Άρθρο 16 Καθορισμός κλάδων άθλησης για αθλητές με αμοιβή – Τροποποίηση άρθρου 59 ν. 2725/1999

Στο άρθρο 59 του ν. 2725/1999 (Α’ 121), περί καθορισμού κλάδων άθλησης για αθλητές με αμοιβή, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στην παρ. 1, αα) στο πρώτο εδάφιο οι λέξεις «Υπουργού Πολιτισμού» αντικαθίστανται από τις λέξεις «αρμόδιου για τον αθλητισμό Υπουργού», και μετά από τις λέξεις «αθλητικής ομοσπονδίας» προστίθενται οι λέξεις «και γνώμη του σωματείου των αθλητών του αντίστοιχου αθλήματος, εφόσον έχει συσταθεί τέτοιο σωματείο», αβ) στο τέλος του δεύτερου εδαφίου προστίθενται οι λέξεις «άθλησης, συγκρότησης Ολομέλειας Σωματείων ή Επαγγελματικής Ένωσης και κάθε άλλο συναφές τεχνικό ή λεπτομερειακό ζήτημα», β) στην παρ. 2 μετά από τις λέξεις «ανάπτυξής του» προστίθεται η φράση «καθώς και στοιχεία σχετικά με τη διάδοση του αθλήματος και τον αριθμό των συμμετεχόντων αθλητών, όπως αυτά προκύπτουν από τα δεδομένα του πληροφοριακού συστήματος «e-ΚΟΥΡΟΣ» του άρθρου 18 του ν. 5085/2024 (Α’ 17)» και το άρθρο 59 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 59

Καθορισμός κλάδων άθλησης για αθλητές με αμοιβή

  1. Με απόφαση του αρμόδιου για τον αθλητισμό Υπουργού, που εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας και γνώμη του σωματείου των αθλητών του αντίστοιχου αθλήματος, εφόσον έχει συσταθεί τέτοιο σωματείο, μπορεί να καθορίζεται ο κλάδος άθλησης και οι κατηγορίες των αγώνων πρωταθλημάτων του, στη διεξαγωγή των οποίων επιτρέπεται η συμμετοχή αθλητών με αμοιβή. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται και οι τυχόν ειδικότεροι όροι ίδρυσης και λειτουργίας Τ.Α.Α και Α.Α.Ε. στο συγκεκριμένο κλάδο άθλησης, συγκρότησης Ολομέλειας Σωματείων ή Επαγγελματικής Ένωσης και κάθε άλλο συναφές τεχνικό ή λεπτομερειακό ζήτημα.

2. Για την έκδοση της απόφασης της παρ. 1 λαμβάνονται υπόψη κυρίως τα οικονομικά στοιχεία βιωσιμότητας του κλάδου άθλησης, ο βαθμός και οι δυνατότητες ανάπτυξής του, καθώς και στοιχεία σχετικά με τη διάδοση του αθλήματος και τον αριθμό των συμμετεχόντων αθλητών, όπως αυτά προκύπτουν από τα δεδομένα του πληροφοριακού συστήματος «e-ΚΟΥΡΟΣ» του άρθρου 18 του ν. 5085/2024 (Α’ 17).».

  • 6 Ιανουαρίου 2025, 13:32 | Ιωάννης Κυμιωνής

    Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής, Δικηγόρος ΔΣΑ-Τμήμα Δικαστηρίων ΔΥΠΑ, LLM, LLM, ΥΔ Παντείου Πανεπιστημίου, Διαπιστευμένος Διαμεσολαβητής ΥπΔικαιοσύνης, ΑΘλητικός Διαμεοσλαβητής, Αιρετό Τακτικό Μέλος ΔΣ Ελληνικής Ομοσπονδίας Τοξοβολίας [ioanniskymionis@yahoo.gr]

    Στο άρθρο πρέπει να προβλεφθεί και να ρυθμισσθεί πλήρως και ειδικώς η σύσταση, η οργάνωση και η λειτουργία του Σωματείου Αθλητών ανά Αθλημα [αναγνωρισμένο, ολυμπικαό ή άλλο], Αγώνισμα και Κλάδο αυτού.

  • 5 Ιανουαρίου 2025, 20:33 | Στάθης Παπαχαρτοφύλης

    Η πρόβλεψη συγκρότησης ολομέλειας, εκτός των ΑΑΕ και ΤΑΑ, είναι απαραίτητο να δοθεί και στα ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία, που αγωνίζονται σε πανελλήνια πρωταθλήματα της ανώτερης κατηγορίας (λχ Α1 χάντμπολ, Α1 βόλεϊ γυναικών, Α1 μπάσκετ γυναικών, Α1 πολο κλπ).

    Μια τέτοια πρόβλεψη, θα δώσει στα σωματεία τη δυνατότητα της διαπραγματευσης και σύναψης συμφωνιών για την κεντρική εκμετάλλευση των εμπορικών και τηλεοπτικών δικαιωμάτων των διοργανώσεων που αγωνίζονται, κάτι που τώρα γίνεται τυπικά από τις ομοσπονδίες, με απογοητευτικά δυστυχώς αποτελέσματα, αφού δεν υπάρχει ούτε η τεχνογνωσία αλλά ούτε και τα στελέχη που μπορούν να αναλάβουν να φέρουν σε πέρας τέτοιες συμφωνίες.

  • 4 Ιανουαρίου 2025, 15:17 | ΛΙΝΤΕΡΗΣ ΝΙΚΟΣ

    Οι αμειβόμενοι αθλητές είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα για τον Ελληνικό αθλητισμό και θα πρέπει να υπάρξει ειδική αναφορά με νόμο που θα προβλέπει όλες τις λεπτομέρειες.
    Αρχικά θα πρέπει να υπαχθούν σε ειδικό φορολογικό καθεστώς τα ετήσια εισοδήματα και με απαλλαγή μέχρι ενός ποσού(π.χ. 3000-4000 ανά έτος) και να δηλώνονται σε ειδικό κωδικό στην δήλωση από τα Σωματεία.
    Στόχος είναι να δηλώνονται αυτά τα χρήματα που είναι για την διαβίωσή τους, με τον σωστό τρόπο, διότι μέχρι στιγμής η φορολογική νομοθεσία δημιουργεί πολλά προβλήματα με τη μη πρόβλεψη τέτοιας κατηγορίας εισοδήματος.

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».