• Στο κεφάλαιο αυτό, δημιουργείται εκ νέου η Αστυνομική Ακαδημία με νέα νομική φύση και πλέον βγαίνει εντελώς από το οργανόγραμμα της Ελληνικής Αστυνομίας, υπαγόμενη εφεξής ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου στην εποπτεία του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη. Με το παρόν σχέδιο νόμου καταργείται ο ν. 4962/2022 (Α΄ 148), ο οποίος προέβλεπε τη λειτουργία της Σχολής Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, στα οργανωτικά και ακαδημαϊκά πρότυπα των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, Σχολή Ναυτικών Δοκίμων και Σχολή Ικάρων), ήτοι η Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας είχε τη δυνατότητα διεξαγωγής αυτοτελών μεταπτυχιακών προγραμμάτων, δημιουργίας περιγραμμάτων μαθημάτων με διδακτικές μονάδες ECTS, αξιολόγησης από την Εθνική Αρχή Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΕΘΑΕΕ) και δημιουργίας Εδρών Διδακτικού-Ερευνητικού Προσωπικού σε αυτή, χωρίς να εμπλέκονται παρ’ όλα αυτά στην αστυνομική εκπαίδευση και στην εν γένει διοίκηση της Σχολής, της οποίας θα προΐστατο αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας. Συνεπώς η Αστυνομική Ακαδημία με τις διατάξεις του υπό προώθηση σχεδίου νόμου λαμβάνει μια μορφή νομικού προσώπου με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, διοικητικό συμβούλιο με εκτεταμένες αρμοδιότητες. Το γεγονός αυτό δημιουργεί προβληματικές ως προς τα ακόλουθα σημεία: α) Δεν συνίστανται οργανικές θέσεις προσωπικού και το αστυνομικό προσωπικό (διοικητικό και εκπαιδευτικό) που θα τις στελεχώνει θα πρέπει να είναι αποσπασμένο σε αυτήν, συμπεριλαμβανομένων τόσο των παραγωγικών σχολών, όσο και των σχολών μετεκπαίδευσης της Ελληνικής Αστυνομίας. Δεν δύνανται σαφώς να συσταθούν θέσεις αστυνομικού προσωπικού σε έναν φορέα της Γενικής Κυβέρνησης εκτός της Ελληνικής Αστυνομίας και οποιαδήποτε μετάταξη αυτού μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας του Δημοσίου, καθώς αυτό απαγορεύεται από τις οικείες οργανικές διατάξεις του Σώματος της Ελληνικής Αστυνομίας. β) Έχοντας οικονομική αυτοτέλεια, το νομικό πρόσωπο της Αστυνομικής Ακαδημίας θα πρέπει να ανεξαρτητοποιηθεί δημοσιονομικά από την Ελληνική Αστυνομία και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και να δημιουργήσει δικό του «λογιστήριο» (βλ. άρθρο 112-Διεύθυνση Οικονομικού Προγραμματισμού και Εποπτείας Οικονομικών Υποθέσεων), ήτοι μια «μικρή» Οικονομική Υπηρεσία που θα διαχειρίζεται τον αυτοτελή προϋπολογισμό του (κρατική χρηματοδότηση), τις προμήθειές του και πάσης φύσεως οικονομικό θέμα, το οποίο μέχρι σήμερα διαχειρίζεται η επαρκώς στελεχωμένη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών και Επιτελικού Σχεδιασμού του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. Εντούτοις, ερωτηματικό αποτελεί η πλήρης σύμπνοια της υπό νομοθέτηση υβριδικής μορφής της Αστυνομικής Ακαδημίας με τις συνταγματικές διατάξεις για τη οργάνωση και λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Συγκεκριμένα, η υπό θεσμοθέτηση μορφή της Αστυνομικής Ακαδημίας, κινείται στα συνταγματικά όρια του άρθρου 16 του Συντάγματος και, συγκεκριμένα, στις προβλέψεις περί αυτοδιοίκητου των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της Χώρας μας, τα οποία πρέπει να έχουν υποχρεωτικά τη μορφή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.). Η διοικητική πρακτική, όμως, προβλέπει ότι τα ν.π.δ.