Αρχική Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του ερασιτεχνικού και του επαγγελματικού αθλητισμούΜΕΡΟΣ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Μηλιώτης | 7 Ιανουαρίου 2025, 17:55
Σχετικά με το Άρθρο 8 παρ. 2 Η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού συνεχίζει κατά μοναδικό τρόπο στην ελληνική επικράτεια να εκδίδει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και ακόμα χειρότερα να ανατεθεί αυτό το δικαίωμα σε ιδιωτικούς φορείς (π.χ. ΕΠΟ, πτυχία UEFA, για κατηγορία προπονητή Α στο ποδόσφαιρο). Επίσης, με το παρόν σχέδιο νόμου, έμμεσα υποβαθμίζει το πτυχίο των Τ.Ε.Φ.Α.Α., αφού εξισώνονται τα προσόντα όσων διαθέτουν δίπλωμα UEFA C με αυτούς που έχουν δίπλωμα UEFA B (πτυχιούχοι Τ.Ε.Φ.Α.Α.). Η υποβάθμιση του επαγγέλματος του προπονητή γίνεται ακόμη περισσότερο έκδηλη, αφού πλέον δεν απαιτείται ούτε καν απολυτήριο λυκείου (!) για όσους έχουν δίπλωμα σχολής προπονητών πριν από τις 19-6-2021. Το νομοσχέδιο, οφείλει να διασφαλίσει όλοι οι προπονητές να έχουν παιδαγωγική επάρκεια, και να είναι διαπιστωμένα καταρτισμένοι με γνώσεις προπονητικής. • Να γίνει άμεσα ο Π.Σ.Ε.Α.Α., ως ο μοναδικός επαγγελματικός Σύλλογος στην χώρα σε θέματα Αθλητισμού και Άσκησης, στο Δ.Σ. του οποίου εκπροσωπούνται με απόλυτη πλειοψηφία όλα τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας, να καταστεί ως το Ν.Π.Δ.Δ. που θα είναι υπεύθυνο για την έκδοση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, ύστερα από σχετική νομοθετική ρύθμιση, και σύμφωνα με την εκάστοτε κείμενη νομοθεσία. • Να καταργηθεί η έκδοση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος από ιδιωτικούς φορείς (ΕΠΟ, πτυχία UEFA για κατηγορία προπονητή Α στο ποδόσφαιρο). • Να μην υπάρχει Έλληνας προπονητής χωρίς να είναι κάτοχος απολυτήριου Λυκείου και να φέρει διαπιστωμένα παιδαγωγική επάρκεια. Όχι στο θεσμό των σχολών προπονητών υπό την ευθύνη της Γ.Γ.Α., αφού (α) η Γ.Γ.Α. είναι φορέας που δεν είναι εκπαιδευτικό ίδρυμα, ενώ υπάρχουν κρατικοί φορείς του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που παρέχουν ανάλογη εκπαίδευση (ΙΕΚ, ΑΕΙ), και (β) τα προγράμματά της δεν είναι πιστοποιημένα και δεν πρόκειται να πιστοποιηθούν. Επιπρόσθετα, διαχέεται κατά καιρούς, ότι τα πτυχία της Γ.Γ.Α. αλλά και τα αντίστοιχα πτυχία άλλων φορέων και κρατών που η Γ.Γ.Α. εγκρίνει, δεν πληρούν στοιχειώδη κριτήρια ποιότητας και ελέγχου παρακολούθησης (βλ. Υπουργική Απόφαση 557924, ΦΕΚ 6026, 2022). Έτσι, στην προτεινόμενη ρύθμιση στο παρόν σχέδιο νόμου δίνεται η δυνατότητα να ‘νομιμοποιηθούν’ κάτοχοι πτυχίων προπονητικής από την Γ.Γ.Α. χωρίς να πληρούν την προϋπόθεση κατοχής απολυτήριου Λυκείου! Αναφορικά με τις σχολές προπονητών της Γ.Γ.Α., να υιοθετηθούν οι προτάσεις του Π.Σ.Ε.Α.Α.: • Να καταργηθούν οι σχολές προπονητών της Γ.Γ.Α σε όλες τις Ειδικεύσεις που καλλιεργούνται μαζικά από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας, όπου διαπιστωμένα και τεκμηριωμένα από τα αρχεία του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και των Πανεπιστημίων της χώρας δεν υπάρχει έλλειψη προπονητών. Περιττό να αναφερθεί ότι η λειτουργία σχολών προπονητών της Γ.Γ.Α. σε μη προπονητικές ειδικεύσεις (π.χ. Άρσης Δραμιών, Σωματικής Διάπλασης και Φίτνες) θεωρούμε ότι είναι παράνομες και καταχρηστικές. • Οι σχολές προπονητών σε ειδικεύσεις όπου διαπιστωμένα υπάρχει έλλειψη προπονητών είτε γιατί η παραγωγικότητα των Τ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας είναι ανεπαρκής είτε γιατί τέτοια ειδίκευση δεν καλλιεργείται από τα πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας, πρέπει να προσφέρονται από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. των Α.Ε.Ι. μέσω προγραμμάτων δια βίου εκπαίδευσης. • Όλες οι σχολές προπονητών πρέπει να αναπτύσσονται κλιμακωτά σε επίπεδα (Κατηγορία Γ, Β, και Α), να είναι συνολικής διάρκειας 2 ετών και οι πτυχιούχοι να φέρουν την αναγκαία παιδαγωγική επάρκεια. Σχετικά με το Άρθρο 8, παρ. 5 Ο ορισμός των 250€ ή ακόμη λιγότερα (150€) για νησιά με λιγότερους από 25.000 κατοίκους (π.χ. Λευκάδα!) ως ελάχιστο ποσό μηνιαίας αμοιβής του προπονητή θεωρούμε πως είναι προσβλητική και καθιστά το συγκεκριμένο επάγγελμα ευκαιριακό και μερικής απασχόλησης. Στις δημοκρατικά λειτουργούσες κοινωνίες οι ελάχιστες μηνιαίες αμοιβές καθορίζονται με συλλογική διαπραγμάτευση. Τα ποσά αυτά θα πρέπει να αυξηθούν.