• Με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που αναρτήθηκε πρόσφατα σε δημόσια διαβούλευση επιδιώκεται, μεταξύ άλλων, η αναδιοργάνωση των Υπηρεσιών του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και η αναβάθμιση της εκπαίδευσης του ένστολου προσωπικού της. Κατ’ ουσίαν, μεγάλο μέρος της αναδιοργάνωσης των Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας έχει ολοκληρωθεί εντός του έτους 2024 με την ίδρυση της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος (π.δ. 29/2024, Α΄ 88) και των Διευθύνσεων Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αττικής και Θεσσαλονίκης (π.δ. 63/2024, Α΄ 180), στις οποίες υπάγονται διάφορες οργανικές μονάδες που υπάγονταν προηγουμένως στις Διευθύνσεις Ασφάλειας Αττικής και Θεσσαλονίκης αντιστοίχως και στη Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας, οι οποίες έχουν πλέον καταργηθεί. Συνεπώς, κατά το μέρος που αφορά την αναδιοργάνωση των Υπηρεσιών, οι προαναφερόμενες διατάξεις αναδιατυπώνονται σε μορφή νόμου πλέον μαζί με τις τροποποιήσεις που επέρχονται στην ύπατη επιτελική Υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας, το Αρχηγείο της. Σημαντικότερες αλλαγές που επέρχονται στη δομή του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας είναι οι ακόλουθες: Μετονομάζονται οι θέσεις των 4 Αντιστρατήγων της Ελληνικής Αστυνομίας, σε Α΄ και Β΄ Υπαρχηγό (πρώην Υπαρχηγός και Προϊστάμενος Επιτελείου αντίστοιχα) και Γενικούς Συντονιστές Αστυνομίας Βορείου και Νοτίου Ελλάδος (πρώην Γενικοί Επιθεωρητές Αστυνομίας). Οι Κλάδοι του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας μετονομάζονται σε Γενικές Διευθύνσεις και συγχωνεύεται εκ νέου ο Κλάδος της Ασφάλειας κα της Τάξης (Αστυνόμευσης). Είναι άξια απορίας η μετονομασία των Κλάδων σε Γενικές Διευθύνσεις, καθώς η ιδιαίτερη δομή του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας δεν συνάδει με τις ονομασίες των οργανικών μονάδων του πολιτικού δημοσίου τομέα (Γενικές Διευθύνσεις) και θα ήταν καλύτερο να συμπλέει με την ονομασία των οργανικών μονάδων των Επιτελείων των Σωμάτων Ασφαλείας που διακρίνονται σε Κλάδους. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να μην προχωρήσει η μετονομασία των Κλάδων, αλλά να παραμείνουν με την τωρινή ονομασία. Περαιτέρω, προκαλείται σύγχυση στον καθορισμό των αρμοδιοτήτων της νεοπαγούς κεντρικής επιτελικής Υπηρεσίας, Διεύθυνσης Δεοντολογίας και Εσωτερικού Ελέγχου (άρθρο 13) , η οποία αφ’ ενός έχει ως χωρική αρμοδιότητα την Περιφέρεια Αττικής, ως προς τη διενέργεια διοικητικών εξετάσεων του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, αφ’ ετέρου δε, όπως αναφέρεται στην παρ. 5 του ιδίου άρθρου τα Τμήματα και τα Γραφεία Διοικητικών Εξετάσεων που λειτουργούν στα Επιτελεία των Γενικών Περιφερειακών Αστυνομικών Διευθύνσεων φαίνεται να υπάγονται σε αυτήν. Με τον τρόπο αυτό παρακάμπτεται ουσιαστικά ο Γενικός Περιφερειακός Διευθυντής και ο αντίστοιχος χωρικός Γενικός Συντονιστής Αστυνομίας και η εποπτεία αυτών των οργανικών μονάδων που ανήκουν στην εκάστοτε ΓΕ.Π.Α.Δ. ασκείται απευθείας από το Διευθυντή της Διεύθυνσης Δεοντολογίας και Εσωτερικού Ελέγχου. Θεωρούμε ότι το ζήτημα αυτό είναι αρκετά σοβαρό, καθώς απομειώνει τις ορθώς μέχρι σήμερα αποκεντρωμένες αρμοδιότητες των ΓΕ.Π.Α.Δ., ιδίως σε ένα τόσο ευαίσθητο τομέα όπως της άσκησης πειθαρχικής δικαιοδοσίας, και δημιουργεί εικόνα ελλείμματος εμπιστοσύνης του Αρχηγείου a priori σε ανώτατους αξιωματικούς του Σώματος (Γενικούς Περιφερειακούς Αστυνομικούς Διευθυντές) με όποια δυσμενή αποτελέσματα μπορεί να προκαλέσει αυτή. Όσον αφορά τη Γενική Διεύθυνση Ασφάλειας και Αστυνόμευσης, είναι επίσης άξια απορίας η μετονομασία της Διεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας (άρθρο 22), σε Διεύθυνση Προστασίας του Κράτους, εφόσον ασκεί τις ίδιες αρμοδιότητες με τις σημερινές της, και ενώ στην παρ. 1 του άρθρου 22 αναφέρεται ότι «χειρίζεται, σε επιτελικό επίπεδο, τα θέματα κρατικής ασφάλειας». ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να παραμείνει ως έχει ο τίτλος «Διεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας». Στην ίδια Γενική Διεύθυνση ιδρύεται νεοπαγής Διεύθυνση Κοινωνικής Αστυνόμευσης (άρθρο 25), η οποία ορθώς αναλαμβάνει να διαχειρίζεται σε επιτελικό επίπεδο στρατηγικές κατά των διάφορων μορφών βίας, η οποία βρίσκεται σε έξαρση στην εποχή μας, και αποφορτίζει διοικητικά και τη Διεύθυνση Αστυνόμευσης και Τάξης από την ενασχόληση με τις συγκεκριμένες θεματικές. Παρ’ όλα αυτά, δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη η περ. (αβ) της παρ. 3 του άρθρου 25, η οποία αφορά την αρμοδιότητά της για «την εκπόνηση μελετών για την εξασφάλιση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την αστυνομική πρακτική». ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να αλλάξει προφανώς η διατύπωση της συγκεκριμένης φράσης, η οποία μάλλον ατυχώς αποτυπώθηκε έτσι, καθώς προκαταλαμβάνει a priori την αστυνομική πρακτική ως κακοποιητική και παραβατική συμπεριφορά, από την οποία ο διοικούμενος χρήζει εξασφάλισης και προστασίας. Στη συνέχεια προβλέπεται η ίδρυση της Γενικής Διεύθυνσης Υποστήριξης, όπου βλέπουμε ότι οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Πληροφορικής περιέρχονται στις Διευθύνσεις (α) Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και (β) Επικοινωνιών και Δικτύων και, μεταξύ άλλων η Διεύθυνση Υποστήριξης μετονομάζεται σε Διεύθυνση Οικονομικής Υποστήριξης. Ο όρος «Οικονομικής Υποστήριξης» δημιουργεί σύγχυση αρμοδιοτήτων μεταξύ της ιδίας Διεύθυνσης και της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και Επιτελικού Σχεδιασμού (ΓΔΟΥΕΣ) του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, με την τελευταία να αποτελεί την μοναδική Οικονομική Υπηρεσία (κατά το ν. 4270/2014, περί δημοσίου λογιστικού). Συνεπώς, η συγκεκριμένη Διεύθυνση, βάσει των αρμοδιοτήτων της, πρέπει να παραμείνει στη δομή του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας, ως «Διεύθυνση Υποστήριξης», καθώς το νέο όνομά της δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές της αρμοδιότητες (βλ. αντιστοίχως τη Διεύθυνση Υποστήριξης του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος). Επιπροσθέτως, δεν είναι κατανοητή η κατάργηση εξ’ ολοκλήρου της Υπηρεσίας Διαχείρισης Ευρωπαϊκών και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (ΥΔΕΑΠ) του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, η οποία διαχειρίζεται πληθώρα χρηματοδοτικών προγραμμάτων και οικονομικών πόρων από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (AMIF) και Εσωτερικής Ασφάλειας (ISF), το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και άλλα εθνικά αναπτυξιακά προγράμματα, από τα οποία αντλούνται εξαιρετικά απαραίτητοι ενωσιακοί και εθνικοί πόροι για την Ελληνική Αστυνομία. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Η πρόταση μας είναι να απαλειφθεί η σχετική διάταξη που προβλέπει την κατάργηση της ΥΔΕΑΠ. ΑΡΘΡΟ 13 «Διεύθυνση Δεοντολογίας Εσωτερικού Ελέγχου (Δ.Δ.Ε.Ε.)». ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να καταργηθεί το εδάφιο α΄ της παραγράφου 1 και η υποπερ. αα΄ του εδαφίου α΄ της παρ. 3, για την αποφυγή αλληλεπικάλυψης αρμοδιοτήτων με την Διεύθυνση Ένστολου Προσωπικού, καθόσον ο κεντρικός σχεδιασμός και συντονισμός για τον εσωτερικό έλεγχο και τις εν γένει πειθαρχικές διαδικασίες της Ελληνικής Αστυνομίας είναι ορθότερο να διατηρηθεί από την Διεύθυνση Ένστολου Προσωπικού, η οποία τηρεί όλους τους ατομικούς φακέλους και χειρίζεται το σύνολο των θεμάτων που αφορούν το ένστολο προσωπικό. ΑΡΘΡΟ 19 Στο άρθρο 19 παρ.2 εδάφιο ε΄ προβλέπεται η μετάπτωση της Διεύθυνσης Ιστορίας της Ελληνικής Αστυνομίας σε Τμήμα Ιστορίας, το οποίο υπάγεται στην Διεύθυνση Επικοινωνίας. Για λόγους οι οποίοι άπτονται της σημασίας που πρέπει να δίνει το Σώμα στη διατήρηση και στη διαφύλαξη της ιστορικής μνήμης καθώς και για αντιστοιχία με συναφείς υπηρεσίες των λοιπών Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Η δημιουργία Υποδιεύθυνσης Ιστορίας. Άλλωστε στην Διεύθυνση Επικοινωνίας προβλέπεται η λειτουργία Υποδιεύθυνσης Θρησκευτικού, άρθρο 19 παρ.4, οπότε δύναται να προστεθεί στην παράγραφο αυτή και να τροποποιηθεί ως εξής: «στην Διεύθυνση Επικοινωνίας υπάγονται η Υποδιεύθυνση Θρησκευτικού, η οποία λειτουργεί σύμφωνα με το άρθρο 53 του π.δ.141/1991 και η Υποδιεύθυνση Ιστορίας» με τις αρμοδιότητες που περιγράφονται στην παρ.3 εδ.