• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ' | 24 Ιανουαρίου 2025, 19:31

    Σχόλια επί της αρχής στην παρούσα τροποποίηση του ΚΟΚ. Ως εκπαιδευτές οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής λόγω της φύσεως του επαγγέλματος μας, έχουμε μια πλήρη εικόνα για την εφαρμογή του ΚΟΚ στην ελληνική πραγματικότητα, αφού η προσαρμογή και η εναρμόνιση της νομοθεσίας στην οδήγηση αποτελεί το κύριο μας έργο. Η παρούσα τροποποίηση του Ν. 2696/23-03-1999 προσθέτει εδάφια στα περισσότερα άρθρα, οπότε κατά την γνώμη μας θα έπρεπε να γίνει μια ολοκληρωμένη δημοσίευση σε νέο Νόμο. Παρατηρείται ότι το 90% των τροποποιήσεων αφορούν κυρώσεις και πρόστιμα. Άρα εύκολα μπορεί κάποιος να εξάγει το συμπέρασμα ότι η παρούσα τροποποίηση έχει κύριο στόχο την καθιέρωση ενός νέου συστήματος κυρώσεων και όχι τόσο την βελτίωση της οδικής ασφάλειας όσο περιμέναμε. Ανέκαθεν πιστεύουμε ότι η θέσπιση αυστηρών ποινών δεν είναι αποτελεσματική ως αποτρεπτικό μέσο, αλλά η δια βίου εκπαίδευση, η αστυνόμευση και η εγκατάσταση της ασφαλούς νοοτροπίας στην καθημερινότητα των χρηστών των οδών. Όλοι μας έχουμε επαφή με την κυκλοφορία εναλλάσσοντας ρόλους (οδηγοί, πεζοί, ποδηλάτες κλπ.). Ο καθένας έχει άποψη για την εικόνα του δρόμου που βιώνει στην καθημερινή επαφή του με την κυκλοφορία. Με την τροποποίηση αυτή του ΚΟΚ, προβλέπουμε ότι η παρούσα κατάσταση που συναντάμε στους δρόμους δεν πρόκειται να αλλάξει, εκτός από τα πρόστιμα και τις κυρώσεις. Οι αλλαγές που θεσπίζονται ειδικά για την διήθηση και τα όρια ταχύτητας, θεσπίζουν επικίνδυνες συμπεριφορές, χωρίς προσαρμογή στις υπόλοιπες διατάξεις του ΚΟΚ. Επομένως υπάρχουν διενέξεις ανάμεσα σε άρθρα που θα δημιουργήσουν πρόβλημα. Κλείνοντας θεωρούμε ότι έπρεπε να γίνει μια μελετημένη ολοκληρωτική αλλαγή του ΚΟΚ, όπου να συνοδεύεται οπωσδήποτε με παρεμβάσεις στις υποδομές που είναι σε απαράδεκτο επίπεδο συγκρίνοντας με τον μέσο όρο στην Ε.Ε.