ΜΕΡΟΣ Β’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 15 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας, καθορίζονται τα κριτήρια βαρύτητας του τραύματος, ανάλογα με τα ζωτικά του σημεία και το είδος του τραυματισμού, και προσδιορίζεται το κατάλληλο επίπεδο φροντίδας για κάθε τύπο τραύματος.
- Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, μετά από γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας, δύναται να ορίζονται ή να αναβαθμίζονται σε Κέντρα Τραύματος Επιπέδου Ι, νοσοκομεία τα οποία λειτουργούν ως Κέντρα Τραύματος Επιπέδου ΙΙ κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, εφόσον πληρούν σωρευτικά τους όρους και τις προϋποθέσεις της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 5 και της παρ. 2 του άρθρου 9. Με τη διαδικασία του πρώτου εδαφίου, δύναται να ορίζονται ή να αναβαθμίζονται σε Κέντρα Τραύματος Επιπέδου ΙΙ, Κέντρα Υγείας που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος λειτουργούν ως Σταθμοί Τραύματος Επιπέδου ΙΙΙ εφόσον πληρούν σωρευτικά τους όρους και τις προϋποθέσεις της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 5 και της παρ. 3 του άρθρου 9.
- Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, μετά από εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής Τραύματος του άρθρου 12 και γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας, δύναται να καθορίζονται η κατάλληλη εκπαίδευση για την εφαρμογή του άρθρου 14, η διαδικασία πιστοποίησης των σχετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων και η διαδικασία κάλυψης του σχετικού κόστους από τον προϋπολογισμό της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
- ΜΕΡΟΣ Β’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 15 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
Εδάφιο #1.
Τα κριτηρια βαρυτητας τραυματος καθως και η αντιστοιχία προς το επιπεδα φροντιδας τραυματος [1-4] ειναι ηδη δημοσιευμένα [ΦΕΚ Αν. Υπουργου κ. Γκάγκα] και δεν υπαρχει κανενας απολύτως λόγος να επαναλαμβανεται η διαδικασια που αναφερεται στο εδαφιο 1. Προτεινω καταργηση. Σε καθε περίπτωση ο Υπουργος πρεπει να συμβουλευεται την επιτροπή τραυματος που γνωμοδοτει προς το ΚΕΣΥ, όχι απ’ ευθείας το ΚΕΣΥ.
Εδαφιο #2
ο Υπουργος πρεπει να συμβουλευεται την επιτροπή τραυματος που γνωμοδοτει προς το ΚΕΣΥ, όχι απ’ ευθείας το ΚΕΣΥ.
Η διαδικασία αλλαγής του επιπεδου τραυματος των μοναδων υγειας που συμμετέχουν ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΗ. Με αλλα λογια πρεπει οι μοναδες υγειας είτε να αναβαθμίζονται ειτε να υποβαθμίζονται σε διαφορετικα επιπεδα τραυματος αναλογα με τις δυνατοτητες, επιδοσεις και αξιολογηση τους απο την επιτροπη τραυματος. Η διαδικασια πρεπει να ειναι αμφίδρομη.
Οι σταθμοί επιπέδου ΙΙΙ ειναι Κέντρα Υγείας και δε μπορουν (ούτε απο αποψη υποδομών, ουτε προσωπικου) σε καμια περιπτωση να αναβαθμίζονται σε κεντρα επιπέδου ΙΙ δηλαδή Νοσοκομεία.
Καθηγητής Ιατρικής ΕΚΠΑ
Η παράγραφος (1) μπορεί να απαλειφθεί αφού υπάρχει ήδη σχετική νομοθετική διάταξη
(Υπουργική Απόφαση Αρ. Γ2α/οικ.9666/2023, ΦΕΚ 847/Β/20-2-2023 Εθνικό Σύστημα
Τραύματος) που περιγράφει τα κριτήρια βαρύτητας όπως αυτά καθορίζονται διεθνώς από
τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς και οργανισμούς.