ε΄. ΑΡΘΡΟ 32 «Διεύθυνση Ένστολου Προσωπικού» ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ: i) Να προστεθεί στην παράγραφο 3 εδάφιο α΄, νέα υποπερίπτωση ως εξής: «Τον χειρισμό πειθαρχικών υποθέσεων Αξιωματικών. Με απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας καθορίζονται οι λεπτομέρειες, ως προς τον χειρισμό των υποθέσεων αυτών, καθώς και η συνεργασία με την Διεύθυνση Δεοντολογίας και Εσωτερικού Ελέγχου και τα λοιπά πειθαρχικά όργανα. ii) Να αντικατασταθεί η υποπερ. αι΄ του εδαφίου α΄ της παραγράφου 3 ως εξής: «τη λήψη μέτρων κατά αξιωματικών για αδικήματα που διέπραξαν εντός ή εκτός υπηρεσίας». iii) Να αντικατασταθεί η υποπερ. αια΄ του εδαφίου α΄ της παραγράφου 3 ως εξής: «τη μέριμνα για την παρακολούθηση της εξέλιξης των ποινικών υποθέσεων στις οποίες εμπλέκονται Αξιωματικοί». ΑΡΘΡΟ 39 Στο άρθρο 39 παρ. 4 «Το Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης της Υποδιεύθυνσης Τεχνικής Συντήρησης και Εφαρμογών της Διεύθυνσης Υποδομών και Τεχνικών Μέσων είναι αρμόδιο για: ... αστ) την εξυπηρέτηση, την εποπτεία και τον έλεγχο των μερικών διαχειρίσεων που λειτουργούν στις Διευθύνσεις Υγειονομικού, Παλλαϊκής Άμυνας – Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης (Π.ΑΜ. – Π.Σ.Ε.Α.) και στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας». ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να προστεθεί η Διεύθυνση Οικονομικής Επιθεώρησης και η Υπδιεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας Βορείου Ελλάδος, η οποία στην παρούσα φάση εξυπηρετείται διαχειριστικά από τη Δ.Α. Θεσσαλονίκης και τον Ειδικό Φορέα της. ΑΡΘΡΟ 40 Στο άρθρο 40 «Η Διεύθυνση Οικονομικής Υποστήριξης (Δ.Ο.Υ.) είναι αρμόδια για ζητήματα προϋπολογισμού, απολογισμού και αποδοχών, καθώς και ασφάλισης του ένστολου και πολιτικού προσωπικού». ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να προστεθεί: ζητήματα σύστασης- ίδρυσης ή κατάργησης και γενικώς διάρθρωσης διαχειρίσεων πάγιας προκαταβολής και υλικού της Ελληνικής Αστυνομίας ΑΡΘΡΟ 40 Στο άρθρο 40 παρ.3β) β) Το Τμήμα Στέγασης, Κίνησης Υπηρεσιακών Οχημάτων και Καταλογισμών Υλικού είναι αρμόδιο για: βα) τη στέγαση των υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας και την αποστολή τεκμηριωμένων αιτημάτων στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών και Επιτελικού Σχεδιασμού για την αγορά, μίσθωση, επισκευή και συντήρηση κτιρίων, ββ) την υποβολή τεκμηριωμένων αιτημάτων στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών και Επιτελικού Σχεδιασμού για την επισκευή, συντήρηση και κίνηση των οχημάτων, βγ) τον χειρισμό των θεμάτων καταλογισμού της αξίας των δημόσιων υλικών της Ελληνικής Αστυνομίας σε βάρος των υπαιτίων, για έλλειψη, βλάβη ή φθορά τους, βδ) την έκδοση απόφασης για την αποδοχή δωρεών πάσης φύσεως υλικών, χρηματικών ποσών, καθώς και ακινήτων, πλην εκτάσεων, που προορίζονται για την κάλυψη στεγαστικών αναγκών των Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, κατόπιν σύμφωνης γνώμης των συναρμοδίων Διευθύνσεων του Φορέα, αναλόγως προς τη φύση του δωρηθέντος είδους, βε) την ένταξη υλικών στο σύστημα «Νέο Γενικό Ονομαστικό Ειδών», βστ) την έκδοση απόφασης εκποίησης υλικών – ανακύκλωσης, που πραγματοποιούνται βάσει των πρακτικών επιθεώρησης υλικών, βζ) την έκδοση απόφασης για την παράδοση – παραλαβή των Γενικών Διαχειρίσεων Υλικού, βη) την έγκριση εγγραφής και διαγραφής των πάσης φύσεως υλικών και μέσων που περιέρχονται στην κυριότητα της Ελληνικής Αστυνομίας και βθ) την προετοιμασία διοικητικών πράξεων για θέματα της αρμοδιότητάς του. ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ: i) να προστεθεί στις περ. β): την έκδοση απόφασης πράξεων αποδοχής δωρεών οχημάτων προερχομένων από παραχώρηση, με βάση τις συμφωνίες αστυνόμευσης με εταιρείες εκμετάλλευσης αυτοκινητοδρόμων (ΔΙΟΔ/Φ.60/1/Α4061 από 20-3-1984 κοινή υπουργική απόφαση, Β΄ 155 και 6400/2060 από 25-5-1984 απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, Β΄ 387). ii) στο βε) να αντικατασταθεί με: τη «δημιουργία, κατάργηση, συγχώνευση, μετονομασία κωδικών-ονομασίας ειδών στο Ν.Γ.Ο.Ε.» ΑΡΘΡΟ 42 Στο άρθρο 42 παρ. 3 «Το Τμήμα Διαχείρισης Χρηματικού – Υλικού είναι αρμόδιο για: ... βδ) τη διαχειριστική εξυπηρέτηση της μερικής διαχείρισης του Ιδρύματος Μέριμνας και Αριστείας της Ελληνικής Αστυνομίας, του άρθρου 16 του ν. 4703/2020 (Α’ 131), καθώς και των υπηρεσιών των παρ. 1, 2 και της περ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 2800/2000 (Α’ 41) και βε) τη διαχειριστική εξυπηρέτηση και υπευθυνότητα έναντι των Επιτελικών Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, αναφορικά με την αρμοδιότητα της περ. α) και σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Διεύθυνσης Οικονομικής Υποστήριξης». ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να αφαιρεθεί η διάταξη της περ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 2800/2000. Να προστεθούν προς διαχειριστική εξυπηρέτηση και των υπηρεσιών του Μέρους Α΄ του π.δ. 62/2019 (ΓΔΟΥΕΣ, κλπ) και λοιπές Υπηρεσίες που υπάγονται απευθείας στον Υπουργό ΠΡΟ.