Άρθρο 4 Συνέπειες μη εγγραφής ή μη επικαιροποίησης εγγραφής των αθλητικών σωματείων στο ηλεκτρονικό μητρώο του άρθρου 142 του ν. 4714/2020 – Τροποποίηση παρ. 1Α άρθρου 8 ν. 2725/1999

Στην παρ. 1Α του άρθρου 8 του ν. 2725/1999 (Α’ 121), περί ειδικής αθλητικής αναγνώρισης, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) στο δεύτερο εδάφιο, μετά από τις λέξεις «ειδική αθλητική αναγνώριση» προστίθεται η φράση «και δεν έχει εγγραφεί στο «Ηλεκτρονικό Μητρώο Ερασιτεχνικών Αθλητικών Σωματείων» του άρθρου 142 του ν. 4714/2020 (Α’ 148),», β) προστίθεται τελευταίο εδάφιο και η παρ. 1Α διαμορφώνεται ως εξής:«1Α. Κατά τα πρώτα δύο (2) έτη από την εγγραφή του σε αθλητική ένωση ή ομοσπονδία, το αθλητικό σωματείο μετέχει στην αγωνιστική δραστηριότητα της οικείας ένωσης ή ομοσπονδίας, πλην των πανελληνίων αγώνων και πρωταθλημάτων ή των τελικών φάσεων πανελληνίων αγώνων και πρωταθλημάτων, χωρίς να διαθέτει ειδική αθλητική αναγνώριση, την οποία μπορεί να αιτηθεί και να λάβει το αργότερο εντός του ίδιου χρονικού διαστήματος. Αν μετά από την παρέλευση δύο (2) ετών από την εγγραφή του το αθλητικό σωματείο δεν έχει λάβει ειδική αθλητική αναγνώριση και δεν έχει εγγραφεί στο «Ηλεκτρονικό Μητρώο Ερασιτεχνικών Αθλητικών Σωματείων» του άρθρου 142 του ν. 4714/2020 (Α’ 148), διαγράφεται αυτοδικαίως από το μητρώο των μελών της ένωσης ή της ομοσπονδίας και δε δύναται πλέον να συμμετέχει στις αγωνιστικές διοργανώσεις της αντίστοιχης αθλητικής ένωσης ή ομοσπονδίας. Αθλητικό σωματείο, το οποίο δεν επικαιροποιεί επί δύο (2) συνεχόμενα έτη τα στοιχεία εγγραφής του στο ηλεκτρονικό μητρώο του δεύτερου εδαφίου, διαγράφεται αυτοδικαίως από το μητρώο των μελών της ένωσης ή της ομοσπονδίας.».

  • 6 Ιανουαρίου 2025, 13:14 | Ιωάννης Κυμιωνής

    Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής, Δικηγόρος ΔΣΑ-Τμήμα Δικαστηρίων ΔΥΠΑ, LLM, LLM, ΥΔ Παντείου Πανεπιστημίου, Διαπιστευμένος Διαμεσολαβητής ΥπΔικαιοσύνης, Αθλητικός Διαμεσολαβητής, Αιρετό τακτικό Μέλος ΔΣ Ελληνικής Ομοσπονδίας Τοξοβολίας [ioanniskymionis@yahoo.gr]

    Στο άρθρο αναβιώνει ο «εφιάλτης» του ερασττεχνικού αθλητισμού, τα σωματεία-«ζόμπυ» (!), που παρασιτούν και καταστρέφουν τον ίδιο τον Αθλητισμό. Καλό θα ήταν να αναληφθούν εντονώτερες πρωτοβουλίες από τα συναρμόδια Υπουργεία για την εκκαθάριση του πεδίου επ’ωφελεία της συνταγματικής εγγύησης του άρ. 16 παρ. 9 Σ/τος 1975/2019. Προς την κατεύθυνση αυτή παράθέτω δημόσια πρόταση από δεκαετίας (!) δημοσιευμένη στην έγκριτη Εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ Ξάνθης για το θέμα:

    Εκκαθάριση Σωματείων ανά την Χώρα
    Δημοσιεύτηκε στις 23 Οκτωβρίου 2015

    Α. Στην Χώρα μας λόγω της ισχύος των διατάξεων του ΑΚ και της ειδικής περί παντός τύπου Σωματείου νομοθεσίας έχουν συσταθεί και λειτουργούν (;) δεκάδες χιλιάδες Σωματεία. Ωστόσο συνολικώς τα Σωματεία λειτουργούν υπό θολό τοπίο και μάλιστα η Χώρα μας έχει καταδικασθεί ενώπιον του ΕΔΔΑ επανειλημμένως λόγω των αδέξιων χειρισμών της στο ζήτημα της άσκησης ελέγχου και εποπτείας ακόμα και σε αυτά, που ανοικτά επιδιώκουν παράνομους αποσχιστικούς και αντι-πολιτειακούς σκοπούς.

