Άρθρο 5 Ρυθμίσεις για τα Διοικητικά Συμβούλια των αθλητικών ομοσπονδιών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 22 ν. 2725/1999

Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 22 του ν. 2725/1999 (Α΄ 121) περί Διοικητικού Συμβουλίου αθλητικής ομοσπονδίας, οι λέξεις «του τρίτου εδαφίου» αντικαθίσταται από τις λέξεις «του τέταρτου εδαφίου» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) της αθλητικής ομοσπονδίας εκλέγεται για τετραετή θητεία, εντός του τελευταίου τετραμήνου του έτους διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων και αποτελείται:

α) από πέντε (5) έως επτά (7) μέλη, εάν η ομοσπονδία έχει στη δύναμή της από είκοσι (20) μέχρι τριάντα (30) σωματεία,

β) από επτά (7) έως ένδεκα (11) μέλη, εάν η ομοσπονδία έχει στη δύναμή της από τριάντα ένα (31) έως εκατό (100) σωματεία,

γ) από ένδεκα (11) έως δεκαπέντε (15) μέλη, εάν η ομοσπονδία έχει στη δύναμή της από εκατόν ένα (101) έως διακόσια πενήντα (250) σωματεία,

δ) από δεκαπέντε (15) έως είκοσι ένα (21) μέλη, εάν η ομοσπονδία έχει στη δύναμή της από διακόσια πενήντα ένα (251) ή περισσότερα σωματεία.

Κατά παρέκκλιση του δωδέκατου εδαφίου της παρ. 5 του άρθρου 5 και του τέταρτου εδαφίου της παρ. 5 του άρθρου 14, για την ανάδειξη του Διοικητικού Συμβουλίου αθλητικής ομοσπονδίας, ο αριθμός των υποψηφίων από κάθε φύλο πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με το σαράντα τοις εκατό (40%) του αριθμού των προς εκλογή θέσεων, συνυπολογιζομένης και αυτής του Προέδρου. Τουλάχιστον το ένα τρίτο (1/3) των θέσεων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου κάθε αθλητικής ομοσπονδίας καταλαμβάνουν υποχρεωτικά υποψήφιοι από κάθε φύλο και η εκλογή γίνεται κατά τη σειρά των σταυρών προτίμησης που συγκέντρωσαν οι υποψήφιοι. Εάν ο αριθμός που προκύπτει είναι δεκαδικός, στρογγυλοποιείται στην αμέσως προηγούμενη ακέραιη μονάδα. Εάν η ποσόστωση του τρίτου εδαφίου δεν επιτυγχάνεται, ο αριθμός των θέσεων που προκύπτει κατά το εδάφιο αυτό, ανεξαρτήτως της γενικής κατάταξης των υποψηφίων με βάση τους σταυρούς προτίμησης, συμπληρώνεται από τους υποψηφίους του φύλου, για το οποίο εφαρμόστηκε η ελάχιστη ποσόστωση του δευτέρου εδαφίου. Οι τελευταίοι καταλαμβάνουν θέσεις μελών του Δ.Σ. κατά τη μεταξύ τους σειρά κατάταξης με βάση τους σταυρούς προτίμησης που συγκέντρωσαν. Ειδικά το Δ.Σ. της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (Ε.Π.Ο.) εκλέγεται για τετραετή θητεία εντός των μηνών Ιουνίου και Ιουλίου του έτους διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων, πριν από την έναρξη αυτών και τριάντα (30) τουλάχιστον ημέρες πριν από την έναρξη της αμέσως επόμενης αγωνιστικής περιόδου. Ειδικά το Δ.Σ. της Ελληνικής Ομοσπονδίας Αθλητισμού Κωφών εκλέγεται για τετραετή θητεία, εντός του τελευταίου τετράμηνου του έτους διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων Κωφών.».