ΠΟ, πλην όσων εξυπηρετούνται από το Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης της Υποδιεύθυνσης Τεχνικής Συντήρησης και Εφαρμογών της Διεύθυνσης Υποδομών και Τεχνικών Μέσων. ΑΡΘΡΟ 44 Στο άρθρο 44 παρ. 6 ΔΙΔΑΠ. «Το 4ο Τμήμα είναι αρμόδιο για: α) τη γραμματειακή υποστήριξη και την τήρηση του αρχείου της Διεύθυνσης, β) τον προσδιορισμό των συνολικών αναγκών της Διεύθυνσης σε οικονομικούς πόρους, υλικοτεχνικό εξοπλισμό και μέσα, καθώς και τη διεκπεραίωση των απαραίτητων διαδικασιών προμήθειας αυτών, σε συνεργασία με τα λοιπά τμήματα της Διεύθυνσης και τις αρμόδιες διευθύνσεις του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, ...». ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να προστεθεί στο β) τη διαχείριση θεμάτων υλικού - χρηματικού. Με απόφαση Αρχηγού να οριστεί να λειτουργεί ως Γενική Διαχείριση. ΑΡΘΡΟ 46 Στο άρθρο 46 παρ. 10 «Η Δ.Α.Ε.Ε.Β. εξυπηρετείται διαχειριστικά από τη Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής και η Υ.Α.Ε.Ε.Β.Β.Ε. από τη Διεύθυνση Ασφάλειας Θεσσαλονίκης». ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να αφαιρεθεί η διάταξη. Με απόφαση Αρχηγού να οριστεί να λειτουργεί η Δ.Α.Ε.Ε.Β. ως Γενική Διαχείριση, στην οποία θα υπάγεται η Μερική Διαχείριση της Υ.Α.Ε.Ε.Β.Β.Ε., η οποία θα εξυπηρετείται και από τον Ε.Φ. της Δ.Α.Ε.Ε.Β. ΑΡΘΡΟ 51 ΔΙΔΗΕ. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Με απόφαση Αρχηγού να οριστεί ότι στη ΔΙΔΗΕ θα λειτουργεί Γενική Διαχείριση, στην οποία θα υπάγεται η Μερική Διαχείριση της Υ.Δ.Η.Ε.Β.Ε., η οποία θα εξυπηρετείται και από τον Ε.Φ. της ΔΙΔΗΕ. ΑΡΘΡΟ 68 Στο άρθρο 68 παρ. 2 «Στη Διεύθυνση Προστασίας Αλλοδαπών Αξιωματούχων και Ευπαθών Στόχων υπάγεται και το Τμήμα Προστασίας Προσώπων και Ευπαθών Στόχων Θεσσαλονίκης, το οποίο εδρεύει στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, εξυπηρετείται διαχειριστικά από τη Διεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Θεσσαλονίκης και ασκεί στην περιοχή αυτή τις αρμοδιότητες της παρ. 1». ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να αφαιρεθεί η διάταξη περί διαχειριστικής εξυπηρέτησης από τη ΔΔΕΕ Θεσ/κης. Με απόφαση Αρχηγού να οριστεί ότι η Μερική Διαχείριση θα υπάγεται στη Γενική Διαχείριση της Γενικής Επισήμων και θα εξυπηρετείται από τον Ε.Φ. της. ΑΡΘΡΟ 73 Στο άρθρο 73 παρ. 3 «(ΤΔΥΕ των ΓΕΠΑΔ) … Στο Τμήμα λειτουργεί Γενική Διαχείριση, η οποία εποπτεύει και ελέγχει τις Μερικές Διαχειρίσεις των Διευθύνσεων Αστυνομίας δικαιοδοσίας της οικείας ΓΕ.Π.Α.Δ.» ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να μην δεσμεύει το Αρχηγείο, ο χαρακτηρισμός Γενική ή Μερική διαχείριση, αλλά να παραπέμπει γενικά με αρμοδιότητα Διαχείρισης Χρηματικού - Υλικού. Να προστεθεί διάταξη "4. Με αποφάσεις του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας συστήνονται - ιδρύονται ή καταργούνται και γενικώς διαρθρώνονται διαχειρίσεις πάγιας προκαταβολής και υλικού της Ελληνικής Αστυνομίας, με μέριμνα της Δ/νσης Οικονομικής Υποστήριξης. ΑΡΘΡΟ 75 Στο άρθρο 74 παρ. 3 «(ΓΔΥΕ των ΔΑ των ΓΕΠΑΔ) Στο Γραφείο Διοικητικής Υποστήριξης και Εκπαίδευσης λειτουργεί Μερική Διαχείριση, η οποία χειρίζεται τα θέματα χρηματικού και υλικού της οικείας Διεύθυνσης Αστυνομίας». ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: να μην δεσμεύει το Αρχηγείο, ο χαρακτηρισμός Γενική ή Μερική διαχείριση, αλλά να παραπέμπει γενικά με αρμοδιότητα Διαχείρισης Χρηματικού - Υλικού. Να προστεθεί διάταξη "4. Με αποφάσεις του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας συστήνονται - ιδρύονται ή καταργούνται και γενικώς διαρθρώνονται διαχειρίσεις πάγιας προκαταβολής και υλικού της Ελληνικής Αστυνομίας, με μέριμνα της Δ/νσης Οικονομικής Υποστήριξης". ΑΡΘΡΟ 78 Στο άρθρο 78 παρ.8 προβλέπεται ότι : «Στις Διευθύνσεις Επικοινωνίας, Επικοινωνιών και Δικτύων, Υποδομών και Τεχνικών Μέσων και Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης τοποθετείται πολιτικός υπάλληλος ως Διευθυντής κατηγορίας Π.Ε., κλάδου και ειδικότητας σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 συναφούς με την αποστολή τους. Σε περίπτωση έλλειψης πολιτικών υπαλλήλων κλάδων και ειδικοτήτων συναφών με την αποστολή των εν λόγω διευθύνσεων, τοποθετείται υπάλληλος κατηγορίας Π.Ε. κλάδου Διοικητικού – Οικονομικού οποιασδήποτε ειδικότητας σύμφωνα με το π.