Αρχική Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του ερασιτεχνικού και του επαγγελματικού αθλητισμούΜΕΡΟΣ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΛΑΜΙΑΣ | 7 Ιανουαρίου 2025, 09:35
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για συζήτηση για τον Αθλητικό Νόμο Αρθρο 4 Διοικητικό Συμβούλιο 1. Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του αθλητικού σωματείου αποτελείται από πέντε (5) έως δεκαπέντε (15) Μέλη, με θητεία από ένα (1) έως τρία (3) έτη 4 έτη . Σκεπτικό: Για τους ίδιους λόγους που και οι Ενώσεις και οι Ομοσπονδίες έχουν εκλογές μόνο κάθε 4 έτη. Επιπρόσθετα και σημαντικότατο, δεν είναι λογικό ούτε σκόπιμο, αλλά ούτε συμβαδίζει με τον αθλητικό σχεδιασμό, (ΣΩΜΑΤΕΙΑ-ΕΝΩΣΕΙΣ-ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ), ένα αθλητικό σωματείο να έχει Δ.Σ. που δεν θα μπορέσει στην διάρκεια της θητείας του, να συμμετέχει στις αρχαιρεσίες της Ένωσής του ή στις αρχαιρεσίες της Ομοσπονδίας του, εάν έχει μικρότερη των 4 ετών θητεία. Δημιουργούνται δηλαδή συνθήκες διαφορετικής βαρύτητας Διοικητικών Συμβουλίων όπου πιθανώς υποκρύπτονται και εδράζουν σκοπιμότητες χωρίς κανένα απολύτως λόγο. Άρθρο 5 Γενική Συνέλευση αθλητικού σωματείου - Αρχαιρεσίες 4. Οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη των καταστατικών οργάνων του αθλητικού σωματείου, διεξάγονται ενώπιον τριμελούς εφορευτικής επιτροπής, της οποίας προεδρεύει υποχρεωτικά δικηγόρος, ως δικαστικός αντιπρόσωπος. Ο πρόεδρος της εφορευτικής επιτροπής και ο αναπληρωτής του ορίζονται από τον Δικηγορικό Σύλλογο, στην περιφέρεια του οποίου εδρεύει το σωματείο, κατόπιν αιτήσεως του τελευταίου. Ο δικηγόρος επιλέγεται από την Γεν Συνέλευση του σωματείου, ανάμεσα από τα μέλη του αρμόδιου δικηγορικού συλλόγου της έδρας του, κατόπιν προσφορών που καταθέτουν οι ενδιαφερόμενοι δικηγόροι, μέλη του δικηγορικού συλλόγου , εκδίδοντας το νόμιμο παραστατικό. Σκεπτικό: Διότι αντίκειται στην αρχή της ελευθερίας των συμβάσεων, που έμμεσα καθιερώνεται με την διάταξη του άρθρ. 361 ΑΚ ως έκφραση της οικονομικής ελευθερίας, που αποτελεί και αυτή ατομικό δικαίωμα κατοχυρωμένο από το άρθρ. 5§1 του Συντάγματος (ΟλΑΠ 4/1998). Ελευθερία των συμβάσεων σημαίνει ελευθερία του ατόμου να συνάπτει ή να μη συνάπτει σύμβαση τόσο γενικά όσο και με συγκεκριμένο πρόσωπο ως αντισυμβαλλόμενο (ελευθερία επιλογής του αντισυμβαλλομένου). Αρθρο 11 2. Ο ελάχιστος αριθμός των μελών κάθε αθλητικής ένωσης ορίζεται σε δέκα (10). σε πέντε (5). Σκεπτικό: Διότι έτσι θα διευκολυνθεί ο αθλητικός σχεδιασμός, με αυτοδιοίκητες περιοχές, λιγότερα έξοδα των σωματείων, διαφάνεια στην διοικητική και την αγωνιστική δραστηριότητα αλλά το κυριότερο διαφάνεια στην οικονομική διαχείριση, διότι αντί για τις Τοπικές Επιτροπές που είναι άτυπες ενώσεις χωρίς βιβλία, θα δημιουργηθούν Ενώσεις που είναι νομικά πρόσωπα με ΑΦΜ που είναι πολύ σημαντικό βήμα στον εξορθολογισμό του ερασιτεχνικού αθλητισμού σε κάθε επίπεδο. Είναι σε όλους κοινό μυστικό ότι οι Τοπικές Επιτροπές ως άτυπο όργανο που είναι, δεν έχουν ούτε καταστατικό, ούτε κανονισμούς , το δε ταμείο που τηρούν είναι άτυπο χωρίς κανένα λογιστικό έλεγχο και κανόνα και το κυριότερο στο όνομα δήθεν της απλοποίησης και της υποβοήθησης του αθλητικού έργου περιοχών με μικρό αριθμό σωματείων, κάποιες ομοσπονδίες τις επιλέγουν ως κύριο διοργανωτή μεγάλων αθλητικών γεγονότων για «ανάλωση» επιχορηγήσεων… Άλλωστε υπάρχουν ακόμη και ομοσπονδίες με ελάχιστο αποδεκτό αριθμό σωματείων τα πέντε ( άρθρο 28 παράγραφος 4) Και κατ’ αντιστοιχία με την προτεινόμενη τροποποίηση του άρθρου 11 & 2 προτείνουμε και την τροποποίηση στο άρθρο 13 &1 εδάφιο α Αρθρο 13 Διοικητικό Συμβούλιο 1. Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ) της αθλητικής ένωσης εκλέγεται για τετραετή Θητεία και αποτελείται από : α) πέντε (5) επτά (7) έως εννέα (9) Μέλη, εάν η ένωση έχει στη δύναμή της δέκα (10) πέντε (5) έως τριάντα (30) σωματεία, Σκεπτικό: Διότι προτείνουμε να λειτουργούν Ενώσεις με τουλάχιστον πέντε (5) σωματεία Αρθρο 18 (ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ) Τοπική επιτροπή Οπου δεν λειτουργεί αθλητική ένωση επιτρέπεται η λειτουργία τοπικής επιτροπής από εκπροσώπους σωματείων που καλλιεργούν το ίδιο άθλημα ή κλάδο άθλησης, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στον ειδικό κανονισμό της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας Σκεπτικό: Προτείνουμε την πλήρη κατάργηση των Τοπικών Επιτροπών, γιατί το μόνο που εξυπηρετούν είναι η αδιαφάνεια σε όλες τις διαδικασίες. Ως άτυπο όργανο, δεν έχει ούτε καταστατικό, ούτε κανονισμούς , το δε ταμείο που τηρεί είναι άτυπο χωρίς κανένα λογιστικό έλεγχο και κανόνα και το κυριότερο στο όνομα δήθεν της απλοποίησης και της υποβοήθησης του αθλητικού έργου περιοχών με μικρό αριθμό σωματείων, (μόνο 3 σωματεία! είναι ικανά να απαρτίζουν Τοπ. Επιτροπή ) κάποιες ομοσπονδίες τις επιλέγουν ως κύριο διοργανωτή μεγάλων αθλητικών γεγονότων για «εξαφάνιση επιχορηγήσεων»… Με ποια λογική μόνο τρία σωματεία με τον μανδύα της Τοπικής Επιτροπής , χωρίς καμία νομική υπόσταση, είναι ικανά να συντονίζουν το αθλητικό έργο της περιοχής, ενώ Ενώσεις με 5 αθλητικά σωματεία, όπως προτείνουμε πιο πάνω που έχουν μάλιστα νομική υπόσταση ( καταστατικό κλπ) δεν είναι ικανά ; Σε περίπτωση μη ύπαρξης πέντε (5) σωματείων στην περιοχή για την δημιουργία της Ένωσης, τότε να συμμετέχουν στο αγωνιστικό πρόγραμμα της γειτονικής Ένωσης της επιλογής τους. Άρθρο 142 Ηλεκτρονικό μητρώο αθλητικών σωματείων -Καταβολή ποσού οικονομικής ενίσχυσης στα ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία 2. Τα στοιχεία που εισάγονται στο μητρώο διατηρούνται στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και μεταφέρονται στο Μητρώο Αθλητικών Φορέων του άρθρου 24 του ν. 4373/2016 (Α` 49), του οποίου το μητρώο αθλητικών σωματείων αποτελεί υποκατηγορία, με την έγγραφη συναίνεση του νόμιμου εκπροσώπου του σωματείου και με την προϋπόθεση τήρησης των απαιτούμενων κανόνων προστασίας των προσωπικών δεδομένων. ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 3. Να εφαρμοστεί η υπάρχουσα νομοθεσία και τα απαραίτητα στοιχεία που εισάγονται στο μητρώο και αφορούν στοιχεία που προέρχονται από υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα , να αναζητούνται αυτεπάγγελτα από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και να μεταφέρονται στο Μητρώο Αθλητικών Φορέων με απλή έγγραφη συναίνεση του νόμιμου εκπροσώπου του σωματείου. Παράδειγμα, από το Πρωτοδικείο τα απαραίτητα πιστοποιητικά, από το Γραφείο Κοινωνικής Μέριμνας Περιφέρειας ή Περ. Ενότητας για τον Προϋπολογισμό – Απολογισμό και την Βεβαίωση τήρησης Βιβλίων του Σωματείου, φορολογικές δηλώσεις από το taxis-net, καθώς και κάθε τι άλλο δημόσιο έγγραφο, να αναζητούνται και να εισάγονται από την ΓΓΑ , αυτεπάγγελτα. Αυτό άλλωστε είναι το νόμιμο όπως προβλέπετε από την ισχύουσα νομοθεσία(παρ. 6 του άρθρου 3 του Ν. 2690/1999, όπως ισχύει σήμερα). Για παράδειγμα η αυτεπάγγελτη αναζήτηση του πιστοποιητικού περί μη τροποποίησης καταστατικού σωματείου από την αρμόδια για την έκδοση της τελικής διοικητικής πράξης, υπηρεσία, είναι υποχρεωτική και δεν απαιτείται ακόμα ούτε σχετική εξουσιοδότηση του ενδιαφερόμενου νομικού προσώπου, (άρθρο 1 ΦΕΚ 1042/Β’/ 1-8-2006) Τέλος προτείνεται η ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΝΕΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ( για τον ερασιτεχνικό αθλητισμό) Στα αθλητικά σωματεία που ανήκουν στον ερασιτεχνικό αθλητισμό, απαγορεύονται κάθε είδους παράβολα συμμετοχής των αθλητών σε κάθε επιπέδου αγώνες, ούτε προβλέπονται και ούτε επιτρέπονται χρηματικά έπαθλα στους συμμετέχοντες αθλητές.