• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΚΟΠΕΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ' | 7 Ιανουαρίου 2025, 17:01

    Με τα άρθρα 14 & 15 του υπό διαβούλευση ΣΝ, μεταξύ άλλων, προστέθηκε στην αρμοδιότητα της Επιτροπής Ελέγχου Καταλληλότητας αθλητικών εγκαταστάσεων, η γνωμοδότηση επί της αδειοδότησης των υπαίθριων και ημιυπαίθριων αθλητικών εγκαταστάσεων της Ομάδας Ζ1 (Υπαίθριες μόνιμες εγκαταστάσεις διαμορφωμένες σε φυσικό περιβάλλον, όπως θάλασσα, ποτάμι, λίμνη, δάσος, βουνό, ή σε δημόσιους δρόμους ή σε κοινόχρηστους χώρους πόλεων. Στην ομάδα αυτή ανήκουν, επίσης, τα υπαίθρια και ημιυπαίθρια σκοπευτήρια κλπ.). -- Η Επιτροπή Ελέγχου Καταλληλότητας του άρθρου 56Γ του ν. 2725/1999, όπως σήμερα ισχύει, είναι αρμόδια για τις αθλητικές εγκαταστάσεις ομάδων Γ1, Γ2, Ε2 και ΣΤ με θεατές, με κερκίδες, σταθερές δομικές κατασκευές κτιρίων, χώρους ειδικής ιατρικής φροντίδας κ.λ.π. Συγκροτήθηκε με την παραπάνω αρμοδιότητα κατ' αντικείμενο με το άρθρο 6 του ν.4479/2017, χωρίς την αρμοδιότητα επί των υπαίθριων και ημιυπαίθριων αθλητικών εγκαταστάσεων της Ομάδας Ζ (Ζ1, Ζ2), ούτε με τη τροποποίηση που επακολούθησε με το άρθρο 41 του ν. 4603/2019. -- Η δε σχετική αρμοδιότητα για την καταλληλότητα και ασφάλεια του χώρου με τις ίδιες ως άνω διατάξεις ανατέθηκε στην οικεία αθλητική Ομοσπονδία και προκειμένου για τα υπαίθρια και ημιυπαίθρια σκοπευτήρια, στην Σκοπευτική Ομοσπονδία Ελλάδος. -- Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους ο έλεγχος των παραπάνω εγκαταστάσεων ανατέθηκε στη ΣΚΟΕ, είναι οι εξής: α) Διότι τα εις την χώρα λειτουργούντα Σκοπευτήρια ΔΕΝ ανήκουν στις παραπάνω ομάδες/κατηγορίες, αλλά στις ειδικές αθλητικές εγκαταστάσεις των ομάδων Δ, Ζ1, Ζ2 και δεν έχουν τις παραπάνω προδιαγραφές για θεατές, κερκίδες, χώρους προέλευης – αποχώρησης κοινού, αποδυτήρια ομάδων, ντουζ, λουτρά, πλήρεις χώρους ιατρικής φροντίδας, δυνατότητα προσπέλασης οχημάτων έκτακτης ανάγκης κλπ. β) Διότι τα μέλη της Επιτροπής Ελέγχου Καταλληλότητας έχουν εξ’ αντικειμένου άγνοια των ειδικών κανονισμών και των όρων επί τη βάσει των οποίων διεξάγεται το άθλημα της Σκοποβολής, των διαστάσεων για την κατασκευή και λειτουργία των Σκοπευτηρίων, καθώς και των κανονισμών ασφαλείας αυτών, που αποτελεί και το σπουδαιότερο κεφάλαιο της λειτουργίας τους. γ) Διότι δεδομένης της ιδιαιτερότητας του αθλήματος της Σκοποβολής και της πληθώρας των αγωνισμάτων που καλλιεργούνται, καθώς και του μεγέθους των παρεμβάσεων στο φυσικό περιβάλλον για τη διαμόρφωση υπαίθριων και ημιυπαίθριων Σκοπευτηρίων (πεδία βολής, αναχώματα κ.λ.π.) οι εγκαταστάσεις αυτές κατατάχτηκαν από το έτος 2017 στην Κατηγορία Ζ (Ζ1, Ζ2), ώστε σύμφωνα με το Ν. 2725/1999 Άρθρο 56Β, η ΣΚΟΕ να βεβαιώνει την καταλληλότητα και ασφάλεια του χώρου. δ) Διότι σε όλες τις προηγμένες χώρες της ΕΕ η καταλληλότητα και ασφάλεια των αθλητικών εγκαταστάσεων ανήκει στην αρμοδιότητα των οικείων αθλητικών Ομοσπονδιών. ε) Διότι όλα τα παραπάνω άλλωστε έχουν ήδη ληφθεί υπόψη και κριθεί ως τέτοια με την εγκύκλιο ΥΠΠΟΑ/ΓΔΥΑ/ΔΤΥ/ΤΠΑΑΕ/558576/27822/3786/867 από 29/12/2017, αναρτηθείσα στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ με ΑΔΑ: ΩΡΙ44653Π4-ΡΝΧ, τις ορθές και βάσιμες διαπιστώσεις και διατάξεις της οποίας επικαλούμαστε, με το σημαντικό επιπρόσθετο γεγονός ότι ΔΕΝ έχουν προκύψει λόγοι που να δικαιολογούν, ή να καθιστούν αναγκαία την τροποποίησή της. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Οι υπό διαβούλευση διατάξεις των άρθρων 14 & 15 του ΣΝ, στο μέτρο που η γνωμοδότηση επί της αδειοδότησης των υπαίθριων και ημιυπαίθριων αθλητικών εγκαταστάσεων της Ομάδας Ζ1 ανατεθεί στην Επιτροπή Ελέγχου Καταλληλότητας, θα επιφέρει τεράστια άσκοπη γραφειοκρατία στην υφιστάμενη ουσιαστική, ταχεία και ομαλή διαδικασία αδειοδότησης των σκοπευτηρίων της χώρας, με κίνδυνο τη διακοπή της λειτουργίας τους.