δ. 85/2022.», ήτοι στις θέσεις Διευθυντών των νεοσύστατων Διευθύνσεων Επικοινωνιών και Δικτύων, Υποδομών και Τεχνικών Μέσων και Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης τοποθετούνται μόνο πολιτικοί υπάλληλοι και μόνο σε περίπτωση έλλειψης πολιτικών υπαλλήλων των προβλεπομένων κατηγοριών και κλάδων για την κάλυψη θέσεων Διευθυντών, δύναται να τοποθετούνται αξιωματικοί ειδικών καθηκόντων αντίστοιχης ειδικότητας ή αξιωματικοί γενικών καθηκόντων. Στη νυν Διεύθυνση Τεχνικής Υποστήριξης/Α.Ε.Α. πέραν των πολιτικών υπαλλήλων, υπηρετούν αστυνομικοί γενικών ή ειδικών καθηκόντων, που κατέχουν πτυχία με τις ειδικότητες που ορίζονται στο π.δ. 85/2022, όπως τα αντίστοιχα που προβλέπονται για την κατάληψη των θέσεων των Διευθυντών από τους πολιτικούς υπαλλήλους (π.χ. μηχανικοί με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος κλπ). Σύμφωνα με την πρόβλεψη του προτεινόμενου άρθρου 78.8, συντελείται ενέργεια που αντίκειται στο δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης, καθότι από τις εν λόγω θέσεις των Διευθυντών των συγκεκριμένων Διευθύνσεων, αποκλείονται με αυτή τη διάταξη οι πτυχιούχοι αστυνομικοί, οι οποίοι κατέχουν βαθμίδα εκπαίδευσης, μέχρι και Διδακτορικού επιπέδου, ενώ τοποθετούνται ως Διευθυντές μόνο σε περίπτωση έλλειψης πολιτικών υπαλλήλων, έχοντας οι τελευταίοι ακόμα και χαμηλότερης βαθμίδας εκπαίδευσης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι Αστυνομικοί Ειδικών Καθηκόντων κατηγορίας «τεχνικοί», που υπηρετούν στη νυν Διεύθυνση Τεχνικής Υποστήριξης/Α.Ε.Α., προσλήφθηκαν από την Ελληνική Αστυνομία, με απαραίτητα προσόντα την κατοχή τίτλου Πανεπιστημιακής ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης, πτυχίου ξένων γλωσσών κλπ και κλήθηκαν να καταλάβουν θέσεις σε συγκεκριμένες Υπηρεσίες, σύμφωνα με την ειδικότητα που κατέχουν. Εφόσον δεν τους παρέχεται το δικαίωμα κατάληψης θέσεως Τμηματάρχη με ίσους όρους με τους αντίστοιχους πολιτικούς υπαλλήλους, τους απεμπολείται και το δικαίωμα κατάληψης θέσεως και Διευθυντή, καθόσον δε θα έχουν το ελάχιστο του ενός (1) έτους σε θέση Τμηματάρχη, ενώ κατά βάση δεν προβλέπεται η μετακίνησή τους σε έτερες Υπηρεσίες, λόγω της ιδιότητάς τους. Κρίνεται απαραίτητο, ώστε η Διοίκηση να μπορεί να επιλέξει το καταλληλότερο επιστημονικό προσωπικό για τη λειτουργία των εξειδικευμένων Διευθύνσεων, με ισότιμη μεταχείριση του προσωπικού, παρέχοντας τη δυνατότητα και στο αστυνομικό προσωπικό να τοποθετείται ως επικεφαλής των Διευθύνσεων και όχι μόνο ελλείψει πολιτικού προσωπικού. ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ: α. Να επαναδιατυπωθεί η παράγραφος 8 του άρθρου 78. «Στη Διεύθυνση Επικοινωνίας τοποθετείται πολιτικός υπάλληλος ως Διευθυντής κατηγορίας Π.Ε., κλάδου και ειδικότητας σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 συναφούς με την αποστολή τους. Σε περίπτωση έλλειψης πολιτικών υπαλλήλων κλάδων και ειδικοτήτων συναφών με την αποστολή των εν λόγω διευθύνσεων, τοποθετείται υπάλληλος κατηγορίας Π.Ε. κλάδου Διοικητικού – Οικονομικού οποιασδήποτε ειδικότητας σύμφωνα με το π.δ. 85/2022. Στις Διευθύνσεις, Επικοινωνιών και Δικτύων, Υποδομών και Τεχνικών Μέσων και Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης δύναται να τοποθετείται ως Διευθυντής Αξιωματικός Γενικών Καθηκόντων ή Αξιωματικός Ειδικών Καθηκόντων ή πολιτικός υπάλληλος κατηγορίας Π.Ε., κλάδου και ειδικότητας σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 συναφούς με την αποστολή τους. Σε περίπτωση έλλειψης πολιτικών υπαλλήλων κλάδων και ειδικοτήτων συναφών με την αποστολή των εν λόγω διευθύνσεων, δύναται να τοποθετείται υπάλληλος κατηγορίας Π.Ε. κλάδου Διοικητικού – Οικονομικού οποιασδήποτε ειδικότητας σύμφωνα με το π.δ. 85/2022.» ΑΡΘΡΟ 78 Στο άρθρο 78 παρ.9 προβλέπεται ότι : «Πολιτικοί υπάλληλοι τοποθετούνται ως Τμηματάρχες, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. ως εξής Στα Τμήματα Μεταφορικών Μέσων και Κτιριακών Έργων και Υποδομών της Υποδιεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης της Διεύθυνσης Υποδομών και Τεχνικών Μέσων, τοποθετούνται πολιτικοί υπάλληλοι των Κλάδων Π.Ε. Μηχανικών ή Τ.Ε. Μηχανικών, οποιασδήποτε ειδικότητας σύμφωνα με το π.δ. 85/2022, και στο Τμήμα Γενικών και Ατομικών Εφοδίων της ιδίας Υποδιεύθυνσης πολιτικοί υπάλληλοι των Κλάδων Π.Ε Διοικητικού – Οικονομικού ή Τ.Ε. Διοικητικού – Λογιστικού, οποιασδήποτε ειδικότητας σύμφωνα με το π.δ. 85/2022.», ήτοι: στις θέσεις Τμηματαρχών των Τμημάτων : (α) Μεταφορικών Μέσων και (β) Κτιριακών Έργων και Υποδομών, της Υποδιεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης της Διεύθυνσης Υποδομών και Τεχνικών Μέσων να τοποθετούνται μόνο πολιτικοί υπάλληλοι των Κλάδων Π.Ε. Μηχανικών ή Τ.Ε. Μηχανικών, οποιασδήποτε ειδικότητας σύμφωνα με το π.