• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας Μόσχος' | 24 Ιανουαρίου 2025, 19:50

    Στο Άρθρο 42, Κυρώσεις σε περίπτωση οδήγησης υπό την επίδραση οινοπνεύματος, ορίζεται ως ελάχιστο όριο οδήγησης τη συγκέντρωση οινοπνεύματος στο αίμα του 0,50 g/l με αιμοληψία ή από 0,25 με αλκοολόμετρο, τα οποία θεωρούνται λογικά. Θα ήθελα να εντοπίσω όμως, ότι σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 43500/5691 του έτους 2002, εξαιρούνται οι οδηγοί μοτοσυκλέτας για τους οποίους ισχύουν κατώτατα όρια 0,20 g/l με αιμοληψία ή από 0,10 με αλκοολόμετρο. Αυτό θεωρείται άδικο για τους εξής λόγους: 1. Καταστρατηγεί την αρχή της ισονομίας ορίζοντας διαφορετικά όρια για τους οδηγούς αυτοκινήτων και διαφορετικά για τους μοτοσυκλετιστές. 2. Ο οδηγός αυτοκινήτου αν οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ, λόγο του όγκου του οχήματος, είναι πολύ πιο επικίνδυνος για τους λοιπούς πολίτες από ότι ο μοτοσικλετιστής. 3. Δεν υπάρχει καμία εμπεριστατωμένη μελέτη που να αποδεικνύει ότι οι μοτοσυκλετιστές είναι πιο επικίνδυνοι υπό την επήρεια αλκοόλ. 4. Τα ατυχήματα με οδηγούς αυτοκινήτων υπό την επήρεια αλκοόλ είναι πολύ περισσότερα από αυτά των μοτοσυκλετών. 5. Στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν υπάρχει διάκριση στα όρια αλκοόλ μεταξύ οδηγών αυτοκινήτου και μοτοσικλετιστών. Για του λόγους αυτούς προτείνω και θεωρώ δίκαιο να υπάρξει πρόβλεψη να ισχύουν τα ίδια όρια και ποινές για την οδήγηση με αλκοόλ στους οδηγούς μοτοσυκλέτας με αυτά που ισχύουν για τους οδηγούς αυτοκινήτων.