  • 6 Ιανουαρίου 2025, 14:10 | Ιωάννης Κυμιωνής

    Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής, Δικηγόρος ΔΣΑ-Τμήμα Δικαστηρίων ΔΥΠΑ, LLM, LLM, ΥΔ Παντείου Πανεπιστημίου, Διαπιστευμένος Διαμεοσλαβητής ΥπΔικαιοσύνης, Αθλητικός Διαμεσολαβητής, Αιρετό Τακτικό Μέλος ΔΣ Ελληνικής Ομοσπονδίας Τοξοβολίας [ioanniskymionis@yahoo.gr]

    Πρέπει να τροποποιηθεί το συνολικό πλαίσιο αρχιαιρεσιών και ανάδειξης Οργάνων των Ομοσπονδιών:
    1. Το επιβαλλόμενο «40%» των «δύο φύλων» πάσχει παρανομία και προσβάλλει ευθέως τις προβλέψεις (ι) της Εθνικής Στρατηγικής για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ από την 29.06.2021, (ιι) την Στρατηγική της ΕΕ για την Ισότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ 2020-2025.
    2. Αφού προωθείται το «40%», να προωθηθεί και η καθιέρωση υποβολής υποψηφιοτήτων τόσο ατομικών, όσο και ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ, κατά το στατιστικά επιτυχές και δοκιμασμένο επί δεκαετίες και ακίνδυνο θεσμικά πρότυπο των ΠΟΛΥΒΑΘΜΙΩΝ οργάνων των επίσης από το Υπουργείο Παιδείας και Αθλητισμού εποπτευομένων Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.
    3. Πρέπει πέραν της καθιέρωσης των ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ να καθιερωθούν στις αρχιαιρεσίες όλων των Ομοσπονδιών οι «δύο κάλπες» για κάλπη Προέδρου ΔΣ και κάλπη Μελών ΔΣ.
    4. Πρέπει στο αναδεικνυόμενο με αρχιαιρεσίες ΔΣ των Ομοσπονδιών ρητώς να προβλέπεται για την αυτή θητεία η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ εκπροσώπωηση στο αυτό ΔΣ : (ι) ενός Εκπροσώπωπου του Συλλόγου ΑΘλητών του Αθλήματος, (ιι) ενός του Συλλόγου Προπονητών ομοίως, (ιιι) ενός του Συλλόγου Εκπαιδευτών ομοίως, (ιιιι) ενός του Συλλόγου Διαιτητών, Κριτών κτλ ομοίως, (ιιιιι) ενός εκ των νομίμως λειτουργουσών Αθλητικών Ενώσεων ανά Αθλημα – με εναλλασσόμενη κυλιόμενη ετήσια θητεία κανονιζόμενη από τις ίδιες τις Αθλητικές Ενώσεις ομοίως.

  • Σχετικά με το Άρθρο 5 και τις Ρυθμίσεις για τα Διοικητικά Συμβούλια των αθλητικών ομοσπονδιών, καταθέτω τα εξής σχόλια και προτάσεις:

    Α) Η διατύπωση για τη θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου ως «τετραετή» είναι μεν ορθή, ωστόσο θα πρέπει να συνδεθεί με τη διάρκεια του Ολυμπιακού Κύκλου, ώστε να λαμβάνονται υπόψη έκτακτες συνθήκες, όπως η πανδημία. Προτείνω τη διατύπωση:
    «Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) της αθλητικής ομοσπονδίας εκλέγεται για τη διάρκεια ενός Ολυμπιακού Κύκλου (ενδεικτικά τετραετή θητεία).»
    Η σύνδεση αυτή είναι κρίσιμη, καθώς κατά την περίοδο της πανδημίας οι Ολυμπιακοί Αγώνες αναβλήθηκαν, με αποτέλεσμα η θητεία να διαφέρει από την κανονική τετραετία.