δ. 85/2022 και στο (γ) Γενικών και Ατομικών Εφοδίων της Υποδιεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης της Διεύθυνσης Υποδομών και Τεχνικών Μέσων, να τοποθετούνται μόνο πολιτικοί υπάλληλοι των Κλάδων Π.Ε Διοικητικού - Οικονομικού ή Τ.Ε. Διοικητικού - Λογιστικού, οποιασδήποτε ειδικότητας σύμφωνα με το π.δ. 85/2022, και μόνο σε περίπτωση έλλειψης πολιτικών υπαλλήλων των προβλεπομένων κατηγοριών και κλάδων για την κάλυψη τμηματαρχών, δύναται να τοποθετούνται αξιωματικοί ειδικών καθηκόντων αντίστοιχης ειδικότητας ή αξιωματικοί γενικών καθηκόντων, σύμφωνα με την παρ. 10, του άρθρου 78. Στη νυν Διεύθυνση Τεχνικής Υποστήριξης/Α.Ε.Α. πέραν των πολιτικών υπαλλήλων, υπηρετούν αστυνομικοί γενικών ή ειδικών καθηκόντων, που κατέχουν πτυχία με τις ειδικότητες που ορίζονται στο π.δ. 85/2022, όπως τα αντίστοιχα που προβλέπονται για την κατάληψη των θέσεων των τμηματαρχών από τους πολιτικούς υπαλλήλους (π.χ. μηχανικοί με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος κλπ). Σύμφωνα με την πρόβλεψη του προτεινόμενου άρθρου 78.9.γ, συντελείται ενέργεια που αντίκειται στο δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης, καθότι από τις εν λόγω θέσεις των Τμηματαρχών των συγκεκριμένων Τμημάτων, αποκλείονται με αυτή τη διάταξη οι πτυχιούχοι αστυνομικοί, οι οποίοι κατέχουν βαθμίδα εκπαίδευσης, μέχρι και Διδακτορικού επιπέδου, ενώ τοποθετούνται ως Τμηματάρχες μόνο σε περίπτωση έλλειψης πολιτικών υπαλλήλων, έχοντας οι τελευταίοι ακόμα και χαμηλότερης βαθμίδας εκπαίδευσης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι Αστυνομικοί Ειδικών Καθηκόντων κατηγορίας «τεχνικοί», που υπηρετούν στη νυν Διεύθυνση Τεχνικής Υποστήριξης/Α.Ε.Α., προσλήφθηκαν από την Ελληνική Αστυνομία, με απαραίτητα προσόντα την κατοχή τίτλου Πανεπιστημιακής ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης, πτυχίου ξένων γλωσσών κλπ και κλήθηκαν να καταλάβουν θέσεις σε συγκεκριμένες Υπηρεσίες, σύμφωνα με την ειδικότητα που κατέχουν. Εφόσον δεν τους παρέχεται το δικαίωμα κατάληψης θέσεως Τμηματάρχη με ίσους όρους με τους αντίστοιχους πολιτικούς υπαλλήλους, τους απεμπολείται και το δικαίωμα κατάληψης θέσεως και Διευθυντή, καθόσον δε θα έχουν το ελάχιστο του ενός (1) έτους σε θέση Τμηματάρχη, ενώ κατά βάση δεν προβλέπεται η μετακίνησή τους σε έτερες Υπηρεσίες, λόγω της ιδιότητάς τους. Κρίνεται απαραίτητο, ώστε η Διοίκηση να μπορεί να επιλέξει το καταλληλότερο επιστημονικό προσωπικό για τη λειτουργία των εξειδικευμένων Τμημάτων της (Μεταφορικών Μέσων, Κτιριακών Έργων και Υποδομών, Γενικών και Ατομικών Εφοδίων), με ισότιμη μεταχείριση του προσωπικού, παρέχοντας τη δυνατότητα και στο αστυνομικό προσωπικό να τοποθετείται ως επικεφαλής των Τμημάτων και όχι μόνο ελλείψει πολιτικού προσωπικού. ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ: i) Να διαγραφεί η παράγραφος 9 (γ) του άρθρου 78. ii) Να προστεθεί νέα ανεξάρτητη παράγραφος υπ’ αριθ. δεκατέσσερα (14) στο άρθρο 78, πέραν των δεκατριών (13) υπαρχόντων, ως ακολούθως : «14) Στα Τμήματα Μεταφορικών Μέσων και Κτιριακών Έργων και Υποδομών της Υποδιεύθυνσης Τεχνικής Υποστήριξης της Διεύθυνσης Υποδομών και Τεχνικών Μέσων, δύνανται να τοποθετούνται ως Τμηματάρχες πολιτικοί υπάλληλοι των Κλάδων Π.Ε. Μηχανικών ή Τ.Ε. Μηχανικών, οποιασδήποτε ειδικότητας σύμφωνα με το π.δ. 85/2022, και στο Τμήμα Γενικών και Ατομικών Εφοδίων της ιδίας Υποδιεύθυνσης δύναται να τοποθετείται ως Τμηματάρχης πολιτικός υπάλληλος των Κλάδων Π.Ε Διοικητικού - Οικονομικού ή Τ.Ε. Διοικητικού - Λογιστικού, οποιασδήποτε ειδικότητας σύμφωνα με το π.δ. 85/2022.» ΑΡΘΡΟ 79 Στο άρθρο 79 παρ. 2 αρμοδιότητες Αρχηγού Ελληνικής Αστυνομίας. ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ: i) Να προβλεφθεί αρμοδιότητα του Αρχηγού να εκχωρεί-κατανέμει στον Α΄ και Β΄ Υπαρχηγό τις αρμοδιότητες οι οποίες προβλέπονται στα άρθρα 80 και 81. Με τον τρόπο αυτό θα παρέχεται ευχέρεια στον Αρχηγό να επιλέγει σε ποιον εκ των δύο Υπαρχηγών θα εκχωρούνται οι επιχειρησιακές ή επιτελικές αρμοδιότητες χωρίς να δεσμεύεται από την ιεραρχική σχέση που θα δημιουργεί η αρχαιότητα μεταξύ των Αντιστρατήγων. ii) Nα προστεθεί αρμοδιότητα Αρχηγού "Με αποφάσεις του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας συστήνονται, ιδρύονται ή καταργούνται και γενικώς διαρθρώνονται διαχειρίσεις πάγιας προκαταβολής και υλικού της Ελληνικής Αστυνομίας, με μέριμνα της Δ/νσης Οικονομικής Υποστήριξης." ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗΣ Τροποποίηση του άρθρου 21 Ν.1481/1984, ως εξής: ΑΡΘΡΟ 21 – «Αστυνομικές Λέσχες – πρατήρια.» 