Τα κριτήρια είναι ανθεκτικά στο χρόνο και δύσκολα αλλάζουν. Αν το σκεπτικό είναι να
καλυφθεί κάποια τέτοια σπάνια περίπτωση, λογικό είναι να εισηγείται η Επιτροπή
Τραύματος που σχετίζεται με το γνωστικό αντικείμενο, να εγκρίνει το ΚΕΣΥ και να
αποφασίζει ο ΥΥ.
Στην παράγραφο (2), και λαμβάνοντας υπόψη τα άρθρα 12 και 13 όπου με σαφήνεια
καθορίζεται ότι υπεύθυνη για την αξιολόγηση των υγειονομικών δομών και υπηρεσιών του
Εθνικού Συστήματος Τραύματος είναι η Εθνική Επιτροπή Τραύματος, θα ήταν προτιμότερο
να αναφέρεται:
Με απόφαση του Υπουργού Υγείας, μετά από εισήγηση της Εθνικής Επιτροπής
Τραύματος και σύμφωνη γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας, δύναται να ορίζονται
ή να αναβαθμίζονται σε Κέντρα Τραύματος Επιπέδου Ι, Νοσοκομεία τα οποία
λειτουργούν ως Κέντρα Τραύματος Επιπέδου ΙΙ κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος,
εφόσον πληρούν σωρευτικά τους όρους και τις προϋποθέσεις της περ. α’ της παρ. 2 του
άρθρου 5 και της παρ. 2 του άρθρου 9. Με παρόμοιο τρόπο, Κέντρα Τραύματος Επιπέδου
Ι που παύουν να πληρούν σωρευτικά τους όρους και τις προϋποθέσεις της περ. α’ της
παρ. 2 του άρθρου 5 και της παρ. 2 του άρθρου 9, θα υποβαθμίζονται σε Κέντρα
Τραύματος Επιπέδου ΙΙ.
Τα προτεινόμενα στο παρόν Σχέδιο Νόμου Κέντρα Τραύματος Επιπέδου Ι είναι ήδη αρκετά
για τα δεδομένα της χώρας, και είναι προφανές ότι γίνεται μια προσπάθεια προσαρμογής
στην τρέχουσα κατάσταση εφημεριακού καθεστώτος των Νοσοκομείων των μεγάλων
αστικών κέντρων. Αν στο μέλλον προκύψουν αλλαγές στο εφημεριακό σύστημα με
καθημερινή 24ωρη εφημέρευση όλων των Νοσοκομείων, θα μπορούσε να γίνει πιο
αυστηρή επιλογή των Κέντρων Τραύματος Επιπέδου Ι που θα βοηθήσει στη συγκέντρωση
των κρίσιμων τραυματιών και θα προάγει την απόκτηση εμπειρίας και θα επάγει την
εκπαίδευση και εξειδίκευση.
Η αναφερόμενη στην παράγραφο (2) πρόταση:
Με τη διαδικασία του πρώτου εδαφίου, δύναται να ορίζονται ή να αναβαθμίζονται σε
Κέντρα Τραύματος Επιπέδου ΙΙ, Κέντρα Υγείας που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος
λειτουργούν ως Σταθμοί Τραύματος Επιπέδου ΙΙΙ εφόσον πληρούν σωρευτικά τους όρους
και τις προϋποθέσεις της περ. β’ της παρ. 2 του άρθρου 5 και της παρ. 3 του άρθρου 9.
πρέπει να απαλειφθεί αφού είναι αδύνατο να προκύψουν σε Κέντρα Υγείας (Σταθμοί
Επιπέδου ΙΙΙ) δομές Κέντρων Τραύματος Επιπέδου ΙΙ όπως Αίθουσες Χειρουργείων ή ΜΕΘ.
Δεν αναφερεται πουθενα που θα βρεθουν οι χωροι στα ΤΕΠ, που θα βρεθουν οι ιατροι που θα το στελεχωσουν , αν θα ειναι μονιμοι στα ΤΕΠ , αν θα γινεται με δικια τους θεληση ή με υποχρεωτικη μετακινηση,πως θα γινει η χρηματοδοτηση , η υποστηριξη απο νοσηλευτικο και διοικητικο προσωπικο ,