δ. των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων χαίρουν πλήρους διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας, μέσω της ειδικής μορφής οργάνωσής τους (Πρυτανεία, Εκλεκτορικό Σώμα, Κοσμητεία κλπ.) και δεν έχουν όργανα διοίκησης, τα οποία διορίζονται από την Κεντρική Διοίκηση. Ως εκ τούτου, χρήζει ιδιαίτερης προσοχής το συγκεκριμένο ανακύπτον ζήτημα, μιας και η ιδιομορφία αυτή μπορεί να αποτελέσει τροχοπέδη για την έκδοση των οργανωτικών κανονιστικών διαταγμάτων της Αστυνομικής Ακαδημίας, κατά τη διάρκεια της κατά νόμο επεξεργασίας τους από το Συμβούλιο της Επικρατείας, όπως προβλέπει το άρθρο 95 παρ. 3 του Συντάγματος. Ως εκ τούτου άποψη της Ομοσπονδίας είναι ότι πρέπει να συσταθούν άμεσα οι σχετικές ομάδες εργασίας που θα καταρτίσουν και θα προωθήσουν προς θεσμοθέτηση τα κανονιστικά διατάγματα υλοποίησης του Ν.4962/2022 ο οποίος θεωρούμε ότι αποτελεί ένα πολύ καλό νομοθέτημα που έχει ήδη υποστεί τη νομοθετική βάσανο και επεξεργασία, έχει συζητηθεί με την αστυνομική κοινότητα σε υπηρεσιακό και συνδικαλιστικό επίπεδο και είναι προϊόν διαβούλευσης με όλους τους αρμόδιους φορείς. Η παρούσα πρόταση δεν έχει αποτελέσει τόπο συζήτησης με κανέναν αλλά πρόκειται για το έργο μίας επιτροπής χωρίς καν την συμμετοχή της αστυνομικής εκπαιδευτικής κοινότητας και των συνδικαλιστικών οργάνων. Εάν υλοποιηθεί η προτεινόμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση θεωρούμε εξαιρετικά πιθανό το ενδεχόμενο της απώλειας της ακαδημαϊκής ισοτιμίας της Σχολής Αξιωματικών η οποία διασφαλιζόταν έως σήμερα. Αρνητικό γεγονός αποτελεί: -η παράλειψη της δυνατότητας διεξαγωγής αυτοτελών προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών από τη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας, σύμφωνα με το άρθρο 128, καθώς η δυνατότητα αυτή παρέχεται στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τα οποία πλέον έχουν και τη δυνατότητα αυτοτελούς ακαδημαϊκής επιμέλειας διδακτορικών και μεταδιδακτορικών ερευνών. -η μη αναγνώριση διπλώματος μεταπτυχιακών σπουδών στη Σχολή Εθνικής Ασφάλειας, παρά την ισόχρονη φοίτηση με άλλα Α.Ε.Ι. και Α.Σ.Ε.Ι. καθώς όπως προαναφέρθηκε η Αστυνομική Ακαδημία δεν έχει δυνατότητα διεξαγωγής αυτοτελών προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών. Παρ’ όλα αυτά, καταθέτουμε τις εξής παρατηρήσεις στο σχέδιο νόμου: ΑΡΘΡΟ 14 Στο άρθρο 114 παρατηρείται μια παροχή εκτεταμένων αρμοδιοτήτων επί θεμάτων εκπαίδευσης προς το Επιστημονικό Συμβούλιο της Αστυνομικής Ακαδημίας, στο οποίο δεν συμμετέχουν αστυνομικοί αλλά «μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού, Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ή επιστήμονες εγνωσμένου κύρους με εξειδίκευση στις σπουδές ασφάλειας ή άλλα θέματα που σχετίζονται με την αστυνομική εκπαίδευση». Αποτελεί, λοιπόν, απορίας άξιον το γεγονός ότι, ενώ υπάρχει το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο της εκάστης σχολής, το οποίο διαχειρίζεται «τα του οίκου του», όσον αφορά τα ζητήματα εκπαίδευσής της, το Επιστημονικό Συμβούλιο διατυπώνει «σύμφωνη γνώμη» επί της εισήγησης του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου της Σχολής προς το Διοικητικό Συμβούλιο της Αστυνομικής Ακαδημίας, για τον διορισμό διδακτικού προσωπικού της Αστυνομικής Ακαδημίας (άρθρο 124). Δηλαδή, κατά τη γνωμοδοτική διαδικασία της «σύμφωνης γνώμης», το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο της κάθε Σχολής καθίσταται ουσιαστικά ανίσχυρο και εποπτευόμενο σε ζητήματα επιλογής διδακτικού προσωπικού από ένα συλλογικό όργανο (Επιστημονικό Συμβούλιο), το οποίο ουδόλως απαρτίζεται από αστυνομικούς, παρά από πολίτες ακαδημαϊκούς. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να τροποποιηθεί η διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 124 και το Επιστημονικό Συμβούλιο να εκφέρει απλή γνώμη στη διαδικασία επιλογής διδακτικού προσωπικού. ΑΡΘΡΟ 117 Σύμφωνα με την παρ. 1 του εν λόγω άρθρου προβλέπεται «Με απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μετά από γνώμη του Διοικητή της Αστυνομικής Ακαδημίας, ορίζεται ως Διοικητής της οικείας Σχολής για τριετή θητεία, ανώτερος αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας ως Διοικητής της οικείας Σχολής. Ο Διοικητής αναπληρώνεται, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος, από τον κατά βαθμό ανώτερο ή αρχαιότερο υφιστάμενό του αξιωματικό.» ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να τροποποιηθεί ως εξής : «Με απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μετά από γνώμη του Διοικητή της Αστυνομικής Ακαδημίας, ορίζεται ως Διοικητής της οικείας Σχολής για τριετή θητεία, Ανώτατος Αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας. Ο Διοικητής αναπληρώνεται, σε περίπτωση απουσίας ή κωλύματος, από τον κατά βαθμό ανώτερο ή αρχαιότερο υφιστάμενό του αξιωματικό.» ΑΡΘΡΟ 119 ΠΑΡ. 1: Σύμφωνα με την παρ. 1 του εν λόγω άρθρου προβλέπεται «Το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο, το οποίο συγκροτείται με απόφαση του Διοικητή της Αστυνομικής Ακαδημίας, για τριετή θητεία, αποτελείται από πέντε (5) μέλη, με τους αναπληρωτές τους και συγκεκριμένα: α) τον Διοικητή της οικείας Σχολής, ως Πρόεδρο, …β) τον Διευθυντή Σπουδών, … γ) ένα (1) μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής…». ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ: i) Να προστεθεί στο εδ. β της παρ. 1 για τον διευθυντή σπουδών η φράση «κατά προτίμηση κάτοχο διδακτορικού ή μεταπτυχιακού διπλώματος, με αντικείμενο την εκπαίδευση», ii) να δύναται το μέλος Δ.Ε.Π. να αποτελεί διδακτικό προσωπικό της Σχολής, καθόσον στο σύνολο των Σχολών διδάσκουν μέλη Δ.Ε.Π, οι οποίοι θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και ως μέλη του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου. ΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗ «Το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο, το οποίο συγκροτείται με απόφαση του Διοικητή της Αστυνομικής Ακαδημίας, για τριετή θητεία, αποτελείται από πέντε (5) μέλη, με τους αναπληρωτές τους και συγκεκριμένα: α) τον Διοικητή της οικείας Σχολής, ως Πρόεδρο,… β) τον Διευθυντή Σπουδών, κατά προτίμηση κάτοχο διδακτορικού ή μεταπτυχιακού διπλώματος, με αντικείμενο την εκπαίδευση… γ) ένα (1) μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής που δύναται να αποτελεί διδακτικό προσωπικό της Σχολής …». ΑΡΘΡΟ 123: ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: i)Να διαγραφεί η φράση "μόνο για τη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας", από το εδ. α΄ του εν λόγω άρθρου, καθόσον ο τρόπος διδασκαλίας τους συνδέει τη θεωρία των νομικών μαθημάτων με την πράξη, πρακτικοποιώντας το σύνολο των μαθημάτων που διδάσκουν. Επισημαίνεται, ότι στο σύνολο των Σχολών διδάσκουν δικαστικοί και εισαγγελικοί λειτουργοί. Επίσης, να διαγραφεί και η φράση "για όλες τις Σχολές" του εδ. β΄., Επισήμανση: Σύμφωνα με το άρθρο 89 παρ. 2 του Σ., ισχύει: «Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται στους δικαστικούς λειτουργούς να εκλέγονται μέλη της Ακαδημίας Αθηνών ή του διδακτικού προσωπικού ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων,…». Επίσης, σύμφωνα με τις επιταγές του παρόντος σχεδίου νόμου (άρθρο 124) εκδίδεται πράξη ανάθεσης διδασκαλίας ανά διδάσκοντα, η οποία ισχύει για τρία (3) εκπαιδευτικά έτη. ii) η συνέχιση του εκπαιδευτικού τους έργου στο σύνολο των Σχολών, ως εκπαιδευτικές δομές της Ελληνικής Αστυνομίας, κατόπιν των προαναφερομένων και επειδή η διδασκαλία των μαθημάτων από δικαστικούς λειτουργούς στις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και παρέχουν εξειδικευμένο εκπαιδευτικό έργο, όπως αναφέρεται παραπάνω. ΑΡΘΡΟ 124 Στην παρ. 2 του εν λόγω άρθρου αναφέρονται τα κριτήρια των υποψηφίων διδασκόντων. Ενδέχεται στα παραρτήματα της Σχολής Αστυφυλάκων να μην υπάρχουν υποψήφιοι διδάσκοντες με διδακτορικό ή μεταπτυχιακό τίτλο. