Αρχική Αναδιοργάνωση της δομής της Ελληνικής Αστυνομίας και αναβάθμιση της εκπαίδευσης του ένστολου προσωπικού της – Εκσυγχρονισμός του θεσμού της ηλεκτρονικής επιτήρησης υπόδικων, κατάδικων και κρατούμεν...ΜΕΡΟΣ Α΄ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (άρθρα 1-101)Σχόλιο του χρήστη Νικόλαος Βεργίδης | 22 Φεβρουαρίου 2025, 21:35
Γενικά, το κείμενο του Σχεδίου Νόμου δεν παρουσιάζει ενιαία μορφή και συνοχή, ως νομικό κείμενο, και φαίνεται -σε όλη του την έκταση- να μην έχει πραγματοποιηθεί/καταβληθεί ιδιαίτερη σπουδή/προσπάθεια για τη συγγραφή του. Παρατηρείται, ότι οι λύσεις που αποτυπώνονται, δεν βασίζονται σε κάποιο στρατηγικό σχεδιασμό και σε ένα όραμα για την Ελληνική Αστυνομία, εν γένει, αλλά φαίνεται να έχουν αποτυπωθεί με βάση την ανθρωπογεωγραφία της (εκάστοτε) Υπηρεσίας. Μάλλον, πρόκειται, στην ουσία, για μία πρόχειρη και βεβιασμένη προσπάθεια για φθηνό εντυπωσιασμό και πλασματική ανάδειξη του κύρους -εντός και εκτός πολλών εισαγωγικών- συγκεκριμένων Υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, παρατηρούνται σημεία επί του Σχεδίου Νόμου, τα οποία χρήζουν τουλάχιστον) αιτιολόγησης, ως προς τη λογική προσέγγισής τους. Ενδεικτικά αναφέρονται τα παρακάτω (ωστόσο το κείμενο του Σχεδίου Νόμου βρίθει παρόμοιων σημείων): 1. Το άρθρο 53 (Διάρθρωση Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών) έρχεται σε αντίφαση με το άρθρο 60 παρ. 3 (Διάθρωση Υποδιεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών Βορείου Ελλάδος). Συγκεκριμένα, η Δ.Ε.Ε. διαρθρώνεται σε έξι [6] Υποδιευθύνσεις, ενώ η Υ.Ε.Ε.Β.Ε., η οποία υπάγεται διοικητικά στη Δ.Ε.Ε., διαρθρώνεται σε επτά [7] Τμήματα (!). Το οξύμωρο είναι ότι ο διαχωρισμός των Υποδιευθύνσεων της Δ.Ε.Ε. έχει πολύ διαφορετική φιλοσοφία από τον διαχωρισμό των επτά Τμημάτων της Υ.Ε.Ε.Β.Ε., όχι μόνο ως προς τις αρμοδιότητες, αλλά και ως προς τη διάρθρωση, δίχως να γίνεται αντιληπτή η αιτία αυτής της διαφοράς. 2. Στο άρθρο 52 (Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών – Αποστολή), δεν αναφέρεται πουθενά το ιδρυτικό Π.Δ. της Δ.Ε.Ε. (Π.Δ. 342/1977), ενώ στο άρθρο 60 παρ. 3 (Διάθρωση Υποδιεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών Βορείου Ελλάδος), αναφέρεται σαφώς. 