• Σχόλιο του χρήστη 'Αντιδημαρχία Αστικής Αναζοωγόνησης και Ανθκετικότητας Δήμου Αθηναίων' | 24 Ιανουαρίου 2025, 18:59

    Δήμος Αθηναίων Aντιδημαρχία Αστικής Αναζωογόννησης και Ανθεκτικότητας Απόψεις, παρέμβαση στην δημόσια διαβούλευση για τον νέο ΚΟΚ (για αρ.34 και αρ.52) ΙΙ. ΣΤΑΘΕΜΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ (άρθρο34): Είναι γνωστή η δυσκολία εξεύρεσης θέσεων στάθμευσης παρά την οδό στην Αθήνα και ο Δήμος έχει δρομολογήσει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για το θέμα, μεσοπρόθεσμου ορίζοντα, που περιλαμβάνει επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης για αποτροπή προσέλευσης στην εργασία με ΙΧ, ψηφιοποίηση της διαχείρισης με δημιουργία μητρώου θέσεων, αναζήτηση χώρων ή και κτιρίων στάθμευσης εκτός οδού, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μονοδρομήσεων που θα απελευθερώσουν οδικό χώρο κλπ. Στις ανωτέρω προσπάθειες εντάσσονται και μέτρα αύξησης της οδικής ασφάλειας που περιλαμβάνουν διαπλατύνσεις πεζοδρομίων σε γωνίες και προσθήκη πεζοδιαβάσεων. Επ΄ αυτού έχει διαπιστωθεί ότι οι ανελαστικές διατάξεις που προβλέπουν απαγόρευση της στάθμευσης σε απόσταση 5μ. από την τομή των ρυμοτομικών γραμμών και 20μ από φωτεινό σηματοδότηση, απαγορεύουν στην μελέτη να προβλέψει (αν είναι εφικτό λόγω των τοπικών συνθηκών όπως πολύ περιορισμένη κίνηση, αυξημένη ορατότητα λόγω πρασιάς κλπ) εκεί στάθμευση ακόμα και μοτοποδηλάτων με αποτέλεσμα να γίνεται παρανόμως. Είναι γνωστό ότι κάθε υπερβολική απαγόρευση που προσκρούει στον κοινό νου δημιουργεί παραβατικότητα, δύσκολα ελέγξιμη. Για τον λόγο αυτό προτείνουμε: να αντικατασταθεί στο αρθ. 34 παρ ι και θ) ή λέξη ρυμοτομικών γραμμών με την λέξη οικοδομικών γραμμών, Να εισαχθεί στην παρ ι) του αρ. 34 η πρόβλεψη της παραγράφου θ) δηλαδή ότι : Τα όρια του προηγούμενου εδαφίου μειώνονται στο ήμισυ αν: ια) η στάθμευση γίνεται σε, (υφιστάμενες ή προβλεπόμενες από προς έγκριση μελέτη) εσοχές στάθμευσης και ιβ) αν εντός των μειωμένων ορίων, διατίθεται από την αρμόδια για τη συντήρηση της οδού αρχή, χώρος αποκλειστικής στάθμευσης μοτοσικλετών, μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων και Ε.Π.Η.Ο. που σημαίνεται με την προβλεπόμενη σήμανση. Να προβλεφθεί ιδιαίτερα αυστηρή ποινή στις παραβάσεις της απόστασης από φωτεινό σηματοδότη σε συμβολή οδικών αξόνων μεγάλης κυκλοφορίας, όπου η παράνομη στάθμευση απαγορεύει την ταυτόχρονη χρήση του φωτεινού σηματοδότη για την διέλευση οχημάτων προς δύο ή τρείς κατευθύνσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργείται συμφόρηση. Τυπικά παραδείγματα η συμβολή Σούτσου και Αλεξάνδρας, ή Βούρβαχη και Καλλιρόης. Τέλος προτείνεται να