Αρχική Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του ερασιτεχνικού και του επαγγελματικού αθλητισμούΆρθρο 8 Αναγνώριση διπλώματος προπονητών επιπέδου UEFA C – Μη έγκαιρη επικαιροποίηση δικαιολογητικών προπονητή – Τροποποίηση παρ. 2, 5 και 11 άρθρου 31 ν. 2725/1999 – Απασχόληση προπονητή σε αθλητικά σωματεία σκοποβολής ή τοξοβολίαςΣχόλιο του χρήστη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ | 2 Ιανουαρίου 2025, 20:21
Με την ιδιότητα του Προέδρου της ΕΑΘ (Επιτροπής Ανοικτης Θαλασσης) της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας επανερχόμαστε σε δυο θέματα τα οποία παρότι έχουν αναφερθεί στο παρελθόν δεν έχουν θεσμοθετηθεί. Ειναι σημαντικό να παραθέσουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αθλήματος έτσι ώστε η πολιτεία να αποκτά ολοκληρωμένη άποψη και να παρέχει στους ομίλους ενα εύχρηστο και αποτελεσματικό πλαίσιο λειτουργίας. 1. Εξαιρεση της υποχρέωσης απασχόλησης προπονητή στους ομίλους ανοικτής θαλάσσης. Στον αθλητικό νόμο 2725/99 υπήρχε εξαίρεση της υποχρέωσης απασχόλησης προπονητή για το αγώνισμα της ανοιχτής θάλασσας, όμως στη συνέχεια τροποποιήσεις (4726/20, 4908/22 κλπ) δεν προέβλεψαν την εξαίρεση του αθλήματος της ιστιοπλοΐας ανοικτής θαλάσσης. Η εξαίρεση δεν ήταν αποτέλεσμα μιας καποιας χαρισματικής πολιτικής αλλα η αναγνώριση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του αθλήματος στο οποίο υποχρεωτικά συμμετέχουν αθλητές πάνω απο 18 ετών και ο οποίοι μπορούν να ανήκουν και σε διαφορετικούς ομίλους. Επιπλέον στην διαδικασία επιλογής τους αλλα και στην προπονηση/εξάσκηση δεν εμπλέκεται ο όμιλος αλλα ο αθλητής/κυβερνήτης του σκάφους ο οποίος φέρει και την ευθύνη της στελέχωσης. Μικροί όμιλοι της περιφέρειας αλλα και πολλοί όμιλοι των νησιών, οι οποίοι δίνουν την μάχη τους απέναντι σε τόσα προβλήματα υποδομών που ταλανίζουν το άθλημα, θα επιφορτιστούν και με ένα γραφειοκρατικό μέτρο αφού θα επιβαρυνθούν με το κόστος ενός προπονητή ο οποίος απλά θα δηλώνεται χωρίς να έχει ενεργό ρόλο. Επιπλέον θα οδηγήσει σε απλή εξεύρεση "λύσεων¨" και δεν θα επιφέρει κάποια βελτίωση του αθλήματος. 2. Ιατρός σε αγώνες ανοικτής θάλασσας. Εχοντας υπ'οψιν τον κανονισμό αγώνων που εγκριθηκε με αποφαση του υπουργού Αθλητισμού (7/12/2022, α.π. 607099), τον νομο 4622/19, την ΚΥΑ με ΦΕΚ 3568/Β/10-10-17 και το ΦΕΚ 6609/23-11-23, καθώς και τις επισημάνσεις με α.π. 5691 και 6808 της 5/3/24, λαμβανουμε την πρωτοβουλία να επισημάνουμε τα εξής: Δεν υπάρχει διάταξη τόσο στον νομο 4622/19 όσο και σε όλους τους αθλητικούς νομους που να προβλέπεται η παρουσία ιατρού κατα τη διάρκεια των αγώνων ιστιοπλοϊας ανοικτής θάλασσας. Όμως τόσο στη ΚΥΑ (ΦΕΚ 3568/Β/10-10-2017) όσο και στα έντυπα ελέγχων δεν εξαιρείται το αθλημα ιστιοπλοϊας της ανοικτης θαλάσσης απο την υποχρέωση της παρουσίας του ιατρού κατά την διάρκεια ενός ιστιοπλοϊκού αγώνα ανοικτής θαλάσσης. Πραγματικά ο τρόπος διεξαγωγής ενός αγώνα ανοιχτής θάλασσας όπου τα σκάφη απέχουν μίλια μακρυά μεταξύ τους καθιστά εξόχως προβληματική αυτή την οδηγία τοσο απο την πρακτική πλευρά της όσο και απο τη νομική αφού εισάγει ένα μέτρο (τον ιατρό) που δεν προβλέπεται απο τα ισχύοντα μέτρα διάσωσης και αντιμετώπισης κινδύνου στη θάλασσα. Η διαδικασία της ιατρικής παρέμβασης στην θαλασσα υπάρχει ήδη μέσω του συστήματος διάσωσης και εμπλέκει το λιμεναρχείο, το θαλαμο επιχειρήσεων και το ΕΚΑΒ. Η θεσμοθέτηση παρουσίας ιατρού σε καποιο σημείο χωρίς δυνατοτητα επέμβασης, ενεχει τον κινδυνο να έχει συνέπειες αποπροσανατολιστικές απο τις συνήθεις διαδικασίες που οι κυβερνήτες και τα πληρώματα γνωρίζουν και εκπαιδευονται. Θα ειναι μια διάταξη η οποία θα έχει μεγάλο κόστος στους διοργανωτές και πρακτικά κανένα όφελος για την ασφάλεια των αγωνιζόμενων που στο κάτω - κάτω ειναι και το ζητούμενο. Ειδικά σε θέματα ασφαλείας οι αγώνες ανοιχτής θάλασσας ακολουθούν τους διεθνείς κανονισμούς και οδηγίες οι οποίοι κάθε χρόνο επικαιροποιούνται απο την world sailing.