε περίπτωση ανάγκης δεν υπάρχει δυνατότητα στάθμευσης σε σημείο εκτός Λ.Ε.Α. Π.χ. η Εγνατία Οδός (αυτοκινητόδρομος Α2, ο μεγαλύτερος Ελληνικός αυτοκινητόδρομος) στερείται πλήρως ειδικών χώρων στάθμευσης, ενώ στα 670χλμ μήκους υπάρχει ένας και μοναδικός Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων. Επιπλέον, στα διόδια Πολυμύλου Ν. Κοζάνης, αλλά και σε άλλα σημεία της Εγνατίας Οδού, παρατηρείται συστηματική πολύωρη στάθμευση στη Λ.Ε.Α. σημαντικού αριθμού φορτηγών διεθνών μεταφορών, χωρίς να βεβαιώνεται παράβαση, παρόλο που στη συγκεκριμένη θέση κατά κανόνα υπάρχει ομίχλη τους χειμερινούς μήνες και τα σταθμευμένα σε μεγάλο μήκος φορτηγά είναι δυσδιάκριτα και υπάρχει επικινδυνότητα. Συνεπώς μπορεί το πνεύμα του νομοθέτη να υπονοεί πως η Λ.Ε.Α. πρέπει να είναι ελεύθερη για κίνηση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης, ωστόσο η σχετική διατύπωση πάσχει και το γράμμα του νόμου πρέπει να αλλάξει.