1. Όπου οι υπηρεσιακές ανάγκες το επιβάλλουν, δύναται με απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας να ιδρύονται αστυνομικές λέσχες και παραρτήματα αυτών, δηλαδή εκμεταλλεύσεις εξυπηρέτησης προσωπικού, οι οποίες υπάγονται στις αστυνομικές υπηρεσίες στις οποίες λειτουργούν και τα Παραρτήματα τους στις λέσχες των αμέσως ιεραρχικά προϊσταμένων αστυνομικών υπηρεσιών. 2. Οι αστυνομικές λέσχες και τα αστυνομικά πρατήρια έχουν μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα, λειτουργούν ως εκμεταλλεύσεις εκτός κρατικού προϋπολογισμού, με σκοπό την κάλυψη: α) υλικών, ψυχαγωγικών, πολιτιστικών, πνευματικών αναγκών, β) εξυπηρετήσεων του αστυνομικού και πολιτικού προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, γ) αναγκών σίτισης – διατροφής, βραχυχρόνιας διαμονής - ενδιαίτησης και παροχής υπηρεσιών γενικώς. 3. Οι αστυνομικές λέσχες στεγάζονται σε οικήματα που μισθώνονται ή παραχωρούνται από το Δημόσιο τομέα κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 14 του ν.4270/2014, για την εξυπηρέτηση του σκοπού λειτουργίας τους ή σε οικήματα στα οποία στεγάζονται υπηρεσίες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. 4. Η οργάνωση και η λειτουργία των λεσχών και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια, ρυθμίζονται με την απόφαση ίδρυσής τους. 5. Οι δαπάνες προμήθειας, συντήρησης ειδών και εξοπλισμού, έργων ανακαίνισης κτιρίων στέγασης και πρόσληψης προσωπικού με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου για την αντιμετώπιση έκτακτων ή εποχιακών περιοδικών αναγκών των λεσχών βαρύνουν τους Π/Υ Εξόδων των Ειδικών Φορέων της Ελληνικής Αστυνομίας ή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και σε περίπτωση αδυναμίας, τις λέσχες. 6. Οι αστυνομικές λέσχες απαλλάσσονται για την εν γένει δραστηριότητά τους από κάθε φόρο, τέλος, δικαίωμα και κράτηση υπέρ Δημοσίου και τρίτων συμπεριλαμβανομένων και των τελών χαρτοσήμου με εξαίρεση τις εργοδοτικές εισφορές προς τα οικεία ασφαλιστικά ταμεία του απασχολούμενου με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου σε αυτά προσωπικού. Για προμήθειες κάθε φύσης και εργασίες που ενεργούνται με κεφάλαια εκτός κρατικού προϋπολογισμού για λογαριασμό των λεσχών ουδεμία κράτηση ενεργείται υπέρ Δημοσίου και τρίτων. 7. Τα τυχόν προκύπτοντα οικονομικά πλεονάσματα των λεσχών στο τέλος εκάστου οικονομικού έτους, περιέρχονται σε ειδικό τραπεζικό λογαριασμό σε εμπορική τράπεζα εσωτερικού, ως τακτικό αποθεματικό που διαχειρίζονται οι εκάστοτε διαχειριστές των λεσχών και εποπτεύεται από το αρμόδιο Τμήμα της Δ/νσης Οικονομικής Υποστήριξης/Α.Ε.Α. Μέρος του τακτικού αποθεματικού δύναται να διατίθεται με απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας και ύστερα από εισήγηση της Δ/νσης Οικονομικής Υποστήριξης/Α.Ε.Α., ως κάτωθι: α. Για την οικονομική ενίσχυση των πόρων του Ταμείου Πρόνοιας Αστυνομικών (Τ.Π.ΑΣ.) και Ταμείου Πρόνοιας Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων (Τ.Π.Υ.Α.Π.) του Ταμείου Προνοίας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας (ΤΑ.Π.Α.Σ.Α.), με κατανομή ποσόστωσης 68% και 32%, αντίστοιχα, β. Για την ενίσχυση της λειτουργίας του Ιδρύματος Μέριμνας και Αριστείας Ελληνικής Αστυνομίας, γ. Για την οικονομική ενίσχυση των πόρων Πολιτιστικού Κέντρου Ελληνικής Αστυνομίας (ΠΟ.Κ.Ε.Α.), δ. Για την ικανοποίηση πολιτιστικών και εκπαιδευτικών αναγκών του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, ε. Για την κάλυψη των αναγκών διατροφής (πρόχειρο φαγητό) του ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας, κατά τη διάρκεια αστυνομικών επιχειρήσεων οι οποίες δεν έχουν χαρακτηρισθεί ως ευρείας κλίμακας και εκδηλώνονται από τις αστυνομικές υπηρεσίες στις οποίες υπάγονται οι λέσχες, στ.Για την κάλυψη δαπανών προμήθειας, συντήρησης ειδών και εξοπλισμού και έργων συντήρησης μικρής κλίμακας στους χώρους των Λεσχών. Το τακτικό αποθεματικό καλύπτει έκτακτες και απρόβλεπτες ανάγκες των αστυνομικών λεσχών και του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας και επιπλέον διατίθεται για την επέκταση των δομών λειτουργίας τους, για την ίδρυση και λειτουργία ανά Διεύθυνση Αστυνομίας πρατηρίων ειδών - τροφίμων, πρατηρίων υγρών καυσίμων, βρεφονηπιακών σταθμών, ξενώνων βραχυχρόνιας διαμονής καθώς και Αστυνομικών Φαρμακείων, ύστερα από σχετικές αποφάσεις του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας. 8. Με απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας είναι δυνατό να λειτουργούν στις αστυνομικές λέσχες της παρ. 1 του παρόντος άρθρου και πρατήριο ειδών - τροφίμων, πρατήριο υγρών καυσίμων, βρεφονηπιακός σταθμός, ξενώνες βραχυχρόνιας διαμονής καθώς και Αστυνομικό Φαρμακείο κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων, που είναι απαραίτητα για την κάλυψη των σχετικών αναγκών του εν ενεργεία και εν συντάξει προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας και των μελών των οικογενειών τους, σε οικήματα που μισθώνονται ή παραχωρούνται από το Δημόσιο και τους ΟΤΑ για τον σκοπό αυτόν ή σε οικήματα στα οποία στεγάζονται υπηρεσίες του Υπουργείου ή ακίνητα που ανήκουν στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Ελληνικής Αστυνομίας ή των εποπτευομένων νομικών προσώπων του οικείου Υπουργείου. Με απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας ρυθμίζονται τα ζητήματα εξυπηρέτησης από το πρατήριο ειδών - τροφίμων, το πρατήριο υγρών καυσίμων, τον βρεφονηπιακό σταθμό, τους ξενώνες βραχυχρόνιας διαμονής και το Αστυνομικό Φαρμακείο του ένστολου και πολιτικού προσωπικού του Π.Σ., του Λ.Σ., των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, εν ενεργεία και εν συντάξει και των μελών των οικογενειών τους. Οι αστυνομικές λέσχες και πρατήρια δύνανται να συνάπτουν, δια του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, Προγραμματικές Συμφωνίες - Σύμφωνα Συνεργασίας με λοιπούς φορείς και Υπουργεία για την εξυπηρέτηση των ωφελουμένων απ’ αυτούς. 9. Οι αστυνομικές λέσχες και τα Παραρτήματα τους, τα πρατήρια ειδών - τροφίμων, τα πρατήρια υγρών καυσίμων, οι ξενώνες βραχυχρόνιας διαμονής καθώς και τα Αστυνομικά Φαρμακεία χρησιμοποιούν ολοκληρωμένα ηλεκτρονικά συστήματα ταμειακής, λογιστικής και οικονομικής μηχανοργάνωσης και παρακολούθησης (μηχανολογικός εξοπλισμός και λογισμικό) και κατά περίπτωση διαχείρισης αποθεμάτων – αποθήκης, με εκτυπωτή αυτοματοποιημένων αποδείξεων και διασύνδεση με P.O.S. 10. Κάθε αστυνομική λέσχη υποχρεούται να έχει δική της σφραγίδα και δικό της τραπεζικό λογαριασμό σε εμπορική τράπεζα εσωτερικού και να πραγματοποιεί σχετικές πληρωμές εξόδων μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής (e-banking). 11. Οι ρυθμίσεις των παρ.4 και 6 παρόντος άρθρου ισχύουν από τη δημοσίευση της απόφασης ίδρυσης και λειτουργίας των λεσχών και των παραρτημάτων τους. ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗΣ Στις Γενικές Περιφερειακές Αστυνομικές Διευθύνσεις Χώρας, δύναται να συστήνονται – ιδρύονται αυτοτελή τμήματα, ως παραρτήματα της Διεύθυνσης Ελέγχου, Εκκαθάρισης και Πληρωμής Δαπανών της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και Επιτελικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, τα οποία θα έχουν τοπική αρμοδιότητα η οποία εκτείνεται για το σύνολο των αστυνομικών υπηρεσιών που λειτουργούν εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας στην οποία τα εν λόγω τμήματα εδρεύουν. ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗΣ Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, που εκδίδεται μετά από αιτιολογημένη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, καθορίζεται το ύψος της πάγιας προκαταβολής της Ελληνικής Αστυνομίας, το είδος και το ποσοστό κάθε δαπάνης που πληρώνεται από την πάγια προκαταβολή, κατά παρέκκλιση της ποσόστωσης των δωδεκατημορίων των διατάξεων της παρ.3 του άρθρου 108 του ν.4270/2014. Τα ποσοστά διαθέσεως των πιστώσεων, σύμφωνα με το άρθρο 72 του ν.4270/2014, εφαρμόζονται και επί των ανωτέρω δαπανών. ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗΣ «Ακατάσχετο τραπεζικών λογαριασμών δικαιούχου οδοιπορικών εξόδων αστυνομικού προσωπικού». Δεν επιτρέπεται κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών, για οφειλές έναντι του Δημοσίου, των ασφαλιστικών φορέων και ιδιωτών, στους οποίους έχουν κατατεθεί χρηματικά ποσά και προορίζονται για κάλυψη οδοιπορικών εξόδων - δαπανών μετακίνησης αστυνομικού προσωπικού, από την Πάγια Προκαταβολή της Ελληνικής Αστυνομίας. ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗΣ Να προστεθεί παράγραφος ως εξής: «Η διάταξη του άρθρου 52 του Ν. 4674/2020 (Α΄ 53) – νομική υποστήριξη ανθρώπινου δυναμικού δημόσιου τομέα – εφαρμόζεται και για το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας». Η εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης και για το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας θα θεραπεύσει μία ανισότητα που υπάρχει σε σχέση με τους υπόλοιπους εργαζομένους στον Δημόσιο Τομέα.