• Σχόλιο του χρήστη 'Άγγελος Μπ.' | 7 Ιανουαρίου 2025, 09:44

    Άρθρο 1 & 2 Ενώ μεταξύ άλλων αναφέρεται ρητά ότι σκοπός του νομοσχεδίου είναι η «ενίσχυση της διαδικασίας ελέγχου των ιδιωτικών γυμναστηρίων» και ότι το αντικείμενο του νομοσχεδίου είναι η «θεσμοθέτηση αυστηρότερου πλαισίου ελέγχου και επιβολής κυρώσεων για τις παραβιάσεις των ρυθμίσεων αδειοδότησης και λειτουργίας ιδιωτικών γυμναστηρίων», δεν αναφέρεται πουθενά στα σχετικά άρθρα (από 13 έως και 17) κάποιο συγκεκριμένο μέτρο ορισμού ποινής για τους παραβάτες του ισχύοντος νόμου, όσον αφορά τη μη νόμιμη λειτουργία των γυμναστηρίων. Έχουμε ζητήσει κατά το παρελθόν και εξακολουθούμε να ζητάμε: • Να καταργηθεί η λειτουργία αποκλειστικών χώρων εκτέλεσης προγραμμάτων γιόγκα από με πιστοποιημένα και εκπαιδευμένα άτομα γιατί αποτελούν αθέμιτο ανταγωνισμό στα ιδιωτικά γυμναστήρια παρέχοντας πολύ χαμηλού επιπέδου υπηρεσίες οι οποίες μπορεί να βλάψουν την υγεία του έλληνα πολίτη • Να καθοριστούν συγκεκριμένες ποινές για τους παραβάτες του ΠΔ 219/2006 περί λειτουργίας νόμιμων γυμναστηρίων, όπου προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι ο γυμναστής πρέπει να φέρει πανεπιστημιακό πτυχίο. Οι παραβάτες των όρων λειτουργίας των γυμναστηρίων και ιδίως τα άτομα που λειτουργούν παράνομους χώρους υπηρεσιών άσκησης χωρίς άδεια λειτουργίας θα πρέπει να τιμωρούνται με υψηλό διοικητικό πρόστιμο. Η λειτουργία χώρων μαζικής άσκησης χωρίς την ενδεδειγμένη από τον νόμο άδεια λειτουργίας αποτελεί κίνδυνο για την υγεία των πολιτών, και δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού. Η σωστή λειτουργία των γυμναστηρίων της χώρας και η εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας σε αυτό το ζήτημα θα πρέπει να ελέγχεται από κατάλληλες επιτροπές, της κάθε περιφερειακής ενότητας της χώρας. Άρθρο 8 παρ. 2 Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού συνεχίζει κατά μοναδικό τρόπο στην ελληνική επικράτεια να εκδίδει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και ακόμα χειρότερα να ανατεθεί αυτό το δικαίωμα σε ιδιωτικούς φορείς (π.χ. ΕΠΟ, πτυχία UEFA, για κατηγορία προπονητή Α στο ποδόσφαιρο). Επίσης, με το παρόν σχέδιο νόμου, έμμεσα υποβαθμίζει το πτυχίο των Τ.Ε.Φ.Α.Α., αφού εξισώνονται τα προσόντα όσων διαθέτουν δίπλωμα UEFA C με αυτούς που έχουν δίπλωμα UEFA B (πτυχιούχοι Τ.Ε.Φ.Α.Α.). Η υποβάθμιση του επαγγέλματος του προπονητή γίνεται ακόμη περισσότερο έκδηλη, αφού πλέον δεν απαιτείται ούτε καν απολυτήριο λυκείου (!) για όσους έχουν δίπλωμα σχολής προπονητών πριν από τις 19-6-2021. Το νομοσχέδιο, οφείλει να διασφαλίσει όλοι οι προπονητές να έχουν παιδαγωγική επάρκεια, και να είναι διαπιστωμένα καταρτισμένοι με γνώσεις προπονητικής. Έχουμε ζητήσει κατά το παρελθόν και εξακολουθούμε να ζητάμε: • Ο Π.Σ.Ε.Α.Α., ως ο μοναδικός επαγγελματικός Σύλλογος στην χώρα σε θέματα Αθλητισμού και Άσκησης, στο Δ.Σ. του οποίου εκπροσωπούνται με απόλυτη πλειοψηφία όλα τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας, να καταστεί ως το Ν.