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ προσθήκη εδαφίου ως εξής: "Για την επιλογή του διδακτικού προσωπικού απαιτείται η δημοσίευση προηγούμενης προκήρυξης, σύμφωνα με όσα ορίζονται στον παρόντα νόμο... Για τη διδασκαλία, στην Αστυνομική Ακαδημία, μαθήματος του οποίου το γνωστικό αντικείμενο διδάσκεται σε Α.Ε.Ι., απαιτείται η κατοχή διδακτορικού τίτλου σπουδών στο ίδιο ή σε συναφές αντικείμενο και, μόνον εφόσον δεν υπάρχει υποψήφιος για το μάθημα αυτό, επιτρέπεται η διδασκαλία του από κάτοχο μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών σε όμοιο ή συναφές αντικείμενο και εάν δεν υφίσταται κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, κάτοχος πτυχίου σε όμοιο ή συναφές αντικείμενο..." ΑΡΘΡΟ 127 Στην παρ. 1 του εν λόγω άρθρου προβλέπεται: «Η εκπαίδευση στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας διακρίνεται στους ακόλουθους κύκλους: …στ) μαθήματα εξειδικεύσεων, διάρκειας δύο (2) εξαμήνων, με κατευθύνσεις σε: στα) ασφάλεια, στβ) μετανάστευση και προστασία συνόρων, στγ) αστυνόμευση, στδ) ηλεκτρονικό έγκλημα και κυβερνοασφάλεια, στε) επικοινωνίες και νέες τεχνολογίες, στστ) επιτελικό συντονισμό και στρατηγικό σχεδιασμό. Οι ως άνω κατευθύνσεις και ο αριθμός των σπουδαστών που κατανέμονται σε κάθε μία εξ αυτών επανεξετάζονται περιοδικά, και σε κάθε περίπτωση ανά πενταετία, ώστε να ανταποκρίνονται στις γενικές εξελίξεις και τις επιχειρησιακές ανάγκες και προτεραιότητες της Ελληνικής Αστυνομίας….». ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Να καταργηθεί ο κύκλος σπουδών (στ) με τις κατευθύνσεις που προβλέπει, διότι η ρύθμιση αυτή θα δεσμεύει τον αξιωματικό να υπηρετεί σε συγκεκριμένες Υπηρεσίες, καθ΄ όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του, μη δίνοντας τη δυνατότητα τοποθέτησης του σε άλλες Υπηρεσίες, λόγω υπηρεσιακών αναγκών. Ο αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας, σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 31 του ν. 4620/20219 «Κύρωση του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας», είναι γενικός ανακριτικός υπάλληλος. Οι εν λόγω κατευθύνσεις δύνανται να υλοποιούνται υπό τη μορφή μετεκπαίδευσης, όταν αυτό απαιτείται, σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 129 του παρόντος νόμου, ήτοι «Η Σχολή Μετεκπαίδευσης και Επιμόρφωσης αποτελεί τον κύριο φορέα διοργάνωσης προγραμμάτων μετεκπαίδευσης, διαρκούς επιμόρφωσης και εξειδίκευσης του προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας…». ΑΡΘΡΟ 127 Στην παρ. 2 του εν λόγω άρθρου προβλέπεται: «Η εκπαίδευση στη Σχολή Αξιωματικών της Αστυνομικής Ακαδημίας διαρκεί οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα, τα οποία διακρίνονται: α) σε κύκλο σπουδών των πρώτων έξι (6) εκπαιδευτικών εξαμήνων, κατά τη διάρκεια των οποίων διδάσκονται τα μαθήματα των περ. α΄ έως ε΄ και ζ΄ της παρ. 1 και β) σε κύκλο σπουδών των επόμενων δύο (2) εκπαιδευτικών εξαμήνων, κατά τη διάρκεια των οποίων διδάσκονται τα μαθήματα των κατευθύνσεων της περ. στ΄ της παρ. 1, με σκοπό τη γνωστική εξειδίκευση των δοκίμων αξιωματικών». ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Η αναδιατύπωση της παρ. 2, βάσει των προειρημένων ως εξής: «Η εκπαίδευση στη Σχολή Αξιωματικών της Αστυνομικής Ακαδημίας διαρκεί τέσσερα (4) έτη. Σε όλα τα ακαδημαϊκά εξάμηνα διδάσκονται εκτός των λοιπών μαθημάτων και τα μαθήματα της Αυτοάμυνας-Αυτοπροστασίας-Οπλοτεχνικής τα οποία είναι σημαντικά για την άρτια επαγγελματική εκπαίδευση των σπουδαστών της Σχολής. ΆΡΘΡΟ 127 Επίσης Στην παρ. 2 του εν λόγω άρθρου προβλέπεται: «2. Η εκπαίδευση στη Σχολή Αξιωματικών της Αστυνομικής Ακαδημίας διαρκεί οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα, τα οποία διακρίνονται: α) σε κύκλο σπουδών των πρώτων έξι (6) εκπαιδευτικών εξαμήνων, κατά τη διάρκεια των οποίων διδάσκονται τα μαθήματα των περ. α΄ έως ε΄ και ζ΄ της παρ. 1 και β) σε κύκλο σπουδών των επόμενων δύο (2) εκπαιδευτικών εξαμήνων, κατά τη διάρκεια των οποίων διδάσκονται τα μαθήματα των κατευθύνσεων της περ. στ΄ της παρ. 1, με σκοπό τη γνωστική εξειδίκευση των δοκίμων αξιωματικών». Επίσης, στο άρθρο 143, παρ. 3., αναφέρονται τα παρακάτω: «Στο δεύτερο εξάμηνο του τρίτου και τέταρτου έτους σπουδών στη Σχολή Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας πραγματοποιείται πρακτική εκπαίδευση στις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό Σπουδών της και τις επιμέρους διαταγές που εκδίδονται από το Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας». Από την σύγκριση των δύο ανωτέρω παραγράφων, εμφαίνεται ότι υπάρχει μια αντίθετη ρύθμιση και συγκεκριμένα προβλέπεται διδασκαλία μαθημάτων και πρακτική εκπαίδευση ταυτόχρονα στο δεύτερο εξάμηνο του τρίτου και τέταρτου έτους σπουδών στη Σχολή Αξιωματικών. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: Η πρακτική εκπαίδευση να πραγματοποιείται ως προβλέπεται στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο (άρθρο 33 παρ. 3 π.δ. 319/95), ήτοι από 20 Ιουνίου έως την 30η Σεπτεμβρίου, με εξαίρεση την 20ήμερη άδεια θερινών διακοπών, από τους δοκίμους υπαστυνόμους των Α`, Β` και Γ` τάξεων. Το εν λόγω χρονικό διάστημα εξυπηρετεί τόσο τις Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, άλλα και τη Σχολή καθόσον τον Ιούνιο έχουν ολοκληρωθεί οι εξετάσεις των δοκίμων (αντίστοιχα όπως και των φοιτητών των λοιπών εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων) και μπορεί να πραγματοποιηθεί η πρακτική εκπαίδευση. Μ΄ αυτόν τον τρόπο τρεις διαφορετικές τάξεις πραγματοποιούν πρακτική εκπαίδευση και όχι δύο, όπως προβλέπεται στο σχέδιο νόμου. Αναδιατύπωση άρθρου 143 παρ. 3: «Οι δόκιμοι υπαστυνόμοι του δεύτερου και τρίτου έτους σπουδών, κατά το χρονικό διάστημα από 20 Ιουνίου έως 30η Σεπτεμβρίου, με εξαίρεση την 20ήμερη άδεια θερινών διακοπών, πραγματοποιούν πρακτική εκπαίδευση σε αντικείμενα αστυνομικού ενδιαφέροντος σε Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας». ΑΡΘΡΟ 139 Το άρθρο 139 διασφαλίζει αφενός την ποιότητα των σπουδών στην Αστυνομική Ακαδημία, αφετέρου όμως δεν δύναται να διασφαλίσει την εξωτερική αξιολόγησή της Σχολής Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, η οποία θα αύξανε περισσότερο το κύρος της Αστυνομικής Ακαδημία, τόσο στο εσωτερικό της Χώρας όσο και στο εξωτερικό. ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ: i) Η δυνατότητα αξιολόγησης της Σχολής Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας από την εν λόγω Εθνική Αρχή, εφόσον αυτή απονέμει ισότιμα πτυχία με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. ii) Η παροχή νομοθετικής εξουσιοδότησης στους αρμόδιους Υπουργούς , όπως συμβαίνει στο άρθρο 53 παρ. 1 του ν. 4962/2022 για την έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης που θα ρυθμίζει τα ζητήματα απόκτησης ακαδημαϊκής ταυτότητας από τους σπουδαστές της Σχολής Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας και της Σχολής Αστυφυλάκων, στο πλαίσιο της ισότητας στην παροχή δικαιωμάτων έκπτωσης σε εισιτήρια με τους λοιπούς φοιτητές των ΑΕΙ της Χώρας μας.