προβλεφθεί η δυνατότητα απόδοσης θέσεων στάθμευσης στον πεζό ή σε χρήση καθιστικών, (προσωρινής ή μόνιμης) μετά από έγκριση απόφασης ΔΣ ή άλλων οργάνων ανάλογα με την αρμοδιότητα διαχείρισης της οδού. Στάθμευση σε παρόδια στοά: Η παρόδια στοά είναι οιωνεί δημόσιος χώρος ο οποίος δημιουργείται ως όρος δόμησης που αποσκοπεί στην αύξηση του δημόσιου χώρου κίνησης πεζών. Παρατηρείται όμως συχνά το φαινόμενο καταπάτησης αυτών κυρίως από επιχειρήσεις (πχ ενοικίασης αυτοκινήτων ή στάθμευσης). Προτείνεται να αυστηροποιηθούν ιδιαίτερα οι σχετικές ποινές παράβασης στάθμευσης με απώτατη κύρωση το κλείσιμο /σφράγιση της κατ΄ εξακολούθηση παραβατικής επιχείρησης και να απαγορευτεί ρητά η κατάληψη παρόδιας στοάς για στάθμευση είτε έχει διαμορφωθεί ως στοά, είτε ανήκει σε άκτιστο οικόπεδο. Εν ολίγοις η παρόδια στοά πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πεζοδρόμιο ως προς την στάθμευση Στάθμευση σε άτυπους δρόμους (βλέπε κατωτέρω σημείο ΙV) ΙΙΙ. ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ (άρθρο 52): Να περιοριστεί ο έλεγχος στον οποίο υποβάλλονται οι εγκρίσεις κυκλοφοριακών μελετών και ρυθμίσεων από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, πρόταση που αφενός θα απαλλάξει τις Α.Δ. από ένα περιττό διοικητικό βάρος, στο οποίο υπάρχει αδυναμία ανταπόκρισης λόγω έλλειψης στελεχιακού δυναμικού και αφετέρου, θα συμβάλλει στην ανάληψη πρωτοβουλιών βελτίωσης της οδικής ασφάλειας από τους δήμους. Προτείνεται να προβλεφθεί ότι; “ο έλεγχος νομιμότητας από την Α.Δ. δεν είναι αναγκαίος όταν η μελέτη υπογράφεται από διπλωματούχο συγκοινωνιολόγο μηχανικό, ή από την αρμόδια τεχνική υπηρεσία, οι οποίοι αναλαμβάνουν την ευθύνη συμβατότητας των προτάσεων της μελέτης με την νομοθεσία”. Εξ άλλου υπάρχει πάντα η λύση διατύπωσης εγγράφων ερωτημάτων προς την ΑΔ ή τα συναρμόδια Υπουργεία, όπου υπάρχουν αμφιβολίες. Να προβλεφθεί η δυνατότητα τοποθέτησης, από την δημοτική αρχή κώνων (ή ελαστικών κυλίνδρων, οριοδεικτών), κατόπιν κυκλοφοριακής μελέτης, προς διαπλάτυνση πεζοδρομίων, όπου είναι κάτω του 1,00μ ως άμεσο μέτρο οδικής ασφάλειας για την διέλευση πεζών ή ως προσωρινό μέτρο προ της έγκρισης συγκοινωνιακής μελέτης. Ανάλογη πρόταση έχει καταθέσει και ο ΣΕΣ Να επιβληθεί η δημιουργία ράμπας ΑΜΕΑ σε πεζοδιαβάσεις και πεζοδρόμια όπου γίνεται για οποιοδήποτε λόγο επισκευή των οδοστρώματος και των ρείθρων, χωρίς τούτο να εντάσσεται στις αναγκαίες εγκρίσεις. Σημειώνεται ότι σήμερα προβλέπεται ότι ο εργολάβος πρέπει να αποκαταστήσει το πεζοδρόμιο στην προτέρα κατάσταση με αποτέλεσμα να αποφεύγεται η δημιουργία ράμπας πρόσβασης ΑΜΕΑ η οποία για να γίνει πρέπει να ακολουθήσει άλλου τύπου έγκριση.