Π.Δ.Δ. που θα είναι υπεύθυνο για την έκδοση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, ύστερα από σχετική νομοθετική ρύθμιση, και σύμφωνα με την εκάστοτε κείμενη νομοθεσία. • Να καταργηθεί η έκδοση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος από ιδιωτικούς φορείς (ΕΠΟ, πτυχία UEFA για κατηγορία προπονητή Α στο ποδόσφαιρο).  Να μην υπάρχει έλληνας προπονητής χωρίς να είναι κάτοχος απολυτήριου Λυκείου και να φέρει διαπιστωμένα παιδαγωγική επάρκεια. Επιπλέον, ο Π.Σ.Ε.Α.Α. είναι αντίθετος με τον θεσμό των σχολών προπονητών υπό την ευθύνη της Γ.Γ.Α., αφού (α) η Γ.Γ.Α. είναι φορέας που δεν είναι εκπαιδευτικό ίδρυμα, ενώ υπάρχουν κρατικοί φορείς του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που παρέχουν ανάλογη εκπαίδευση (ΙΕΚ, ΑΕΙ), και (β) τα προγράμματά της δεν είναι πιστοποιημένα και δεν πρόκειται να πιστοποιηθούν. Επιπρόσθετα, διαχέεται κατά καιρούς, ότι τα πτυχία της Γ.Γ.Α. αλλά και τα αντίστοιχα πτυχία άλλων φορέων και κρατών που η Γ.Γ.Α. εγκρίνει, δεν πληρούν στοιχειώδη κριτήρια ποιότητας και ελέγχου παρακολούθησης (βλ. Υπουργική Απόφαση 557924, ΦΕΚ 6026, 2022). Έτσι, στην προτεινόμενη ρύθμιση στο παρόν σχέδιο νόμου δίνεται η δυνατότητα να ‘νομιμοποιηθούν’ κάτοχοι πτυχίων προπονητικής από την Γ.Γ.Α. χωρίς να πληρούν την προϋπόθεση κατοχής απολυτήριου Λυκείου! Αναφορικά με τις σχολές προπονητών της Γ.Γ.Α., ο Π.Σ.Ε.Α.Α. έχει προτείνει: • Να καταργηθούν οι σχολές προπονητών της Γ.Γ.Α σε όλες τις Ειδικεύσεις που καλλιεργούνται μαζικά από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας, όπου διαπιστωμένα και τεκμηριωμένα από τα αρχεία του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και των Πανεπιστημίων της χώρας δεν υπάρχει έλλειψη προπονητών. Περιττό να αναφερθεί ότι η λειτουργία σχολών προπονητών της Γ.Γ.Α. σε μη προπονητικές ειδικεύσεις (π.χ. Άρσης Δραμιών, Σωματικής Διάπλασης και Φίτνες) θεωρούμε ότι είναι παράνομες και καταχρηστικές. • Οι σχολές προπονητών σε ειδικεύσεις όπου διαπιστωμένα υπάρχει έλλειψη προπονητών είτε γιατί η παραγωγικότητα των Τ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας είναι ανεπαρκής είτε γιατί τέτοια ειδίκευση δεν καλλιεργείται από τα πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας, πρέπει να προσφέρονται από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. των Α.Ε.Ι. μέσω προγραμμάτων δια βίου εκπαίδευσης. • Όλες οι σχολές προπονητών πρέπει να αναπτύσσονται κλιμακωτά σε επίπεδα (Κατηγορία Γ, Β, και Α), να είναι συνολικής διάρκειας 2 ετών και οι πτυχιούχοι να φέρουν την αναγκαία παιδαγωγική επάρκεια. Άρθρο 8, παρ. 5 Ο ορισμός των 250€ ή ακόμη λιγότερα (150€) για νησιά με λιγότερους από 25.000 κατοίκους (π.χ. Λευκάδα!) ως ελάχιστο ποσό μηνιαίας αμοιβής του προπονητή θεωρούμε πως είναι προσβλητική και καθιστά το συγκεκριμένο επάγγελμα ευκαιριακό και μερικής απασχόλησης. Στην δημοκρατικά λειτουργούσες κοινωνίες οι ελάχιστες μηνιαίες αμοιβές καθορίζονται με συλλογική διαπραγμάτευση. Τα ποσά αυτά θα πρέπει να αυξηθούν.