3. Στο άρθρο 56 (Υποδιεύθυνση Διερεύνησης Εγκλημάτων και Εξέτασης Αποτυπωμάτων), ο τίτλος αυτής της Υποδιεύθυνσης δημιουργεί ασάφειες. Πρώτον, δεν είναι κατανοητή η έννοια της «Διερεύνησης των Εγκλημάτων», καθώς αυτή παραπέμπει στις Υπηρεσίες Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων. Ίσως, θα ήταν καλύτερος ένας όρος τύπου «Υποδιεύθυνση Διερεύνησης Σκηνής Εγκλημάτων». Δεύτερον, σε αυτή την Υποδιεύθυνση ανήκει το κομμάτι της Εγκληματολογικής Φωτογραφίας, όμως αυτό δεν αναφέρεται πουθενά στον τίτλο της Υποδιεύθυνσης, με αποτέλεσμα τόσο οι Προανακριτικές/Ανακριτικές αρχές όσο και οι πολίτες να μην κατανοούν σε ποια Υπηρεσία θα πρέπει να απευθύνουν σχετικά αιτήματα. 4. Στο Άρθρο 56 «Υποδιεύθυνση Διερεύνησης Εγκλημάτων και Εξέτασης Αποτυπωμάτων», αναφέρεται ότι μία εκ των αρμοδιοτήτων της συγκεκριμένης Υποδιεύθυνσης είναι και η φωτογραφική σήμανση των ατόμων. Στο Άρθρο 59 «Υποδιεύθυνση Δακτυλοσκοπίας, Καταδιωκτικών - Συνοδειών και Αρχείου», στις αρμοδιότητες της συγκεκριμένης Υποδιεύθυνσης, εμπίπτει η διαδικασία της διεκπεραίωσης της εγκληματολογικής σήμανσης, πλην όμως από τη διαδικασία της εγκληματολογικής σήμανσης (Έγγραφα-Δακτυλοσκόπηση-Φωτογράφιση), μόνο η φωτογραφική σήμανση δεν ανήκει σε αυτή την Υποδιεύθυνση, πράγμα που δημιουργεί απορίες γιατί μία τέτοια Υποδιεύθυνση να μην έχει το σύνολο της εγκληματολογικής σήμανσης. 5. Στο Άρθρο 57 «Υποδιεύθυνση Εργαστηρίων», ο τίτλος της συγκεκριμένης Υποδιεύθυνσης είναι γενικός και δεν δίνει στοιχεία ως προς τις αρμοδιότητες της Υποδιεύθυνσης. Επίσης, Εργαστήρια (φαίνεται να) λειτουργούν -προφανώς- και σε έτερες Υποδιευθύνσεις της Δ.Ε.Ε (Υ.Β.Β.Ε.Α. και Υ.Ψ.Ε.Ε.Α.), ως εκ τούτου ο τίτλος πρέπει να αλλάξει, ώστε να μην δημιουργούνται ασάφειες ή να συμπεριληφθούν όλα τα εργαστήρια στης Δ.Ε.Ε. σε αυτήν την Υποδιεύθυνση. Με άλλα λόγια, δίνεται η εντύπωση ότι η συγκεκριμένη Υποδιεύθυνση δημιουργείται για να συμπεριλάβει Ό,ΤΙ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ από τα εργαστήρια της Δ.Ε.Ε. 6. Στο Άρθρο 78 «Βαθμοί Προσωπικού Διοίκησης», παρ. 9, αναφέρεται σε ποιες Υπηρεσίες μπορούν να τοποθετηθούν Πολιτικοί Υπάλληλοι ως Τμηματάρχες. Δεν γίνεται κατανοητή η αιτία τοποθέτησης Πολιτικών υπαλλήλων ως Τμηματάρχες, ενώ υπάρχουν αξιόλογοι Αξιωματικοί Γενικών Καθηκόντων με πτυχία/σπουδές και πολύχρονη εμπειρία στο Σώμα, οι θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στις αντίστοιχες θέσεις. Επίσης, δημιουργεί μεγάλα ερωτήματα η επιλογή των συγκεκριμένων Υπηρεσιών για την τοποθέτηση των Π.Υ.-Τμηματαρχών, ενώ θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν ίσως και άλλες. Μήπως αυτή η επιλογή έγινε μόνο και μόνο με βάση την ανθρωπογεωγραφία των Π.Υ. που υπηρετούν αυτή τη στιγμή στην ΕΛ.ΑΣ.;