    Β) Ο αριθμός των μελών του ΔΣ κάθε ομοσπονδίας θα πρέπει να εξαρτάται από τα σωματεία που διαθέτουν αθλητική αναγνώριση και είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο της ΓΓΑ. Προτείνω τη συμπλήρωση:
    «Ο αριθμός των μελών του ΔΣ κάθε ομοσπονδίας εξαρτάται από τα σωματεία που διαθέτουν αθλητική αναγνώριση και είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο της ΓΓΑ.»
    Αυτό αποτρέπει φαινόμενα παραποίησης της πραγματικής δυναμικής της ομοσπονδίας, όπως:

    Μία ομοσπονδία που διαθέτει 80 σωματεία με αθλητική αναγνώριση και εγγραφή στο μητρώο θα πρέπει να εκλέγει ΔΣ 7-11 μελών, όπως προβλέπεται.
    Ωστόσο, αν λίγο πριν τις εκλογές εγγραφούν 20 νέα σωματεία (χωρίς διαδικασία αναγνώρισης από τη ΓΓΑ αλλά με απλή απόφαση του ΔΣ), η ομοσπονδία φαινομενικά υπερβαίνει τα 100 μέλη και εκλέγει ΔΣ έως 15 μελών. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την πραγματική της δυναμική και δημιουργεί «εργαλεία» μεθόδευσης.
    Γ) Σχετικά με την ποσόστωση φύλου στο ΔΣ, η πρόβλεψη για το 1/3 των μελών από κάθε φύλο είναι ορθή, αλλά χρειάζεται διευκρίνιση για να περιλαμβάνει και τον Πρόεδρο. Προτείνω τη διατύπωση:
    «Τουλάχιστον το ένα τρίτο (1/3) των θέσεων των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου – συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου – καταλαμβάνουν υποχρεωτικά υποψήφιοι από κάθε φύλο.»

    Παράδειγμα: Στην Ομοσπονδία Χειροσφαίρισης Ελλάδος (ΟΧΕ), η ερμηνεία στις εκλογές οδήγησε στην εκλογή 4 γυναικών στο ΔΣ (1/3 επί των 14 συμβούλων). Ωστόσο, το ΔΣ είναι 15μελές, καθώς περιλαμβάνει και τον Πρόεδρο, και επομένως θα έπρεπε να εκλεγούν 5 γυναίκες. Αν συνυπολογίσουμε και τα μέλη που προστίθενται (εκπρόσωποι αθλητών και προπονητών), το ΔΣ γίνεται 17μελές, γεγονός που απαιτεί την προσαρμογή της ποσόστωσης.

    Οι παραπάνω προτάσεις ενισχύουν τη διαφάνεια, την αναλογικότητα και την ισονομία στις αθλητικές ομοσπονδίες, διασφαλίζοντας ότι το πνεύμα του νόμου θα τηρείται στην πράξη.

    Με εκτίμηση
    Μάριος Λουκατος
    Πρόεδρος ΑΣΑ Διονύσου (Χάντμπολ-Εδαφοσφαίριση)

  • 31 Δεκεμβρίου 2024, 09:56 | ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΦΡΑΓΚΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

    Είναι καλό, πέρα από όλες τις ρυθμίσεις σχετικά με τις ομοσπονδίες, να υπάρχει ανάλογη πρόβλεψη και για τις ενώσεις. Διότι ναι μεν δεν εκλέγουν διοικήσεις στις ομοσπονδίες, όμως στο ποδόσφαιρο εκλέγουν. Είναι καλό λοιπόν, οι εκλογές των ενώσεων, να γίνονται όλες ταυτόχρονα μετά τη λήξη της αγωνιστικής περιόδου, αλλά και πριν από τις εκλογές της ΕΠΟ. Με αυτό τον τρόπο θα επιτευχεί η πιο άμεση συμμετοχή των σωματείων στην εκλογή της διοίκησης της ΕΠΟ. Θα είναι μια έμμεση διεύρυνση του εκλογικού σώματος πολύ αποτελεσματική, γιατί οι διοικήσεις των ενώσεων θα εκλέγονται με επικαιροποιημένη ατζέντα και θα πηγαίνουν να ψηφίσουν στην ΕΠΟ με νωπή εντολή. Και όχι μετά από τρία χρόνια, για να κάνει ο κάθε ΕΠΣάρχης ό,τι γουστάρει.

  • 29 Δεκεμβρίου 2024, 17:56 | Γιώργος Λασπίτης

    Σχόλιο στο άρθρο 1/α τα συμβούλια πρέπει να έχουν τριετή θητεία και 6 μέλη (τουλάχιστον).

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».