    Β. Η ανάγκη εκκαθάρισης του τοπίου είναι ανυπέρθετη. Προτάσεις (ενδεικτικώς) προς την κατεύθυνση αυτή μπορούν να είναι :

    -Αμεση σύσταση Διεύθυνσης Σωματείων στο Υπουργείο Δικαιοσύνης [Διεύθυνση] και εποπτεία όλων των Τμημάτων Σωματείων ανά Πρωτοδικείο και Ειρηνοδικείο της Χώρας

    -Ταξινόμηση, τροποποίηση και κωδικοποίηση σε ένα νομοθέτημα όλων των διατάξεων περί τα Σωματεία και κατάργηση (α) περιττών και αναχρονιστικών τύπων Σωματείων, (β) των αρμοδιοτήτων των “κρατικών Νομαρχών” και των Περιφερειακών Αυτοδιοικήσεων επί κάθε τύπου Σωματείων

    -Υποχρέωση εντός διετούς αποκλειστικής προθεσμίας επί ποινή διάλυσης όλων των δραστηριοποιούμενων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) εντός και εκτός Ελλάδας με έδρα την Ελλάδα να αποκτήσουν την νομική προσωπικότητα του Σωματείου

    -Ηλεκτρονική απογραφή των Σωματείων εντός εξαμήνου, δημιουργία Ηλεκτρονικού Μητρώου Σωματείων στην Διεύθυνση και ανάρτησή του στο Πρόγραμμα “Διαύγεια”

    -Ελεγχος ανά τριετία από την σύσταση για την ύπαρξη και λειτουργία του Σωματείου από την Διεύθυνση και εποπτεία από την Διεύθυνση για την ετήσια υποβολή των φορολογικών και άλλων δηλώσεων από τα Σωματεία

    -Εκκίνηση διαδικασίας διάλυσης του Σωματείου στην περίπτωση παράβασης του Νόμου ή αδράνειας ή αχρησίας ή ελλείψεως οργάνων διοίκησης ή οικονομικών πλημμελειών από την Διεύθυνση ή τον τοπικά αρμόδιο Εισαγγελέα.

    Γ. Το όφελος του Δημοσίου από την πρόταση είναι προφανές μόνο και μόνο από την υποβολή ετησίως των φορολογικών δηλώσεων και των Συγκεντρωτικών Καταστάσεων των κάθε είδους Σωματείων.

    Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής
    Δικηγόρος ΔΣΑ – ΝΥ ΟΑΕΔ
    e-mail: ioanniskymionis@yahoo.gr

  • 1 Ιανουαρίου 2025, 00:57 | Νικόλαος Τσιοφύλας

    Για ποιον λόγο τόσα σωματεία μπήκαν σε αυτή την χρονοβόρα, ψυχοφθόρο και κοστοβόρα διαδικασία σχετικά με το μητρώο, αν δεν υπάρχουν ουσιαστικές συνέπειες; η αυστηρότητα στην τήρηση της νομοθεσίας θεωρώ ότι είναι μονόδρομος. Δεν μπορεί ο νομοθέτης να αυτοαναιρείται. Αν θέλουμε να υπάρξει πραγματικά εξυγίανση του αθλητισμού θα πρέπει να υπάρχει αυστηρότητα και να μην ανοίγονται παράθυρα που διαιωνίζουν την νοσηρή κατάσταση.

  • 31 Δεκεμβρίου 2024, 07:54 | ΑΡΓΥΡΙΑΔΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

    ΔΕΝ πρέπει να αλλάξει κάτι στην σχετική νομοθεσία .
    Ειναι λάθος και μόνο που σκέφτεται κάποιος να δώσει παράταση ζωής σε παράνομα σωματεία που λυμαίνονται τον χώρο του αθλητισμού.

  • 28 Δεκεμβρίου 2024, 10:41 | Vasilieios Psaromatis

    Bravo well done bravo

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».